944 turbo - Kaban

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
Azariasz
Posty: 50
Rejestracja: 27 października 2014, 11:27
Lokalizacja: Szkocja

Re: 944 turbo - Kaban

Post autor: Azariasz »

Kaban pisze:Azariasz


Co do porównania do V70 mk1


+ V70 pewniejsze prowadzenie po śniegu, lodzie
Jedno i drugie auto prowadzi się znakomicie w tych warunkach, jednak w V70 układ kierowniczy jest bardziej bezpośredni a zawieszenie nastawione sztywniej przez to czucie przyczepności lepsze jest w V70.
Nie miałem okazji jechać żadnym 9xx, jednak jest to moja pierwsza zima z V70 i moim zdaniem jest po prostu.. nerwowy? Od kiedy mam prawo jazdy jeździłem RWD i podsterowność w zimie była mi obca :x
Zaryzykowałbym stwierdzenie, że Omega była stabilniejsza na śniegu niż V70..
Kaban pisze: + V70 dźwięk R5
Redblock brzmi mocno przeciętnie, wolnossące R5 mruczy ale też i buczy (jak kto lubi) doładowane R5 po prostu GRA :)
Tu ciężko się nie zgodzić, dźwięk T5 to czysta poezja :)
Kaban pisze: remis: osiągi (Ty jeździsz T5, ja miałem lekko zmodzone 2.5t) I tu ciężko będzie doścignąć whiteblock'i. Z osiągnieciem w redblocku 190-230km nie ma większego problemu. Schody zaczynają się od ~w górę. ALE! Mam 2.3lpt czyli 135km w automacie AW. Nie jest tak elastyczny jak v70, ale duuużo elastyczniejszy niż ojca s70 2.5 10v 144km! Naprawdę nie mogłem uwierzyć, że to seria jak pierwszy raz wsiadłem. Oczywiście to złudzenie, auto ma ponad 10s do setki i powyżej 3,5tys obrotów nie ciągnie. :D

To mnie trochę martwi. Zdecydowanie chciałbym zachować dynamikę i osiągi T5 jednocześnie jeżdżąc solidnym RWD. Czyżby jedyne wyjście to swap? ;)
Kaban pisze: Jakość wykonania wnętrza:
Skórzana tapicerka jest lepszej jakości, chociaż fotele są częściowo obite też jakimś skajem. Spasowanie elementów, i ich solidność montażu jest lepsza w 940. W aucie nie trzeszczy tak jak w V70. Niestety jakościowo niektóre plastiki wołają o pomstę. Bardzo miła w dotyku, pluszowa podsufitka.

Jak wiemy, jakość wykonania wnętrza delikatnie rzecz biorąc nie jest mocną stroną V70 :roll:
Jeśli w 9xx jest z tym lepiej, to kolejny plus dla starszego brata.

Ogólnie dzięki za odpowiedzi, rozpisałeś się :)
A jak redblocki znoszą gaz? Oczywiście porządną sekwencję, nie instalacje od Mirka ze stodoły. T5 to mój daily car, miesięcznie robię około 3kkm i nie wyobrażam sobie lać samo PB :)
0 x
760 sedan - i życie jest piękne :)
Awatar użytkownika
Kaban
Posty: 317
Rejestracja: 15 grudnia 2014, 03:22

Re: 944 turbo - Kaban

Post autor: Kaban »

Poczucie stabliności w Omedze czy 940 może być mylące. Po prostu te auta są lepiej odizolowane od jezdni. W V70 naprawdę można było bardzo szybko pojechać mając kontrolę. Inna sprawa, że zrobiłem swoim 940 może ze 150km a to moje pierwsze, osobowe RWD więc nie mam co dyskutować :D

Co do osiągów - niewielkim wkładem robi się 2xx km a w tym aucie nie wiedzieć czemu, ale poczucie elastyczności jest jakieś... wyostrzone :D Gorzej jeśli zależy Ci na sekundach do 100 czy 200. Tu niestety, żeby dorównać np. 225km w T5 musiałbyś mieć ze 250-260 w redblocku rwd, żeby mieć podobne czasy.

Wykonanie wnętrza i tak jest na niskim poziomie, ale jest lepiej niż w 940. Wygląda to gorzej niż w serii 70 ale gdy się tego dotknie, naciśnie, otworzy schowek to jest to wszystko solidniejsze, bez dwóch zdań.

A redblocki bardzo dobrze znoszą gaz a w razie czego remont 8v głowicy jest śmiesznie tani. A gazik do codziennej jazdy założyć trzeba... Pali więcej niż whiteblocki :|
0 x
.
Azariasz
Posty: 50
Rejestracja: 27 października 2014, 11:27
Lokalizacja: Szkocja

Re: 944 turbo - Kaban

Post autor: Azariasz »

Swoje wyjeździłem RWD i wydawało mi się lepsze na zimę czy śliskie. Może "stabilne" faktycznie nie było najlepszym słowem, bardziej mi o przewidywalność i pewność jako taką chodziło :)

Nie, nie dbam o sekundy, mierzenie z sekundnikiem w ręku i inne tego typu zabawy. Jednakowoż, jak już coś mnie sprowokuje to wolałbym nie dostać batów na trasie :twisted:
Wykonanie wnętrza i tak jest na niskim poziomie, ale jest lepiej niż w 940. Wygląda to gorzej niż w serii 70
Nie rozumiem. Czyli jest gorzej w V70 czy 9xx? :P

Pozostaje mi zacząć kopać po forach w poszukiwaniu informacji. No, że nie wspomnę że znalezienie 9xx to może być mission impossible :?
0 x
760 sedan - i życie jest piękne :)
Awatar użytkownika
Kaban
Posty: 317
Rejestracja: 15 grudnia 2014, 03:22

Re: 944 turbo - Kaban

Post autor: Kaban »

Jak na to patrzysz z daleka to wygląda topornie, i słabo (wnętrze) ale gdy już wsiądziesz, zaczniesz przałączać, naciskać, jechać to 940 okaże się solidniejsze. Chodziło mi jedynie o względy estetyczne, wnętrze serii 70 podoba mi się bardziej, jest cywilizowane :lol:

Te auta już są na tyle wiekowe, że najlepiej poszukać sobie bazy. Sporo tych aut widuje się w Holandii, warto sprawdzić :)

Odpowie ktoś jakich drążków kierowniczych potrzebuję? (Zdjęcie na poprzedniej stronie)
0 x
.
Azariasz
Posty: 50
Rejestracja: 27 października 2014, 11:27
Lokalizacja: Szkocja

Re: 944 turbo - Kaban

Post autor: Azariasz »

Kaban pisze:Jak na to patrzysz z daleka to wygląda topornie, i słabo (wnętrze) ale gdy już wsiądziesz, zaczniesz przałączać, naciskać, jechać to 940 okaże się solidniejsze. Chodziło mi jedynie o względy estetyczne, wnętrze serii 70 podoba mi się bardziej, jest cywilizowane :lol:
Mam to samo, delikatnie mówiąc wnętrze 9xx wymaga bycia miłośnikiem takich klimatów na pierwszy rzut oka :lol:

Dzięki za porady, nie zaśmiecam Ci już tematu. Może mod wydzieli naszą dyskusję do osobnego wątku i będzie można kontynuować rozważania ;)
0 x
760 sedan - i życie jest piękne :)
Awatar użytkownika
Mareek
Posty: 2010
Rejestracja: 01 października 2014, 13:33
Lokalizacja: Wawa/Otwock

Re: 944 turbo - Kaban

Post autor: Mareek »

Ciężko podzielić wątek, bo jak wydzielę to pierwszy post będzie częściowo o porównaniu i o perypetiach tego konkretnego 944
0 x
Polecali zakup BMW, to się skusiłem
Awatar użytkownika
Kaban
Posty: 317
Rejestracja: 15 grudnia 2014, 03:22

Re: 944 turbo - Kaban

Post autor: Kaban »

Trochę dziś odszczurzyłem kanta:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Mam też już zaklepaną M90, akcja przekładka na wiosnę ;)
0 x
.
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3040
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: 944 turbo - Kaban

Post autor: dom?n »

Wow :shock:
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
Mareek
Posty: 2010
Rejestracja: 01 października 2014, 13:33
Lokalizacja: Wawa/Otwock

Re: 944 turbo - Kaban

Post autor: Mareek »

Twój egzemplarz jest dowodem na to, że Volvo nie musi być kombi. Pięknie się prezentuje!
0 x
Polecali zakup BMW, to się skusiłem
takijedenkuba
Posty: 1750
Rejestracja: 01 października 2014, 22:24
Lokalizacja: Ustrzyki D. Zielonka Warszawa Iława

Re: 944 turbo - Kaban

Post autor: takijedenkuba »

Mareek pisze:Twój egzemplarz jest dowodem na to, że Volvo nie musi być kombi. Pięknie się prezentuje!
To prawda, wystarczy że jest czysty ;)
0 x
Zablokowany