245 USA 84' D24T+IC+

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
swital
Posty: 406
Rejestracja: 02 października 2014, 19:27
Lokalizacja: Płock

Re: 245 USA 84' D24T+

Postautor: swital » 10 stycznia 2017, 23:04

Ponad 2 lata ciszy :D przez ten czas 200 chyba więcej stała niż jeździła, robiła za awaryjne wozidło lub jak potrzeba było przewieźć ponad gabaryt 8-) Może nawet ktoś ją widział gdzieś w Polsce, bo na przełomie wrzesień/październik pożyczyłem ją bratu który w 2 tygodnie objeździł pół kraju: Poznań, Wrocław, Kraków, Rzeszów, Krynica Zdrój, Lublin. Oczywiście bez zająknięcia 8-)
Po rozbiciu V70'tki, 245 służy jako daily i z tego względu trochę przy niej porobiłem. Standardowo filtry + olej, ale też trochę walczyłem z niedogrzewaniem się silnika. Wymieniłem pompę wody (niepotrzebnie), płukanie nagrzewnicy i chłodnicy (niepotrzebnie), wymiana termostatu x2: meyle okazało się że ma za słabą sprężynę i dopiero wahler załatwił sprawę.

Wymieniłem badziewny MBC na porządny ProPerfekta i w końcu można regulować boostem tak jak trzeba. Dołożyłem w końcu intercooler, wleciał IC z E39 530d i całe orurowanie na silikonach. Jest ciasno, ale dało radę: od turbo do IC fi45mm, wyjście z IC i do samego kolektora fi60mm (na końcu tylko redukcja z 60 na 78mm). Musiał wrócić kolektor od zwykłego D24. Niestety ori puszka filtra się nie mieści i będę musiał założyć jakiś super tjuningowy stożek +100KM ;(
Dalej dmucham 1.2bara, zobaczymy co pokaże hamownia, ale chwilowo 200 uziemiona.
Przy zbieżności wyszedł luz na drążku kierowniczym, a jak się do niego dobrałem to się okazało że to luz na maglu, ale kasowanie luzu nie pomogło bo winne jest rozsypane łożysko dolne, którego nikt nigdy na oczy nie widział i żaden zakład w PL nie chce się podjąć regeneracji tego magla :572: Na szczęście Siux poratował maglownicą i może 200 niestanie się nieruchomością :D Jeszcze czeka mnie wymiana stelaża fotela kierowcy, bo mój ma połamane oparcie (tutaj też Siux poratował fotelem dawcą :) )

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
3 x
2x 480,744 USA Turbo,744 USA,850 T-5R,245 USA D24T+IC+, 945, 2x 440, 855 eR, V70 heico

Awatar użytkownika
mac-pro
Posty: 173
Rejestracja: 26 listopada 2016, 07:04
Lokalizacja: Wawa

Re: 245 USA 84' D24T+IC+

Postautor: mac-pro » 11 stycznia 2017, 07:36

Jak już ten stożek wpadnie to dawaj na hamownię do Kiviego :)
0 x

Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3060
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: 245 USA 84' D24T+IC+

Postautor: Sinuspi » 11 stycznia 2017, 13:12

mac-pro pisze:Jak już ten stożek wpadnie to dawaj na hamownię do Kiviego :)


Kivi to chyba ma najbardziej wystrojony .......UKF w Radio ;)
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego

Awatar użytkownika
nckpol
Posty: 724
Rejestracja: 05 sierpnia 2015, 15:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: 245 USA 84' D24T+IC+

Postautor: nckpol » 11 stycznia 2017, 15:17

jakie przewidywane efekty takiego setupu?
co sprzęgło na te 1.2 bara i jak to się ma do długości życia tego klekota? (orientacyjnie oczywiście pytam ;) )
0 x

kivi
Posty: 71
Rejestracja: 04 stycznia 2016, 21:14

Re: 245 USA 84' D24T+IC+

Postautor: kivi » 11 stycznia 2017, 15:53

Sinuspi pisze:
mac-pro pisze:Jak już ten stożek wpadnie to dawaj na hamownię do Kiviego :)


Kivi to chyba ma najbardziej wystrojony .......UKF w Radio ;)

Apropo czego ?
0 x

Awatar użytkownika
V945turbo
Posty: 782
Rejestracja: 16 listopada 2014, 23:09
Lokalizacja: Lublin/ Piaski

Re: 245 USA 84' D24T+IC+

Postautor: V945turbo » 11 stycznia 2017, 19:56

Nie zebym się czepiał ale faktycznie cieszy oko ten kolor pod maską??? Projekt ogólnie ciekawy:)
0 x
89' 744 B230FT+
89' 744 B234F

swital
Posty: 406
Rejestracja: 02 października 2014, 19:27
Lokalizacja: Płock

Re: 245 USA 84' D24T+IC+

Postautor: swital » 11 stycznia 2017, 20:04

mac-pro pisze:Jak już ten stożek wpadnie to dawaj na hamownię do Kiviego :)

stożek już jest, ale zamiast składać do kupy to bardziej rozbieram. Zlokalizowałem wyciek ropy z pompy i niestety puszczał dekielek od strony silnika gdzie dostępu brak, więc pompa wyjęta.

Obrazek

Poza tym oba przywiezione magle nie rokują i ogólnie nie warto ich regenerować, jeden ma strasznie wyjechane zęby na listwie, a drugi duże wżery. Mój magiel zawiozłem znajomemu tokarzowi i ma pomyśleć jak przerobić to cudaczne łożysko na zwykłe.


Stożek kupiłem jakiś najzwyklejszy, ale nie było tych najszybszych czerwonych :lol:

Obrazek
Obrazek
Obrazek


nckpol pisze:jakie przewidywane efekty takiego setupu?
co sprzęgło na te 1.2 bara i jak to się ma do długości życia tego klekota? (orientacyjnie oczywiście pytam ;) )

Nie obstawiam konkretnych wartości, ale podejrzewam że koni nie będzie dużo, ale niuton może wyjść przyjemny. W świecie i po 2,5bara z wiader dmuchają i to jeździ. Jedynym problemem przy dużym doładowaniu jest wydmuchiwanie uszczelki pod głowicą, ale u mnie siedzi uszczelka MLS i podobno to 2bary doładowania wytrzyma. Jeszcze zmieniają śruby głowicy na szpilki z nakrętkami i wtedy podobno nic nie podniesie głowicy :D
Sprzęgło spokojnie daje radę, do benzynowych projektów nawet whiteblocków wkładają sprzęgło z D24.

V945turbo pisze:Nie zebym się czepiał ale faktycznie cieszy oko ten kolor pod maską??? Projekt ogólnie ciekawy:)

Raczej kłuje w oczy, ale siła wyższa. Zamówiłem wszystkie silikony czarne, a przyszły jak widać. Gdybym wiedział, że będzie taki problem z maglownicą to bym poczekał na czarne, a tak jest tjuning.
0 x
2x 480,744 USA Turbo,744 USA,850 T-5R,245 USA D24T+IC+, 945, 2x 440, 855 eR, V70 heico

swital
Posty: 406
Rejestracja: 02 października 2014, 19:27
Lokalizacja: Płock

Re: 245 USA 84' D24T+IC+

Postautor: swital » 21 stycznia 2017, 22:13

Po 2 tygodniach w takim stanie

Obrazek

Udało się poskładać cegłę do stanu jeżdżącego. Maglownica zregenerowana na ul. Słomianej w Wawie, nie bez przygód, ale chyba będzie to działać. Zobaczymy, narazie trwają testy.
Oryginalna zaślepka na końcu kolektora dolotowego efektownie bo z hukiem opuszcza swoje miejsce przy doładowaniu 0,8bara, wymiana opaski zaciskanej na skręcaną chwilowo rozwiązała problem :D
Uruchomiłem też cyfrowym wskaźnik temperatury, są oba czujniki: wew. i zew. ale nie mam ori przełącznika do tego. Czujnik zew. siedzi za grillem i pokazuje raczej dobrze.

Obrazek
Obrazek

Fotel kierowcy wyglądał tak

Obrazek

Okazało się, że to nie stelaż jest połamany, a gąbka na oparciu pękła. Gąbkę oparcia naprawiłem, siedziska wymieniłem bo moją ktoś już kiedyś łatał przy pomocy wypierdzianych spodni :lol: poprawiłem fabrykę i zabezpieczyłem ostre krawędzie na stelażu od których gąbka się z czasem przecina i pęka. Na końcu fotel wylądował u tapicera, najpierw jednego, później drugiego i trzeciego, a ja objeździłem wszystkie hurtownie w okolicy w poszukiwaniu nowego skaju na fotel, ale bezowocnie :|
Znalazłem na ebayu w USA używaną, oryginalną tapicerkę zdjętą z fotela w moim kolorze i super stanie, ale kurs dolara + cło i VAT skutecznie zabijają - cena końcowa to ok. 1,5tyś plnów :o
Ostatecznie wybrałem najbardziej zbliżony odcieniem materiał i tapicer ma mi wymienić tylko przednie elementy oparcia i siedziska. Oczywiście materiał na zamówienie, w trybie przyśpieszonym 2 tygodnie oczekiwania i cena x2 8-) Odcień jest jaśniejszy i trochę inna faktura skaju, ale chociaż fotel nie będzie straszył. Dorzucę też maty do podgrzewania foteli, więc gdyby ktoś miał ori włączniki to chętnie wymienię się za bilety nbp :)
0 x
2x 480,744 USA Turbo,744 USA,850 T-5R,245 USA D24T+IC+, 945, 2x 440, 855 eR, V70 heico

Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: 245 USA 84' D24T+IC+

Postautor: fonderal » 22 stycznia 2017, 00:24

Słomiana powiadasz... Nie żeby coś, ale moja maglownica po regeneracji na Słomianej wytrzymała niecałe 7 miesięcy. Gwarancja była na pół roku pod warunkiem wymiany pompy na nową (!), a mówił o tym ledwo widoczny stempel na odwrocie kwitka. Siedem stów poszło się...
Trzymam kciuki, żeby z Twoją było inaczej.
0 x

volvo 244 v8
Posty: 212
Rejestracja: 22 lipca 2015, 10:10

Re: 245 USA 84' D24T+IC+

Postautor: volvo 244 v8 » 22 stycznia 2017, 14:47

Ten wskażnik temperatury zewnętrznej i wewnętrznej jest oryginalny, czy jakiś akcesoryjny?
0 x


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości