Ponad 2 lata ciszy przez ten czas 200 chyba więcej stała niż jeździła, robiła za awaryjne wozidło lub jak potrzeba było przewieźć ponad gabaryt Może nawet ktoś ją widział gdzieś w Polsce, bo na przełomie wrzesień/październik pożyczyłem ją bratu który w 2 tygodnie objeździł pół kraju: Poznań, Wrocław, Kraków, Rzeszów, Krynica Zdrój, Lublin. Oczywiście bez zająknięcia
Po rozbiciu V70'tki, 245 służy jako daily i z tego względu trochę przy niej porobiłem. Standardowo filtry + olej, ale też trochę walczyłem z niedogrzewaniem się silnika. Wymieniłem pompę wody (niepotrzebnie), płukanie nagrzewnicy i chłodnicy (niepotrzebnie), wymiana termostatu x2: meyle okazało się że ma za słabą sprężynę i dopiero wahler załatwił sprawę.
Wymieniłem badziewny MBC na porządny ProPerfekta i w końcu można regulować boostem tak jak trzeba. Dołożyłem w końcu intercooler, wleciał IC z E39 530d i całe orurowanie na silikonach. Jest ciasno, ale dało radę: od turbo do IC fi45mm, wyjście z IC i do samego kolektora fi60mm (na końcu tylko redukcja z 60 na 78mm). Musiał wrócić kolektor od zwykłego D24. Niestety ori puszka filtra się nie mieści i będę musiał założyć jakiś super tjuningowy stożek +100KM ;(
Dalej dmucham 1.2bara, zobaczymy co pokaże hamownia, ale chwilowo 200 uziemiona.
Przy zbieżności wyszedł luz na drążku kierowniczym, a jak się do niego dobrałem to się okazało że to luz na maglu, ale kasowanie luzu nie pomogło bo winne jest rozsypane łożysko dolne, którego nikt nigdy na oczy nie widział i żaden zakład w PL nie chce się podjąć regeneracji tego magla :572: Na szczęście Siux poratował maglownicą i może 200 niestanie się nieruchomością Jeszcze czeka mnie wymiana stelaża fotela kierowcy, bo mój ma połamane oparcie (tutaj też Siux poratował fotelem dawcą )
245 USA 84' D24T+IC+
Re: 245 USA 84' D24T+
3 x
2x 480,744 USA Turbo,744 USA,850 T-5R,245 USA D24T+IC+, 945, 2x 440, 855 eR, V70 heico
Re: 245 USA 84' D24T+IC+
Kivi to chyba ma najbardziej wystrojony .......UKF w Radiomac-pro pisze:Jak już ten stożek wpadnie to dawaj na hamownię do Kiviego
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Re: 245 USA 84' D24T+IC+
jakie przewidywane efekty takiego setupu?
co sprzęgło na te 1.2 bara i jak to się ma do długości życia tego klekota? (orientacyjnie oczywiście pytam )
co sprzęgło na te 1.2 bara i jak to się ma do długości życia tego klekota? (orientacyjnie oczywiście pytam )
0 x
Re: 245 USA 84' D24T+IC+
Apropo czego ?Sinuspi pisze:Kivi to chyba ma najbardziej wystrojony .......UKF w Radiomac-pro pisze:Jak już ten stożek wpadnie to dawaj na hamownię do Kiviego
0 x
Re: 245 USA 84' D24T+IC+
Nie zebym się czepiał ale faktycznie cieszy oko ten kolor pod maską??? Projekt ogólnie ciekawy:)
0 x
89' 744 B230FT+
89' 744 B234F
89' 744 B234F
Re: 245 USA 84' D24T+IC+
stożek już jest, ale zamiast składać do kupy to bardziej rozbieram. Zlokalizowałem wyciek ropy z pompy i niestety puszczał dekielek od strony silnika gdzie dostępu brak, więc pompa wyjęta.mac-pro pisze:Jak już ten stożek wpadnie to dawaj na hamownię do Kiviego
Poza tym oba przywiezione magle nie rokują i ogólnie nie warto ich regenerować, jeden ma strasznie wyjechane zęby na listwie, a drugi duże wżery. Mój magiel zawiozłem znajomemu tokarzowi i ma pomyśleć jak przerobić to cudaczne łożysko na zwykłe.
Stożek kupiłem jakiś najzwyklejszy, ale nie było tych najszybszych czerwonych
Nie obstawiam konkretnych wartości, ale podejrzewam że koni nie będzie dużo, ale niuton może wyjść przyjemny. W świecie i po 2,5bara z wiader dmuchają i to jeździ. Jedynym problemem przy dużym doładowaniu jest wydmuchiwanie uszczelki pod głowicą, ale u mnie siedzi uszczelka MLS i podobno to 2bary doładowania wytrzyma. Jeszcze zmieniają śruby głowicy na szpilki z nakrętkami i wtedy podobno nic nie podniesie głowicynckpol pisze:jakie przewidywane efekty takiego setupu?
co sprzęgło na te 1.2 bara i jak to się ma do długości życia tego klekota? (orientacyjnie oczywiście pytam )
Sprzęgło spokojnie daje radę, do benzynowych projektów nawet whiteblocków wkładają sprzęgło z D24.
Raczej kłuje w oczy, ale siła wyższa. Zamówiłem wszystkie silikony czarne, a przyszły jak widać. Gdybym wiedział, że będzie taki problem z maglownicą to bym poczekał na czarne, a tak jest tjuning.V945turbo pisze:Nie zebym się czepiał ale faktycznie cieszy oko ten kolor pod maską??? Projekt ogólnie ciekawy:)
0 x
2x 480,744 USA Turbo,744 USA,850 T-5R,245 USA D24T+IC+, 945, 2x 440, 855 eR, V70 heico
Re: 245 USA 84' D24T+IC+
Po 2 tygodniach w takim stanie
Udało się poskładać cegłę do stanu jeżdżącego. Maglownica zregenerowana na ul. Słomianej w Wawie, nie bez przygód, ale chyba będzie to działać. Zobaczymy, narazie trwają testy.
Oryginalna zaślepka na końcu kolektora dolotowego efektownie bo z hukiem opuszcza swoje miejsce przy doładowaniu 0,8bara, wymiana opaski zaciskanej na skręcaną chwilowo rozwiązała problem
Uruchomiłem też cyfrowym wskaźnik temperatury, są oba czujniki: wew. i zew. ale nie mam ori przełącznika do tego. Czujnik zew. siedzi za grillem i pokazuje raczej dobrze.
Fotel kierowcy wyglądał tak
Okazało się, że to nie stelaż jest połamany, a gąbka na oparciu pękła. Gąbkę oparcia naprawiłem, siedziska wymieniłem bo moją ktoś już kiedyś łatał przy pomocy wypierdzianych spodni poprawiłem fabrykę i zabezpieczyłem ostre krawędzie na stelażu od których gąbka się z czasem przecina i pęka. Na końcu fotel wylądował u tapicera, najpierw jednego, później drugiego i trzeciego, a ja objeździłem wszystkie hurtownie w okolicy w poszukiwaniu nowego skaju na fotel, ale bezowocnie
Znalazłem na ebayu w USA używaną, oryginalną tapicerkę zdjętą z fotela w moim kolorze i super stanie, ale kurs dolara + cło i VAT skutecznie zabijają - cena końcowa to ok. 1,5tyś plnów
Ostatecznie wybrałem najbardziej zbliżony odcieniem materiał i tapicer ma mi wymienić tylko przednie elementy oparcia i siedziska. Oczywiście materiał na zamówienie, w trybie przyśpieszonym 2 tygodnie oczekiwania i cena x2 Odcień jest jaśniejszy i trochę inna faktura skaju, ale chociaż fotel nie będzie straszył. Dorzucę też maty do podgrzewania foteli, więc gdyby ktoś miał ori włączniki to chętnie wymienię się za bilety nbp
Udało się poskładać cegłę do stanu jeżdżącego. Maglownica zregenerowana na ul. Słomianej w Wawie, nie bez przygód, ale chyba będzie to działać. Zobaczymy, narazie trwają testy.
Oryginalna zaślepka na końcu kolektora dolotowego efektownie bo z hukiem opuszcza swoje miejsce przy doładowaniu 0,8bara, wymiana opaski zaciskanej na skręcaną chwilowo rozwiązała problem
Uruchomiłem też cyfrowym wskaźnik temperatury, są oba czujniki: wew. i zew. ale nie mam ori przełącznika do tego. Czujnik zew. siedzi za grillem i pokazuje raczej dobrze.
Fotel kierowcy wyglądał tak
Okazało się, że to nie stelaż jest połamany, a gąbka na oparciu pękła. Gąbkę oparcia naprawiłem, siedziska wymieniłem bo moją ktoś już kiedyś łatał przy pomocy wypierdzianych spodni poprawiłem fabrykę i zabezpieczyłem ostre krawędzie na stelażu od których gąbka się z czasem przecina i pęka. Na końcu fotel wylądował u tapicera, najpierw jednego, później drugiego i trzeciego, a ja objeździłem wszystkie hurtownie w okolicy w poszukiwaniu nowego skaju na fotel, ale bezowocnie
Znalazłem na ebayu w USA używaną, oryginalną tapicerkę zdjętą z fotela w moim kolorze i super stanie, ale kurs dolara + cło i VAT skutecznie zabijają - cena końcowa to ok. 1,5tyś plnów
Ostatecznie wybrałem najbardziej zbliżony odcieniem materiał i tapicer ma mi wymienić tylko przednie elementy oparcia i siedziska. Oczywiście materiał na zamówienie, w trybie przyśpieszonym 2 tygodnie oczekiwania i cena x2 Odcień jest jaśniejszy i trochę inna faktura skaju, ale chociaż fotel nie będzie straszył. Dorzucę też maty do podgrzewania foteli, więc gdyby ktoś miał ori włączniki to chętnie wymienię się za bilety nbp
0 x
2x 480,744 USA Turbo,744 USA,850 T-5R,245 USA D24T+IC+, 945, 2x 440, 855 eR, V70 heico
Re: 245 USA 84' D24T+IC+
Słomiana powiadasz... Nie żeby coś, ale moja maglownica po regeneracji na Słomianej wytrzymała niecałe 7 miesięcy. Gwarancja była na pół roku pod warunkiem wymiany pompy na nową (!), a mówił o tym ledwo widoczny stempel na odwrocie kwitka. Siedem stów poszło się...
Trzymam kciuki, żeby z Twoją było inaczej.
Trzymam kciuki, żeby z Twoją było inaczej.
0 x
-
- Posty: 212
- Rejestracja: 22 lipca 2015, 10:10
Re: 245 USA 84' D24T+IC+
Ten wskażnik temperatury zewnętrznej i wewnętrznej jest oryginalny, czy jakiś akcesoryjny?
0 x