745 GLT 2,3 16V

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
erni35
Posty: 196
Rejestracja: 13 marca 2017, 00:17

Re: 745 GLT 2,3 16V

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: erni35 »

Drobne prace naprawcze lecą dalej. Wczoraj wziąłem się za licznik. Nie naliczał kilometrów. Winowajcą okazała się zębatka, taka malusia - ze starości miała pourywane parę zębów. Wymieniona - teraz w końcu zaczynają się pojawiać kolejne kilometry. Niestety wskaźnik poziomu paliwa działa swoim życiem, pokazuje co mu się chce. Wymieniłem go na inny, ale ten zachowuje się identycznie. Myślę że problem jest gdzieś na pływaku. Przerabiał to ktoś z was? No i jeszcze jedno pytanie - często świeci mi się ta kontrolka koło świateł mijania, chyba most albo coś takiego. Co ona oznacza i jaki błąd sygnalizuje?
Załączniki
20180113_120139.jpg
20180113_120139.jpg (30.73 KiB) Przejrzano 6959 razy
0 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3065
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: 745 GLT 2,3 16V

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

erni35 pisze:Drobne prace naprawcze lecą dalej. Wczoraj wziąłem się za licznik. Nie naliczał kilometrów. Winowajcą okazała się zębatka, taka malusia - ze starości miała pourywane parę zębów. Wymieniona - teraz w końcu zaczynają się pojawiać kolejne kilometry. Niestety wskaźnik poziomu paliwa działa swoim życiem, pokazuje co mu się chce. Wymieniłem go na inny, ale ten zachowuje się identycznie. Myślę że problem jest gdzieś na pływaku. Przerabiał to ktoś z was? No i jeszcze jedno pytanie - często świeci mi się ta kontrolka koło świateł mijania, chyba most albo coś takiego. Co ona oznacza i jaki błąd sygnalizuje?
To kntr ABSu.
A licznik moze mieć zimne luty, niekoniecznie zrypany pływak
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
erni35
Posty: 196
Rejestracja: 13 marca 2017, 00:17

Re: 745 GLT 2,3 16V

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: erni35 »

Z tyłu między fotelami mam taki pas zakotwiony przy jednym fotelu a zapięcie jest przy drugim. Do czego on służy?
Załączniki
pas.jpg
pas.jpg (86.3 KiB) Przejrzano 6908 razy
0 x
erni35
Posty: 196
Rejestracja: 13 marca 2017, 00:17

Re: 745 GLT 2,3 16V

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: erni35 »

Jako że zima trzyma postanowiłem się wziąć za przeciek oleju na półgłowiczce. Po rozebraniu okazało się że oderwane jest jedno z gniazd srub mocujących

Przy okazji czyszczenia okazało się że w tym miejscu znajdował się w odlewie bąbel powietrza.

Całość została pospawana i poleciała na planowanie.
Przy okazji ze wzgledu na stuki z okolicy zaworów zdecydowałem się na wymiane kompletu hydropopychaczy, które za radą switala dostałem w dobrej cenie w cermotorze.
Załączniki
polglowiczka1.jpg
polglowiczka1.jpg (24.61 KiB) Przejrzano 6822 razy
polglowiczka2.jpg
polglowiczka2.jpg (19.64 KiB) Przejrzano 6822 razy
polglowiczka3.jpg
polglowiczka3.jpg (15.51 KiB) Przejrzano 6822 razy
0 x
erni35
Posty: 196
Rejestracja: 13 marca 2017, 00:17

Re: 745 GLT 2,3 16V

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: erni35 »

Mam pytanie : w mojej 745 zrobiłem kompletny remont zacisków hamulcowych przód/tył . Wymienione szczęki , klocki, zaciski, gumki, prowadnice, wyczyszczone i polakierowane zaciski, dodany zestaw naprawczy linki ręcznego. Ręczny w końcu pojawił się i działa jak nigdy dotąd. Hamulce odpowietrzone x2 , auto hamuje dużo lepiej ale pedał jest gumowaty, po naciśnięciu wchodzi do podłogi i łapie dopiero gdzieś od połowy. Czy ten model tak ma czy jeszcze coś do poprawy?
0 x
erni35
Posty: 196
Rejestracja: 13 marca 2017, 00:17

Re: 745 GLT 2,3 16V

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: erni35 »

Prace nad autem trwaja dalej. Po kompletnym remoncie hamulców przód/tył. przyszedł czas na demontaż i czyszczenie lamp przednich. Szkła reflektorów wymyte w zmywarce, a odbłysniki wyczyszczone mokrofibrą. Efekt niesamowity
Załączniki
33689827_934717170036302_3208542996215627776_n (1).jpg
33689827_934717170036302_3208542996215627776_n (1).jpg (51.03 KiB) Przejrzano 6591 razy
33488787_934717226702963_2306336445121429504_n (1).jpg
33488787_934717226702963_2306336445121429504_n (1).jpg (63.84 KiB) Przejrzano 6591 razy
0 x
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1227
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków
Kontakt:

Re: 745 GLT 2,3 16V

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

Jeśli z hamulcem dalej taki problem to obstawiam złe odpowietrzenie hamulców, uszkodzony przewód hamulcowy - miałem tak w 240 po wymianie. Odpowietrzali układ i sparciały przewód pękł.
0 x
re5pect
Posty: 666
Rejestracja: 20 listopada 2014, 21:39

Re: 745 GLT 2,3 16V

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: re5pect »

Teraz te przednie lampy proszą się o nowe białe kierunkowskazy ;)
0 x
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: 745 GLT 2,3 16V

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

Tylko nie białe. Te kształty potrzebują trochę ożywienia w postaci pomarańczu. Z tyłu też brakuje tego akcentu.
1 x
erni35
Posty: 196
Rejestracja: 13 marca 2017, 00:17

Re: 745 GLT 2,3 16V

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: erni35 »

Długo nic tu nie pisałem, ale postanowiłem że dla własnego porządku uzupełnię swój dzienniczek dotyczący Volvo. Przez ostatni rok sporo w aucie się podziało. Blacharsko ogarnięty cały - okazało się że przyczyną dziur w podłodze kierowcy była stojąca woda, która sączyła się przez klapkę wentylacyjną przy nogach kierowcy - ale to już ogarnięte.
Wnętrze pouzupełniane brakami. Prz okazji wpadło parę kolejnych gadżetów, m.in. Radio CR 906 z oryginalną ramką, kasetownik z 850 który po małych przeróbkach wpasował się idealnie w miejsce półeczki nad popielniczką, komplet oryginalnych dywaników podłogowych z tworzywa, naprawiłem regulację lędźwiową w obu fotelach przednich.
Na tyle wleciała roleta bagażnika z półką, krata i mata podłogowa.
Na przodzie oprócz wcześniej wspomnianego turbogrila, korzystając z instrukcji fonderala zamontowałem halogeny. Wpadł jeszcze snowcap i bagaznik na dach z owiewką.
Z mechanicznych rzeczy poza kompletnym nowym układem hamulcowym ( tarcze i klocki P+T, przewody hamulcowe, tarcze kotwiczne, nowe mocowanie ręcznego na moście, czujniki ABS L+P, pełna regeneracja zacisków P+T), wymieniłem paski osprzętu, amory tylnie Bilstein B4, spręzyny tylne Lesjofors wzmocnione, dodałem podwójny stabilizator z tyłu ( nie było go wcale), dorzuciłem sterowanie centralnego z pilota, wymieniłem świece NGK, przewody WN Bougicord, sondę lambda (stara szwankowała) i akumulator.
Ostatnio wywaliłem wiskozę i założyłem wiatrak z 940 turbo z oryginalnym przekaźnikiem, przy okazji wymieniłem też pompę wody i termostat.
Na lato założyłem opony na Adhary , które kupiłem w śmiesznych pieniądzach
Auto odwdzięcza się za to wszystko superprzyjemną jazdą. Spalanie podczas ostatniego wypadu na Zlot Pojazdów Zabytkowych w Oławie wyszło mi 9l/100 km.
Załączniki
auto.jpg
auto.jpg (159.93 KiB) Przejrzano 5966 razy
halogeny.jpg
halogeny.jpg (278.31 KiB) Przejrzano 5966 razy
snowcap.jpg
snowcap.jpg (131.26 KiB) Przejrzano 5966 razy
bagaznik.jpg
bagaznik.jpg (205.72 KiB) Przejrzano 5966 razy
srodek.jpg
srodek.jpg (191.34 KiB) Przejrzano 5966 razy
3 x
ODPOWIEDZ