Volvo 240 GLT 1990

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
Online
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3037
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Volvo 240 GLT 1990

Post autor: dom?n »

Obrazek

Obrazek

Nareszcie kurde. Chyba już ponad rok temu kupiłem ramkę do EQ od Świtala i co nie kupiłem equalizera, to nie pasował. Już zacząłem wątpić czy to na pewno do tego. Teraz mam ten docelowy, najpóźniejszy i z największymi możliwościami regulacji, i łiiiiiiiiiiiii, pasuje idealnie!

Co gorsza - kupiłem jeszcze jeden :D

Obrazek

Ten akurat ma miejsce na dwie kasety magnetofonowe i, jeśli dobrze rozumiem, pogłos ukryty pod nazwą sound effector.

I NADAL nie mam żadnego radia które by chciało z tym zadziałać! :mrgreen:

Gdyby ktoś wyrażał chęć nabycia któregoś EQ niech da znać. Poza EQ-611 każdy jest do wzięcia. Muszę sfinansować sobie zakup radia i ramki do niego.
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Online
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3037
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Volvo 240 GLT 1990

Post autor: dom?n »

Operacja klima rozpoczęta:

Obrazek

Pewnie nie uda się jej uruchomić od razu, ale wszystkie flaki będą już w GLT i poczekają jeszcze parę tygodni na napływ finansów. Ponieważ moje umiejętności kończą się na prostych tematach zrzuciłem obie deski rozdzielcze i reszta jest w rękach moich panów mechaników - oni nie będą szukać tajemniczych śrubek, a ja zdążę do piątku kiedy wyjeżdżamy na rajd pojazdów zabytkowych do Mogilna :) Gdyby ktoś potrzebował kiedyś pomocy w zrzucaniu dechy bardzo polecam ten poradnik na cleanflametrap.com. Jedyna niespodzianka to fakt, że w roczniku '93 nie ma tajemniczej śrubki pod listwą ozdobną na wysokości (szerokości?) zapalniczki. Pierwsza decha zajęła ~1,5 godziny, druga 51 minut mimo faktu, że trzeba było się jeszcze bawić z radiem i dodatkowymi wskaźnikami. W drugą stronę może nie być tak różowo :lol:

Przy okazji znalazłem samotną wtyczkę do której nic nie mam podpięte - co to i od czego? Wychodzi z wiązki na mniej więcej na wysokości zegarów i leżała luzem gdzieś za nawiewem na lewą rękę kierowcy. Mam to w GLT ('90), nie ma tego w Rupieciu ('93).

Obrazek
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
sambo
Posty: 1033
Rejestracja: 06 października 2014, 10:49

Re: Volvo 240 GLT 1990

Post autor: sambo »

parownik obowiazkowo do czyszczenia ( dezynfekcji, dezynsekji i deratyzacji ) :lol:

Obrazek

3mam kciuki
sambo
0 x
Obrazek
Online
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3037
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Volvo 240 GLT 1990

Post autor: dom?n »

Ten Twój wygląda jakby zasługiwał na demobilizację. Udało się go wyratować?
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
Mareek
Posty: 2010
Rejestracja: 01 października 2014, 13:33
Lokalizacja: Wawa/Otwock

Re: Volvo 240 GLT 1990

Post autor: Mareek »

Należy Ci się tytułu fanatyka nagłośnienia w cegle :) Chętnie posłucham kiedyś tego zestawu na żywo
0 x
Polecali zakup BMW, to się skusiłem
Online
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3037
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Volvo 240 GLT 1990

Post autor: dom?n »

Na razie będzie to wyglądało tak:

- jako jednostkę centralną obrałem radio CR-702
- z przodu dwudrożne głośniki HT-204 (pięciocalowe)
- z tyłu dwudrożne HT-168 (czterocalowe)
- napędzi to wzmacniacz HA-4111 (4x20W)
- a na koniec wspomniany wyżej equalizer EQ-611
- brakuje w tym zestawie tweeterów HT-164 na które ostrzę sobie zęby, ale są rzadkie i drogie

Jak uda się to złożyć do kupy i zadziała, to fajnie. Ale to raczej nie ma prawa zadziałać doskonale, najwyżej dobrze, podejrzewam że pojeżdżę trochę czasu i zacznę szukać sensowniejszych głośników bo spodziewam się że to one zrobią największą różnicę.

O małego słonia kupiłem sobie jeszcze taki dynks:

Obrazek

Trójdrożne głośniki w tylną półkę 744/764. Ale o ile w sedanie jest na to sensowne miejsce, to w kombi nie wiem gdzie bym to zamontował, a koniec końców okazało się, że gość nie chce mi ich wysłać z USA do PL. Stwierdziłem też że wolę wyremontować hamulce niż kupować kolejne flaki przed usłyszeniem obecnego zestawu :)

Jeśli komuś wala się oryginalna ramka radia na górę to chętnie ją odkupię!
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Online
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3037
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Volvo 240 GLT 1990

Post autor: dom?n »

Obrazek

Tak się wygina żelazo!

Wróciliśmy właśnie z XI Rajdu Weteranów Szos w Mogilnie. Ja cię chrzanię jak tam było zajebiście. Strasznie niecegłowa impreza, może byśmy to zmienili, co? Na kilku próbach sprawnościowych wyprzedziliśmy konkurencję o parę długości, między innymi dzięki promieniowi skrętu 240. Oczywiście zgodnie z tradycją spaliśmy w bagażniku na dmuchanym materacu, było wygodnie jak cholera chociaż gdybyśmy mieli 245 Express to byłoby jeszcze lepiej ;)

Mogileńska ekipa daje radę bardzo bardzo, a okolice są przepiękne. Pomysł wrześniowego zlotu właśnie tam to zajebista opcja!
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
Mareek
Posty: 2010
Rejestracja: 01 października 2014, 13:33
Lokalizacja: Wawa/Otwock

Re: Volvo 240 GLT 1990

Post autor: Mareek »

Pięknie! jak ja lubię takie wrzuty!

dom?n pisze:Mogileńska ekipa daje radę bardzo bardzo, a okolice są przepiękne. Pomysł wrześniowego zlotu właśnie tam to zajebista opcja!

My to wiemy :D
0 x
Polecali zakup BMW, to się skusiłem
Online
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3037
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Volvo 240 GLT 1990

Post autor: dom?n »

Ostatnio szwankuje mi licznik kilometrów, więc szpulka nawija się trochę wolniej, ale na pewno niedawno stuknęło pierwsze 10 tysięcy za mojej kadencji.

Obrazek

To jest doskonały wóz i dobrze że go kupiłem.
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
Mareek
Posty: 2010
Rejestracja: 01 października 2014, 13:33
Lokalizacja: Wawa/Otwock

Re: Volvo 240 GLT 1990

Post autor: Mareek »

A chętnych kilku na niego na pewno było :)
0 x
Polecali zakup BMW, to się skusiłem
Zablokowany