Odyseja zakończona. Prawie:
Dzięki Volgtowi stałem się posiadaczem radia CR-708 które to ma śliczniutkie gniazda AMP, EQ i CD. Zabrałem się wczoraj za spięcie wszystkiego do kupy i taka niespodzianka: gniazdo AMP i gniazdo EQ są tak umiejscowione, że nie da się wpiąć obu wtyczek naraz - obie są kątowe i tak ustawione, że jedna zasłania gniazdo drugiej. W związku z powyższym grają mi tylko dwa przednie głośniki, tył milczy, bo nie ma wzmachola, ale za to jest equalizer. Najlepsze co można o tym zestawie powiedzieć, to to, że gra. Fabryczne głośniki to jednak straszliwy szajs
Na razie daję sobie spokój z organizowaniem kolejnego radia, jak się znajdzie, to się znajdzie, a jak nie to trudno. Dorobię tylko wtyczkę AUX którą wepnę w wejście zmieniarki CD. Mam jeszcze do zamontowania klimatyzację, tempomat, sterowanie Nivo z kabiny i podłokietnik. Zejdzie cała zima jak nie dłużej
Volvo 240 GLT 1990
- dom?n
- Administrator
- Posty: 3045
- Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Volvo 240 GLT 1990
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW
-
- Posty: 1750
- Rejestracja: 01 października 2014, 22:24
- Lokalizacja: Ustrzyki D. Zielonka Warszawa Iława
Re: Volvo 240 GLT 1990
Jesteś zbokiem Domin, seriodom?n pisze:...radia CR-708.. śliczniutkie gniazda AMP EQ i CD....
Fabryczne głośniki to jednak straszliwy szajs
Mam jeszcze do zamontowania klimatyzację, tempomat, sterowanie Nivo z kabiny i podłokietnik
Co do głośników fabrycznych to absolutnie się z tobą zgodzę, to jest gówno..
Rozwiązaniem które nie zdemoluje seryjnej tapicerki i schowa się pod eleganckie oryginalne maskownice są płaskie współczesne głośniki, np. Mac Audio serii Pro Flat.
Schowałem w sedanie w przednich drzwiach pod oryginalne maskownice, z tyłu zamontowałem w półce pod szybą pod maskownicami Mac Audio. Kemizo też je ma zamontowane u siebie. Do bagażnika wrzuciłem małą tubę z wbudowanym wzmacniaczem, EQ mam wbudowany w radiu.
Filharmonia to nie jest, ale na postoju nawet fajnie ten zestaw gra.
Podczas jazdy wiadomo, w tych autach jest głośno, buda kanciasta itd trzeba słuchać po prostu głośniej
0 x
- dom?n
- Administrator
- Posty: 3045
- Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Volvo 240 GLT 1990
Zaczynają się schody. Dziś dołożyłem fader żeby zagrały tylne głośniki, zaadaptowałem fader z 740 który u mnie leżał i nikt go nie chciał. Problemowa staje się pojemność środkowej konsoli - nie wiem jak dołożę tam jeszcze sterowanie nivomatami, bo mam już powoli kłopoty z zamknięciem wszystkiego bez przycinania żadnych kabli. Jak się udało, to wysunęła się jedna z żarówek podświetlenia deski. Mam nadzieję że nie przegrzeje izolacji żadnego kabelka i nie zacznie mi śmierdzieć topionym plastikiem. Mało tego, tam jeszcze musi się zmieścić przekaźnik od klimy.
Być może będzie trzeba zdemontować dolną część deski i zorganizować na nowo wszystkie przewody.
Być może będzie trzeba zdemontować dolną część deski i zorganizować na nowo wszystkie przewody.
takijedenkuba pisze: Jesteś zbokiem Domin, serio
Dobrze słyszeć. Pamiętam, że ktoś z bordowego 244 proponował jeszcze coś innego, będę badał temat. Oryginalne głośniki to koszmar, upewniłem się przez ostatnie dni.Rozwiązaniem które nie zdemoluje seryjnej tapicerki i schowa się pod eleganckie oryginalne maskownice są płaskie współczesne głośniki, np. Mac Audio serii Pro Flat.
Za rok na zlocie będzie już grać tak, jak wygląda, a jak nie, to zrobię coś żeby wyglądało jeszcze lepiejsambo pisze:nie wiem jak gra , ale wygląda profi!
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW
Re: Volvo 240 GLT 1990
Może autografy na maskownicach?dom?n pisze:Za rok na zlocie będzie już grać tak, jak wygląda, a jak nie, to zrobię coś żeby wyglądało jeszcze lepiej
0 x
Polecali zakup BMW, to się skusiłem
Re: Volvo 240 GLT 1990
Dominiku, jeśli zależy Ci na czystym dźwięku i jednocześnie stylówie to idealnym rozwiązaniem byłoby radio z epoki sterujące zmieniarką CD, gdzie zamiast zmieniarki można podłączyć emulator zmieniarki z czytnikami USB. Głośniki wspołczesne pod oryginalne maskownice, całość napędzana osobnymi piecami (pochowanymi np pod siedzeniem pasażera lub w bagażniku a emulator schowany w schowku). Rozwiązanie takie to idealny kompromis, współczesne brzmienie (bo za nie są odpowiedzialne współczesne komponenty) i klasyczny wygląd (choć radio ze sterowaniem zmieniarką to raczej późne 700ki i 900ki niż 200ki). Dostałem takie radio z autem i... sprzedałem (czego trochę żałuję). Po prostu nie wiedziałem o istnieniu emulatorów zmieniarki wtedy. Mam nowoczesne radio, choć bez wielkiego ekranu LCD i pływających po nim delfinów
Polecam producenta głośników Excursion (made in Germany a nie tylko engineered in Germany). Świetny stosunek jakości do ceny. MacAudio, o którym wspominał Kuba, niestety poleciało z jakością w ostatnich latach.
Polecam producenta głośników Excursion (made in Germany a nie tylko engineered in Germany). Świetny stosunek jakości do ceny. MacAudio, o którym wspominał Kuba, niestety poleciało z jakością w ostatnich latach.
0 x
- dom?n
- Administrator
- Posty: 3045
- Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Volvo 240 GLT 1990
To CR-708 które tu mam ma wejście na zmieniarkę. Niestety, żeby dało się nim sterować potrzeba sterownika Volvo CD-401 który musiałby wejść na miejsce equalizera, nawet ramka jest ta sama. Ale z EQ rezygnować nie chcę bo to bezbłędna stylówa na której zależy mi bardziej Przy sensowniejszych głośnikach może też być bardzo przydatny.
Dorobię sobie wejście AUX z wejścia zmieniarki, starczy sfabrykować kabelek z wtyczką taką jak zmieniarka. Jeśli zadziała, to mam odtwarzanie muzy z czegokolwiek, nawet i z telefonu (a wtedy przy okazji mam jeszcze zestaw głośnomówiący!).
Dorobię sobie wejście AUX z wejścia zmieniarki, starczy sfabrykować kabelek z wtyczką taką jak zmieniarka. Jeśli zadziała, to mam odtwarzanie muzy z czegokolwiek, nawet i z telefonu (a wtedy przy okazji mam jeszcze zestaw głośnomówiący!).
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW
Re: Volvo 240 GLT 1990
Dom!n a equalizer nie ma wejścia na cd-401 w 700 mam eq-101 i on ma wejście pod ten sterownik zmieniarki. Sfabrykowanie aux na wejściu zmieniarki nie jest takie proste, bo żeby radio przełączyło się na odtwarzanie zmieniarki to zmieniarka musi podać na radio sygnał mbus.
0 x
2x 480,744 USA Turbo,744 USA,850 T-5R,245 USA D24T+IC+, 945, 2x 440, 855 eR, V70 heico
Re: Volvo 240 GLT 1990
domin swego czasu widziałem przejściówki do AMP i EQ z wtyczek L na zwykłe proste - to by Ci rozwiązało problem.
Zawsze można kupić odpowiedni kabel, rozebrać radio wylutować wtyczkę z radia i w jej miejsce wlutować kabel z wtyczką.
Zawsze można kupić odpowiedni kabel, rozebrać radio wylutować wtyczkę z radia i w jej miejsce wlutować kabel z wtyczką.
0 x
- dom?n
- Administrator
- Posty: 3045
- Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Volvo 240 GLT 1990
Żaden z tych EQ które miałem (EQ-102, EQ-2110 i EQ-2111) nie miał wejścia na zmieniarkę. Jak to miałoby się zmieścić w jakiejkolwiek cegle? Nawet w 480 nie ma miejsca na tyle akcesoriów
Druga opcja na wejście AUX to wpięcie się w miejsce odtwarzacza kaset, jak miałem radio TD-613 to tam to było idiotycznie proste - odpinało się tylko wtyczkę z gniazda (w bebechach radia) i przerabiało się ją na gniazdo/lutowało się kabelek bezpośrednio. Wtedy kaseta włożona do napędu wyciszała radioodbiornik i voilà.
Druga opcja na wejście AUX to wpięcie się w miejsce odtwarzacza kaset, jak miałem radio TD-613 to tam to było idiotycznie proste - odpinało się tylko wtyczkę z gniazda (w bebechach radia) i przerabiało się ją na gniazdo/lutowało się kabelek bezpośrednio. Wtedy kaseta włożona do napędu wyciszała radioodbiornik i voilà.
Można, ale mając już fader który rozdziela sygnał na przód i tył nie mam wielkiej potrzeby montowania wzmacniacza (szczególnie, że nie wiem gdzie miałbym go założyć - chyba na ścianę grodziową, nad nogi pasażera). Najpierw głośnikinckpol pisze: Zawsze można kupić odpowiedni kabel, rozebrać radio wylutować wtyczkę z radia i w jej miejsce wlutować kabel z wtyczką.
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW