Strona 3 z 4

Re: Volvo 740 - (Turbo) granatowy karawan

: 08 czerwca 2017, 18:36
autor: Staszku
xjtdi pisze: Przy ALD to w zasadzie tylko zdejmując pokrywę można zobaczyć nie wiem ile pary w rękach trzeba by mieć by zakręcić mostem tak szybko, żeby ciężarki załaczyły blokadę ;)
U mnie w 944 wystarczyło przy podniesionym tyle energicznie zakręcić jednym z kół i można było usłyszeć i poczuć zapinanie ALD. :)

Dzięki temu dowiedziałem się o blokadzie niedługo po kupnie.

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Re: Volvo 740 - (Turbo) granatowy karawan

: 09 czerwca 2017, 02:11
autor: gruszka2
Powiem tak .
Nawet gdybyś nie wstawił zdjęcia z myjni czyli błyszczącej perełki to i tak auto jest zajefajne .
Ja się bujam po Łodzi obskurnym Knundsenem , a i tak mam wielu fanów .
W robocie jak na parkingu nie ma miejsca to wjeżdżam na tern bez przepustki bo każdy wie czyje to AUTO .
Myślę że na tym polega magia tej starszej motoryzacji , a fotele z alfy do 240 to kaplicaaaaaaaaaaaaa.
Tak jak ma w stopce nasz Kolega w skrócie jak chcesz być szybki kup BMW .

Re: Volvo 740 - (Turbo) granatowy karawan

: 09 czerwca 2017, 07:59
autor: xjtdi
Staszku pisze:
xjtdi pisze: Przy ALD to w zasadzie tylko zdejmując pokrywę można zobaczyć nie wiem ile pary w rękach trzeba by mieć by zakręcić mostem tak szybko, żeby ciężarki załaczyły blokadę ;)
U mnie w 944 wystarczyło przy podniesionym tyle energicznie zakręcić jednym z kół i można było usłyszeć i poczuć zapinanie ALD. :)

Dzięki temu dowiedziałem się o blokadzie niedługo po kupnie.

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
Ja niestety mostu z ALD szukałem po szrotach i miałem kilka mostów na regale do wyboru, niestety jak bym nimi nie kręcił nie dałem rady nic wymacać, dopiero zdjęcie dekla z mostu który wyglądał inaczej niż reszta wyjaśniło sprawę. Mój most pochodzi z 960 z automatem i silnikiem 3.0, tyle było na moście zapisane z czego to wyjęli. Na aucie nie próbowałem ale z ciekawości sprawdzę w sobotę czy dam radę sprawdzić tak jak piszesz.

Re: Volvo 740 - (Turbo) granatowy karawan

: 10 września 2017, 12:37
autor: MiKi:)
Proszę o więcej fot :)
Pozdro

Re: Volvo 740 - (Turbo) granatowy karawan

: 11 września 2017, 10:14
autor: fullsize
xjtdi pisze:Cześć! W oryginale było tak, że w mostach 1031 montowana była szpera płytkowa LSD a w mostach 1041 zapadkowa typu ALD.
Różnica jest taka, że LSD działa cały czas i można je "wymacać" ręcznie poprzez kręcenie półosią przy zablokowanym wale napędowym obie półosie kręcą się w tę samą stronę = jest LSD. Przy ALD to w zasadzie tylko zdejmując pokrywę można zobaczyć nie wiem ile pary w rękach trzeba by mieć by zakręcić mostem tak szybko, żeby ciężarki załaczyły blokadę ;)
Zewnętrznie mosty 1030 i 1031 a 1041 różniły się minimalnie położeniem żebra/żeber wzmacniających na główce mostu, gdzieś miałem fotki moge podesłać.
Hmm.. Ja też mam poważne podejrzenia, że w moim 1031 siedzi LSD i jestem w trakcie wymacywania tegoż, ale tak na zdrowy rozum, jak wał jest zablokowany (jest wrzucony bieg), to koła nie mogą się chyba kręcić, bo wał jest zablokowany ;) Czy ja się jednak nie znam?
Czy to nie jest tak, że trzeba podnieść dupsko na luzie i wtedy zakręcić kółkiem, a dalej to już tak jak piszesz?

Re: Volvo 740 - (Turbo) granatowy karawan

: 11 września 2017, 11:11
autor: V945turbo
Jeśli masz oryginalny most z 98r to nie ma możliwości że masz LSD, ponieważ ten typ blokady był montowany do 91r, poźniej już tylko ALD. Chyba że jakaś przekładka była po drodze.

Re: Volvo 740 - (Turbo) granatowy karawan

: 11 września 2017, 13:10
autor: xjtdi
Mały update, jak jak wymacać blokadę. Podnosimy tył auta z obu stron do góry i wrzucamy na luz. Jak most jest otwarty to kręcąc jednym kołem do przodu widzimy, że drugie obraca się do tyłu. Jak jest blokada ALD czyli most 1041 to trzeba energicznie z "startu zatrzymanego" zakręcić jednym kołem i wtedy powinniśmy poczuć większy opór i druga strona zaczyna obracać się w tę samą stronę, wtedy też zaczyna się kręcić wał napędowy. Bez kół kręcąc samą piasta może być ciężko to wyczuć bo słabo widać co dzieje się po drugiej stronie i ciężej też uzyskać odpowiednią szybkość, taką żeby rozeszły się ciężarki.

Re: Volvo 740 - (Turbo) granatowy karawan

: 17 października 2017, 14:56
autor: Plati
Jako że dawno nie było aktualizacji, a kilka osób już pytało o postęp to wrzucam małe info. Aktualnie został wciągnięty silnik, napęd i całe wnętrze. W najbliższym czasie będę doprowadzał komorę silnika i podłogę do należytego stanu.
Obrazek

Re: Volvo 740 - (Turbo) granatowy karawan

: 17 października 2017, 17:57
autor: mac-pro
Sam będziesz robił? Jak tak, to szacuneczek i powodzenia. Mam to za sobą i lekko nie było. U Ciebie widzę sporo więcej roboty niż w mojej.

Re: Volvo 740 - (Turbo) granatowy karawan

: 17 października 2017, 18:14
autor: Plati
Na pewno częściowo będę sam robił, nad niektórymi rzeczami się jeszcze zastanawiam (albo pomoc kumpla który w tym siedzi, albo do fachowca). Mam czas, mam też miejsce także będzie się powoli dłubać ;) Mam powiedzmy z pół roku