Strona 2 z 4

Re: Volvo 740 - (Turbo) granatowy karawan

: 18 kwietnia 2017, 08:52
autor: JoeM
Zacny Łoś. Trzymam kciuki za konsekwencje w pracach.

Re: Volvo 740 - (Turbo) granatowy karawan

: 03 maja 2017, 22:03
autor: Plati
Niewielka aktualizacja.
- zakupiłem grill z wersji turbo. Mam go już u siebie, pasuje :)
- w dawcy były dystanse, 2x 25 i 2x 30mm :) myślę że się przydadzą,
- mam też most 1031 3.54 z 940 1992r - z tego co na szybko znalazłem to powinien być ze szperą
- jestem w trakcie kompletowania zamówienia na części typu paski, filtry itd

Miał ktoś styczność z poliuretanami? Jakie polecacie? Które tuleje najlepiej wymienić na poli? Nie chcę żeby zawias stał się betonem, ale bujanie się też nie jest wskazane

Re: Volvo 740 - (Turbo) granatowy karawan

: 03 maja 2017, 22:07
autor: sambo
super kant! pozdrowienia dla Gliwic!!!
sambo

Re: Volvo 740 - (Turbo) granatowy karawan

: 03 maja 2017, 22:30
autor: V945turbo
Plati pisze:Niewielka aktualizacja.
- zakupiłem grill z wersji turbo. Mam go już u siebie, pasuje :)
- w dawcy były dystanse, 2x 25 i 2x 30mm :) myślę że się przydadzą,
- mam też most 1031 3.54 z 940 1992r - z tego co na szybko znalazłem to powinien być ze szperą
- jestem w trakcie kompletowania zamówienia na części typu paski, filtry itd

Miał ktoś styczność z poliuretanami? Jakie polecacie? Które tuleje najlepiej wymienić na poli? Nie chcę żeby zawias stał się betonem, ale bujanie się też nie jest wskazane

Szpera to może niekoniecznie , ale blokada ALD jak najbardziej, dobre przełozenie na start. Im wiecej poli tym lepiej. Olkusz tylko.

Re: Volvo 740 - (Turbo) granatowy karawan

: 03 maja 2017, 22:44
autor: Plati
V945turbo pisze: Szpera to może niekoniecznie , ale blokada ALD jak najbardziej, dobre przełozenie na start. Im wiecej poli tym lepiej. Olkusz tylko.
Ciężko z konkretnymi informacjami na temat mostów w 740/940. Ale wydawało mi się że ALD było w 1041. Czym w ogóle one się różnią?

Co do poli: http://poliuretany.olkusz.pl/pl/volvo_seria-700 dużego wyboru nie ma, "VOLVO 760 - Tuleja górnego mocowania dyfra -1szt. " do 740 też podejdzie?

Re: Volvo 740 - (Turbo) granatowy karawan

: 08 maja 2017, 18:27
autor: Plati
Dzisiaj udało się nabyć kompletną klapę z lotką i 3 stopem :D Czyli to co mi się od początku marzyło na równi z turbo grillem.
Obrazek
Fakt, jest to klapa z nowszej 940 (inna listwa zamka) ale taka prawdopodobnie zostanie. Chyba że da się przełożyć listwę z 740. Chociaż nie wiem czy chcę się w to bawić. Czas pokaże.

Ps. Mam sporo części z 940 (sedan) do sprzedania - drzwi, maskę, klapę, lampy, licznik ze wskaźnikiem turbo, wnętrze itd Jak by ktoś coś chciał to zapraszam na PW

Re: Volvo 740 - (Turbo) granatowy karawan

: 08 maja 2017, 20:52
autor: V945turbo
Heh, to klapa z mojej byłej 945:) Krąży po świecie, była w kolorze 421:)

Re: Volvo 740 - (Turbo) granatowy karawan

: 09 maja 2017, 00:27
autor: takijedenkuba
Fajna klapa
Jak by się każdy z właścicieli na niej podpisał albo coś narysował to by była jeszcze fajniejsza ;)

Re: Volvo 740 - (Turbo) granatowy karawan

: 08 czerwca 2017, 13:19
autor: Plati
Jakiś czas temu wyszła kolejna ciekawostka. W dawcy powinien być B230FK, ale okazało się że jest B230FT :) (auto było po konkretnym dzwonie, prawdopodobnie pierwotny silnik nie przeżył tego więc ktoś wsadził inny). Teoretycznie wg wielu osób różnic miedzy nimi nie ma. Jednak różnią się kilkoma rzeczami, np tłokami. Może ktoś jeszcze jakąś wiedzą się podzieli?

Do tego udało się kupić głowicę 531 z wałkiem A
Obrazek

W moim FT powinien być wałek T. Będę musiał się zastanowić który wybrać. A może VX3? Albo jeszcze inna opcja?

Mam nadzieję że za jakieś 2-3 tygodnie uporam się z prywatnymi rzeczami i w końcu znajdzie się czas na grzebanie przy Cegle.

Re: Volvo 740 - (Turbo) granatowy karawan

: 08 czerwca 2017, 13:54
autor: xjtdi
Plati pisze:
Ciężko z konkretnymi informacjami na temat mostów w 740/940. Ale wydawało mi się że ALD było w 1041. Czym w ogóle one się różnią?
Cześć! W oryginale było tak, że w mostach 1031 montowana była szpera płytkowa LSD a w mostach 1041 zapadkowa typu ALD.
Różnica jest taka, że LSD działa cały czas i można je "wymacać" ręcznie poprzez kręcenie półosią przy zablokowanym wale napędowym obie półosie kręcą się w tę samą stronę = jest LSD. Przy ALD to w zasadzie tylko zdejmując pokrywę można zobaczyć nie wiem ile pary w rękach trzeba by mieć by zakręcić mostem tak szybko, żeby ciężarki załaczyły blokadę ;)
Zewnętrznie mosty 1030 i 1031 a 1041 różniły się minimalnie położeniem żebra/żeber wzmacniających na główce mostu, gdzieś miałem fotki moge podesłać.