Volvo 740 - (Turbo) granatowy karawan
Re: Volvo 740 - (Turbo) granatowy karawan
Niewielka aktualizacja.
- zakupiłem grill z wersji turbo. Mam go już u siebie, pasuje
- w dawcy były dystanse, 2x 25 i 2x 30mm myślę że się przydadzą,
- mam też most 1031 3.54 z 940 1992r - z tego co na szybko znalazłem to powinien być ze szperą
- jestem w trakcie kompletowania zamówienia na części typu paski, filtry itd
Miał ktoś styczność z poliuretanami? Jakie polecacie? Które tuleje najlepiej wymienić na poli? Nie chcę żeby zawias stał się betonem, ale bujanie się też nie jest wskazane
- zakupiłem grill z wersji turbo. Mam go już u siebie, pasuje
- w dawcy były dystanse, 2x 25 i 2x 30mm myślę że się przydadzą,
- mam też most 1031 3.54 z 940 1992r - z tego co na szybko znalazłem to powinien być ze szperą
- jestem w trakcie kompletowania zamówienia na części typu paski, filtry itd
Miał ktoś styczność z poliuretanami? Jakie polecacie? Które tuleje najlepiej wymienić na poli? Nie chcę żeby zawias stał się betonem, ale bujanie się też nie jest wskazane
1 x
Re: Volvo 740 - (Turbo) granatowy karawan
Plati pisze:Niewielka aktualizacja.
- zakupiłem grill z wersji turbo. Mam go już u siebie, pasuje
- w dawcy były dystanse, 2x 25 i 2x 30mm myślę że się przydadzą,
- mam też most 1031 3.54 z 940 1992r - z tego co na szybko znalazłem to powinien być ze szperą
- jestem w trakcie kompletowania zamówienia na części typu paski, filtry itd
Miał ktoś styczność z poliuretanami? Jakie polecacie? Które tuleje najlepiej wymienić na poli? Nie chcę żeby zawias stał się betonem, ale bujanie się też nie jest wskazane
Szpera to może niekoniecznie , ale blokada ALD jak najbardziej, dobre przełozenie na start. Im wiecej poli tym lepiej. Olkusz tylko.
0 x
89' 744 B230FT+
89' 744 B234F
89' 744 B234F
Re: Volvo 740 - (Turbo) granatowy karawan
Ciężko z konkretnymi informacjami na temat mostów w 740/940. Ale wydawało mi się że ALD było w 1041. Czym w ogóle one się różnią?V945turbo pisze: Szpera to może niekoniecznie , ale blokada ALD jak najbardziej, dobre przełozenie na start. Im wiecej poli tym lepiej. Olkusz tylko.
Co do poli: http://poliuretany.olkusz.pl/pl/volvo_seria-700 dużego wyboru nie ma, "VOLVO 760 - Tuleja górnego mocowania dyfra -1szt. " do 740 też podejdzie?
0 x
Re: Volvo 740 - (Turbo) granatowy karawan
Dzisiaj udało się nabyć kompletną klapę z lotką i 3 stopem Czyli to co mi się od początku marzyło na równi z turbo grillem.
Fakt, jest to klapa z nowszej 940 (inna listwa zamka) ale taka prawdopodobnie zostanie. Chyba że da się przełożyć listwę z 740. Chociaż nie wiem czy chcę się w to bawić. Czas pokaże.
Ps. Mam sporo części z 940 (sedan) do sprzedania - drzwi, maskę, klapę, lampy, licznik ze wskaźnikiem turbo, wnętrze itd Jak by ktoś coś chciał to zapraszam na PW
Fakt, jest to klapa z nowszej 940 (inna listwa zamka) ale taka prawdopodobnie zostanie. Chyba że da się przełożyć listwę z 740. Chociaż nie wiem czy chcę się w to bawić. Czas pokaże.
Ps. Mam sporo części z 940 (sedan) do sprzedania - drzwi, maskę, klapę, lampy, licznik ze wskaźnikiem turbo, wnętrze itd Jak by ktoś coś chciał to zapraszam na PW
0 x
Re: Volvo 740 - (Turbo) granatowy karawan
Heh, to klapa z mojej byłej 945:) Krąży po świecie, była w kolorze 421:)
1 x
89' 744 B230FT+
89' 744 B234F
89' 744 B234F
-
- Posty: 1750
- Rejestracja: 01 października 2014, 22:24
- Lokalizacja: Ustrzyki D. Zielonka Warszawa Iława
Re: Volvo 740 - (Turbo) granatowy karawan
Fajna klapa
Jak by się każdy z właścicieli na niej podpisał albo coś narysował to by była jeszcze fajniejsza
Jak by się każdy z właścicieli na niej podpisał albo coś narysował to by była jeszcze fajniejsza
0 x
Re: Volvo 740 - (Turbo) granatowy karawan
Jakiś czas temu wyszła kolejna ciekawostka. W dawcy powinien być B230FK, ale okazało się że jest B230FT (auto było po konkretnym dzwonie, prawdopodobnie pierwotny silnik nie przeżył tego więc ktoś wsadził inny). Teoretycznie wg wielu osób różnic miedzy nimi nie ma. Jednak różnią się kilkoma rzeczami, np tłokami. Może ktoś jeszcze jakąś wiedzą się podzieli?
Do tego udało się kupić głowicę 531 z wałkiem A
W moim FT powinien być wałek T. Będę musiał się zastanowić który wybrać. A może VX3? Albo jeszcze inna opcja?
Mam nadzieję że za jakieś 2-3 tygodnie uporam się z prywatnymi rzeczami i w końcu znajdzie się czas na grzebanie przy Cegle.
Do tego udało się kupić głowicę 531 z wałkiem A
W moim FT powinien być wałek T. Będę musiał się zastanowić który wybrać. A może VX3? Albo jeszcze inna opcja?
Mam nadzieję że za jakieś 2-3 tygodnie uporam się z prywatnymi rzeczami i w końcu znajdzie się czas na grzebanie przy Cegle.
0 x
Re: Volvo 740 - (Turbo) granatowy karawan
Cześć! W oryginale było tak, że w mostach 1031 montowana była szpera płytkowa LSD a w mostach 1041 zapadkowa typu ALD.Plati pisze:
Ciężko z konkretnymi informacjami na temat mostów w 740/940. Ale wydawało mi się że ALD było w 1041. Czym w ogóle one się różnią?
Różnica jest taka, że LSD działa cały czas i można je "wymacać" ręcznie poprzez kręcenie półosią przy zablokowanym wale napędowym obie półosie kręcą się w tę samą stronę = jest LSD. Przy ALD to w zasadzie tylko zdejmując pokrywę można zobaczyć nie wiem ile pary w rękach trzeba by mieć by zakręcić mostem tak szybko, żeby ciężarki załaczyły blokadę
Zewnętrznie mosty 1030 i 1031 a 1041 różniły się minimalnie położeniem żebra/żeber wzmacniających na główce mostu, gdzieś miałem fotki moge podesłać.
0 x