Volvo 740 - (Turbo) granatowy karawan

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
Staszku
Posty: 182
Rejestracja: 26 listopada 2014, 23:14
Lokalizacja: Hishult

Re: Volvo 740 - (Turbo) granatowy karawan

Postautor: Staszku » 08 czerwca 2017, 18:36

xjtdi pisze:Przy ALD to w zasadzie tylko zdejmując pokrywę można zobaczyć nie wiem ile pary w rękach trzeba by mieć by zakręcić mostem tak szybko, żeby ciężarki załaczyły blokadę ;)


U mnie w 944 wystarczyło przy podniesionym tyle energicznie zakręcić jednym z kół i można było usłyszeć i poczuć zapinanie ALD. :)

Dzięki temu dowiedziałem się o blokadzie niedługo po kupnie.

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
0 x

gruszka2
Posty: 71
Rejestracja: 08 lutego 2017, 12:00
Lokalizacja: Łódź

Re: Volvo 740 - (Turbo) granatowy karawan

Postautor: gruszka2 » 09 czerwca 2017, 02:11

Powiem tak .
Nawet gdybyś nie wstawił zdjęcia z myjni czyli błyszczącej perełki to i tak auto jest zajefajne .
Ja się bujam po Łodzi obskurnym Knundsenem , a i tak mam wielu fanów .
W robocie jak na parkingu nie ma miejsca to wjeżdżam na tern bez przepustki bo każdy wie czyje to AUTO .
Myślę że na tym polega magia tej starszej motoryzacji , a fotele z alfy do 240 to kaplicaaaaaaaaaaaaa.
Tak jak ma w stopce nasz Kolega w skrócie jak chcesz być szybki kup BMW .
0 x
945 B200F 93r.

xjtdi
Posty: 116
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: Volvo 740 - (Turbo) granatowy karawan

Postautor: xjtdi » 09 czerwca 2017, 07:59

Staszku pisze:
xjtdi pisze:Przy ALD to w zasadzie tylko zdejmując pokrywę można zobaczyć nie wiem ile pary w rękach trzeba by mieć by zakręcić mostem tak szybko, żeby ciężarki załaczyły blokadę ;)


U mnie w 944 wystarczyło przy podniesionym tyle energicznie zakręcić jednym z kół i można było usłyszeć i poczuć zapinanie ALD. :)

Dzięki temu dowiedziałem się o blokadzie niedługo po kupnie.

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka


Ja niestety mostu z ALD szukałem po szrotach i miałem kilka mostów na regale do wyboru, niestety jak bym nimi nie kręcił nie dałem rady nic wymacać, dopiero zdjęcie dekla z mostu który wyglądał inaczej niż reszta wyjaśniło sprawę. Mój most pochodzi z 960 z automatem i silnikiem 3.0, tyle było na moście zapisane z czego to wyjęli. Na aucie nie próbowałem ale z ciekawości sprawdzę w sobotę czy dam radę sprawdzić tak jak piszesz.
0 x

MiKi:)
Posty: 77
Rejestracja: 19 marca 2017, 19:18

Re: Volvo 740 - (Turbo) granatowy karawan

Postautor: MiKi:) » 10 września 2017, 12:37

Proszę o więcej fot :)
Pozdro
0 x

Awatar użytkownika
fullsize
Posty: 495
Rejestracja: 08 października 2014, 20:21
Lokalizacja: Warszawa (WK)

Re: Volvo 740 - (Turbo) granatowy karawan

Postautor: fullsize » 11 września 2017, 10:14

xjtdi pisze:Cześć! W oryginale było tak, że w mostach 1031 montowana była szpera płytkowa LSD a w mostach 1041 zapadkowa typu ALD.
Różnica jest taka, że LSD działa cały czas i można je "wymacać" ręcznie poprzez kręcenie półosią przy zablokowanym wale napędowym obie półosie kręcą się w tę samą stronę = jest LSD. Przy ALD to w zasadzie tylko zdejmując pokrywę można zobaczyć nie wiem ile pary w rękach trzeba by mieć by zakręcić mostem tak szybko, żeby ciężarki załaczyły blokadę ;)
Zewnętrznie mosty 1030 i 1031 a 1041 różniły się minimalnie położeniem żebra/żeber wzmacniających na główce mostu, gdzieś miałem fotki moge podesłać.

Hmm.. Ja też mam poważne podejrzenia, że w moim 1031 siedzi LSD i jestem w trakcie wymacywania tegoż, ale tak na zdrowy rozum, jak wał jest zablokowany (jest wrzucony bieg), to koła nie mogą się chyba kręcić, bo wał jest zablokowany ;) Czy ja się jednak nie znam?
Czy to nie jest tak, że trzeba podnieść dupsko na luzie i wtedy zakręcić kółkiem, a dalej to już tak jak piszesz?
0 x
Volvo 945 B230FK 98'
_______________________________
Ex: Volvo 945 B200F 94'
Ex: Volvo 945 B230FK 97'
Ex: Volvo 945 B200F 93'
Ex: MB W123 240D 78'
Ex: Oldsmobile Delta 88 Royale 5.0 V8 84'
Ex: MB W123 240D 84'
Ex: Chevy Caprice Estate Wagon 5.0 V8 86'

Awatar użytkownika
V945turbo
Posty: 408
Rejestracja: 16 listopada 2014, 23:09
Lokalizacja: Lublin/ Piaski

Re: Volvo 740 - (Turbo) granatowy karawan

Postautor: V945turbo » 11 września 2017, 11:11

Jeśli masz oryginalny most z 98r to nie ma możliwości że masz LSD, ponieważ ten typ blokady był montowany do 91r, poźniej już tylko ALD. Chyba że jakaś przekładka była po drodze.
0 x
744 turbo stay tuned...
744 88r. B2xxFT/GT...
744 B234F 91r. - sprzedam....:(

xjtdi
Posty: 116
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: Volvo 740 - (Turbo) granatowy karawan

Postautor: xjtdi » 11 września 2017, 13:10

Mały update, jak jak wymacać blokadę. Podnosimy tył auta z obu stron do góry i wrzucamy na luz. Jak most jest otwarty to kręcąc jednym kołem do przodu widzimy, że drugie obraca się do tyłu. Jak jest blokada ALD czyli most 1041 to trzeba energicznie z "startu zatrzymanego" zakręcić jednym kołem i wtedy powinniśmy poczuć większy opór i druga strona zaczyna obracać się w tę samą stronę, wtedy też zaczyna się kręcić wał napędowy. Bez kół kręcąc samą piasta może być ciężko to wyczuć bo słabo widać co dzieje się po drugiej stronie i ciężej też uzyskać odpowiednią szybkość, taką żeby rozeszły się ciężarki.
0 x


Wróć do „Pokaż swoje Volvo!”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], jajacek i 5 gości