Cześć,
Przedstawiam wam moje drugie z kolei Volvo 940. W porównaniu do pierwszego ma przejechane połowę - jedyne 312tyś (w tym moje 11tyś.). Pewnie stwierdzicie skąd mogę znać przebieg takiego samochodu? Oba kupiłem od znajomego, który miał je od nowości. Samochód z południa Francji, blacharsko totalnie zdrowy. Nie ma nawet purchla. Dodatkowo cały w fabrycznym lakierze. Brzmi pięknie? No nie do końca. D24TiC niestety spędza sen z powiek. Ponad litr oleju na 1000km nie jest dla niego problemem, a dynamika nie jest w stanie zadziwić rowerzystów. Finalnej charyzmy dodaje dzwięk vacum pompy. Rozważam remont tego "poczciwego" diesla lub przemęczenie się z nim jakiś czas i rozsądny benzynowy swap (400+ na standalone z LC, TC i antilagiem brzmi całkiem obiecująco). Obecnie lekko doczyściłem samochód, zamontowałem felgi 17x7,5 ET30. dystans 5mm. Opony przód 225/45, tył 245/40. Zaczął wyglądać całkiem przyjemnie. Niższe zawieszenie czeka na półce, aż poskładam drugi samochód żeby mieć czym jeździć. W tym czasie kompletuje resztę głupot z zawieszenia, bo precyzja prowadzenia nie jest słowem znanym przez mój egzemplarz. Wrzucam parę zdjęć jak to obecnie się prezentuje .
Volvo 940 D24TiC - Jędrzej
Re: Volvo 940 D24TiC - Jędrzej
Tablice wskazują na moje okolice, fajnie!
Niżej go i będzie piękny
Niżej go i będzie piękny
0 x
- clarksontop
- Posty: 887
- Rejestracja: 05 stycznia 2015, 22:28
- Lokalizacja: KRA
Re: Volvo 940 D24TiC - Jędrzej
Chciałbym żeby było groźnym turbo w przyszłości. Motywuje mnie do tego zdrowa buda, bo wiem, że o zdrowe turbo jest dosyć ciężko. Zastanawia mnie tylko ekonomiczna zasadność tego przedsięwzięcia. Chyba najtaniej by było kupić całe drugie auto bez papierów, w słabym stanie blacharskim i przerzucić sobie wszystko, remontując przy okazji silnik. Pytanie wtedy tylko który silnik wrzucić - 8v czy 16v? A może pójść zupełnie w inną stronę i wsadzić T5. Tylko z tego co się orientowałem, moja skrzynia mimo, że to M90 to nie będzie pasować do silnika benzynowego (rozrusznik po drugiej stronie, czy coś w ten deseń). Ma może ktoś z was doświadczenie z przerzuceniem diesla na benzynę ?clarksontop pisze: najlepsze, że wygląda na groźne turbo
Diesla i tak bym musiał wyremontować, a nie wiem czy w 3tyś bym się zamknął z tym.
0 x
Re: Volvo 940 D24TiC - Jędrzej
Cześć!
Jesli swap to faktycznie najlepsza opcja to zakup całego dawcy wyjdzie taniej niż kompletowanie wszystkiego po kawałku. Skrzynia M90 występowała w 3 wersjach kielicha i inny był do diesla, inny do whiteblocka i inny do redblocka więc jak chcesz iść w benzynę to i tak skrzynia do wymiany, no przynajmniej jej obudowa.
W co iść - najprościej, najtaniej i najłatwiej o klamoty w B230FT lub B230FK, 16V fajna sprawa ale podaż dawców i cześci nowych/używanych znikoma.
Jesli swap to faktycznie najlepsza opcja to zakup całego dawcy wyjdzie taniej niż kompletowanie wszystkiego po kawałku. Skrzynia M90 występowała w 3 wersjach kielicha i inny był do diesla, inny do whiteblocka i inny do redblocka więc jak chcesz iść w benzynę to i tak skrzynia do wymiany, no przynajmniej jej obudowa.
W co iść - najprościej, najtaniej i najłatwiej o klamoty w B230FT lub B230FK, 16V fajna sprawa ale podaż dawców i cześci nowych/używanych znikoma.
0 x
Re: Volvo 940 D24TiC - Jędrzej
Jak robić swap to tylko na jakies inny silnik coś z bmw najtańsze i najlepsze chyba. Silniki Volvo wymagają worka kasy zanim zaczną jechać.
0 x
89' 744 B230FT+
89' 744 B234F
89' 744 B234F