Strona 1 z 4

Volvo 940 D24TiC - Jędrzej

: 03 kwietnia 2017, 11:02
autor: jedrzej
Cześć,

Przedstawiam wam moje drugie z kolei Volvo 940. W porównaniu do pierwszego ma przejechane połowę - jedyne 312tyś (w tym moje 11tyś.). Pewnie stwierdzicie skąd mogę znać przebieg takiego samochodu? Oba kupiłem od znajomego, który miał je od nowości. Samochód z południa Francji, blacharsko totalnie zdrowy. Nie ma nawet purchla. Dodatkowo cały w fabrycznym lakierze. Brzmi pięknie? No nie do końca. D24TiC niestety spędza sen z powiek. Ponad litr oleju na 1000km nie jest dla niego problemem, a dynamika nie jest w stanie zadziwić rowerzystów. Finalnej charyzmy dodaje dzwięk vacum pompy. Rozważam remont tego "poczciwego" diesla lub przemęczenie się z nim jakiś czas i rozsądny benzynowy swap (400+ na standalone z LC, TC i antilagiem brzmi całkiem obiecująco). Obecnie lekko doczyściłem samochód, zamontowałem felgi 17x7,5 ET30. dystans 5mm. Opony przód 225/45, tył 245/40. Zaczął wyglądać całkiem przyjemnie. Niższe zawieszenie czeka na półce, aż poskładam drugi samochód żeby mieć czym jeździć. W tym czasie kompletuje resztę głupot z zawieszenia, bo precyzja prowadzenia nie jest słowem znanym przez mój egzemplarz. Wrzucam parę zdjęć jak to obecnie się prezentuje :lol: .

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: Volvo 940 D24TiC - Jędrzej

: 03 kwietnia 2017, 11:15
autor: endriugto
No i fajnie :D

Re: Volvo 940 D24TiC - Jędrzej

: 03 kwietnia 2017, 12:07
autor: kalor
zacny kant, nie zwlekaj ze zmianą zawiechy : )

Re: Volvo 940 D24TiC - Jędrzej

: 03 kwietnia 2017, 15:29
autor: kosini
Tablice wskazują na moje okolice, fajnie!
Niżej go i będzie piękny ;)

Re: Volvo 940 D24TiC - Jędrzej

: 03 kwietnia 2017, 17:11
autor: JoeM
Już jest piękny. Się podoba mi się.

Re: Volvo 940 D24TiC - Jędrzej

: 04 kwietnia 2017, 20:35
autor: clarksontop
;) najlepsze, że wygląda na groźne turbo

Re: Volvo 940 D24TiC - Jędrzej

: 05 kwietnia 2017, 09:06
autor: jedrzej
clarksontop pisze:;) najlepsze, że wygląda na groźne turbo
Chciałbym żeby było groźnym turbo w przyszłości. Motywuje mnie do tego zdrowa buda, bo wiem, że o zdrowe turbo jest dosyć ciężko. Zastanawia mnie tylko ekonomiczna zasadność tego przedsięwzięcia. Chyba najtaniej by było kupić całe drugie auto bez papierów, w słabym stanie blacharskim i przerzucić sobie wszystko, remontując przy okazji silnik. Pytanie wtedy tylko który silnik wrzucić - 8v czy 16v? A może pójść zupełnie w inną stronę i wsadzić T5. Tylko z tego co się orientowałem, moja skrzynia mimo, że to M90 to nie będzie pasować do silnika benzynowego (rozrusznik po drugiej stronie, czy coś w ten deseń). Ma może ktoś z was doświadczenie z przerzuceniem diesla na benzynę ?

Diesla i tak bym musiał wyremontować, a nie wiem czy w 3tyś bym się zamknął z tym.

Re: Volvo 940 D24TiC - Jędrzej

: 10 kwietnia 2017, 16:57
autor: JJK
Dobra meta. Też mam 940 D24TiC i też mam na imię Jędrzej :)

Re: Volvo 940 D24TiC - Jędrzej

: 11 kwietnia 2017, 08:48
autor: xjtdi
Cześć!
Jesli swap to faktycznie najlepsza opcja to zakup całego dawcy wyjdzie taniej niż kompletowanie wszystkiego po kawałku. Skrzynia M90 występowała w 3 wersjach kielicha i inny był do diesla, inny do whiteblocka i inny do redblocka więc jak chcesz iść w benzynę to i tak skrzynia do wymiany, no przynajmniej jej obudowa.
W co iść - najprościej, najtaniej i najłatwiej o klamoty w B230FT lub B230FK, 16V fajna sprawa ale podaż dawców i cześci nowych/używanych znikoma.

Re: Volvo 940 D24TiC - Jędrzej

: 11 kwietnia 2017, 17:29
autor: V945turbo
Jak robić swap to tylko na jakies inny silnik coś z bmw najtańsze i najlepsze chyba. Silniki Volvo wymagają worka kasy zanim zaczną jechać.