Sinuspi pisze:Cegła jak wyjęta z Malborka.
Przy poszukiwaniu informacji o budowie silników z herbu czerwonego klocka czytałem wiele o silnikach Penta VOLVO do łodzi. Bardzo interesujący do motorków nie zaturbionych jest wałek i kolektor wydechowy, i dolotowy (na SOLEXy gdzie zamiast nich można wstawić zupełnie rakietowe gaźniki). Mało natomiast znalazłem o głowicy w tych motorach - czy to "zwyczajne 530" czy jeszcze insze.
Same wałki są trudno dostępne w US a co mówić w Polsce...
Jak czytam kombinacje może by się sprawdziły też do niegrzebanych silników
Toż to jest 16v które można było spotkac w B234F ale równiez w AQ250, głowice 8v były rózne od B20 do B230 w których były 530 i 531. Temat szeroki. uciekł mi kiedyś jeden taki motor Penty na 16v w PL....chyba nawet wiem kto mi go podkupił za grosze.
BTW.
Auto mega, śledzę na obydwu forach, nic tylko kłasć 16v na mojego B230FT bo widzę że mi lezy głowica i się marnuje