Święta to idealny moment na wyciszenie się, spędzenie czasu z rodziną, relaks przy dobrej książce i..
..napisanie w końcu paru słów o swoim nowym nabytku:)
Właścicielem pierwszego w życiu kawałka szwedzkiej stali stałem się jakiś miesiąc temu, wcześniej moją dorożką był ten oto leciwy dżentelmen:
który woził mnie koło komina i nawet trochę dalej poza horyzont (5500km na Sycylię w z powrotem). No ale apetyt rośnie w miarę jeżdżenia, więc trzeba było pomyśleć o czymś szybszym, bardziej komfortowym, gdzie bez problemu załadujesz walizki, swoją kobietę i ruszysz przed siebie bez obaw o krwawienie z uszu wywołane hałasem lub remont silnika na poboczu drogi w romantycznych okolicznościach przyrody.
Poszukiwania zawęziły się do 2 aut: Merca W123 300TDT, o którym trochę już wspomniałem w "Powitalni" i Volvo 245. Przerzucałem kursor pomiędzy zakładkami forum Beczki i Cegły przez kilka miesięcy, wypytywałem ludzi i - nie chcąc za bardzo słodzić, ale taka jest prawda - o wyborze zdecydowała atmosfera wśród posiadaczy Volvo. Mam jeszcze starą Hondę Africę Twin i jeśli chodzi o środowisko użytkowników to dzięki temu motocyklowi zdobyłem wielu wspaniałych znajomych - wzajemne wsparcie, pomoc w problemach technicznych i podobny sposób patrzenia na świat i rozwój motoryzacji ma dla mnie niebagatelne znaczenie. Szczególnie wielkie dzięki dla Dominika który mnóstwo czasu poświęcił opisując swoje Volvo i sam model i niestety tylko kasy zabrakło żeby wejść w posiadanie jego wymuskanej perełki.
No ale bez przedłużania, oto moje Volvo 240 Polar tuż po sprowadzeniu:
Ogólnie akcja kupna przebiegła całkowicie w moim stylu: przy porannej owsiance sprawdzam ogłoszenia, wiedzę nowe z Holandii, wystawione 12 minut wcześniej, piszę do właściciela, kontakt spoko, był piątek więc umawiam się na poniedziałek rano. W niedzielę wieczorem wyjeżdżam blablacarem do Tulipanów, kima w aucie, rano na miejscu kawka, oględziny i wypisywanie papierów, wsiadam w auto, 2 baki pełne więc nawet nie muszę tankować, wysiadam pod domem - z wyjazdem zamknąłem się w 30 godzinach:)
O aucie:
230F w oryginale
fabryczna instalacja gazowa Vialle
kratka przestrzeni ładunkowej
pancerny hak
golas, ale z tempomatem!
alarm volvo, niesprawdzany, pewnie do demontażu
nalot konkretny:
Obecnie jest u mechanika i robi się na bóstwo, trochę jest do pogrzebania rzeczy, których sam nie potrafiłbym ogarnąć (2gi bieg znalazłem w połowie Niemiec, jedynkę dopiero pod domem, wcześniej ruszałem z trójki:)), auto jest zadbane, ale po prawie 600tys km należy mu się porządne sanatorium, dzięki pomocy Sambo trafił w dobre ręce do Gliwic.
Plany na przyszłość:
auto ma służyć mi i dziewczynie w czasie dłuższych wyjazdów jako substytut kampera. W związku z tym cieszę się, że nie ma za dużo elektronicznych ułatwiaczy (szyby, klima), bo jestem zwolennikiem mechanicznych rozwiązań - trudniej popsuć, łatwiej naprawić. Jedyną rzeczą jaką przed kupnem rozważałem do zainstalowania był tempomat i.. udało mi się trafić na egzemplarz stworzony pode mnie:) W przeciągu kilku lat planuję pójść lekko w stronę 245 XC, może nie aż tak hardkorowo jak kolega Troyson i jego 245 Adventure, bo nie chcę tracić możliwości autostradowych, ale jestem ogromnym fanem jego projektu (polecam: http://expeditionportal.com/tuusula-fin ... n/#content). Rozważam jakieś szperacze/doświetlacze na grill lub zderzak, sprężyny overload/heavy duty, wzdycham do stabilizatorów iPd, które zakładał u siebie Sambo i większych opon (195/80R15 wejdą bez przycierek i dystansów? wiem, że to balony ale nie zamierzał być królem zakrętów). Nie pogniewałbym się, gdyby udało mi się osiągnąć taki efekt:
źródło: Pinterest
Z innych spraw, już bardziej typu "widzimisię": oddam nerkę za czarny podłokietnik z cupholderami, przydałoby się pasujące radio, coś typu CR-906 i może jakieś dodatkowe wskaźniki: ekonometr, voltomierz.. Chętnie bardziej zmatowię lakier, ale to przyjdzie z czasem:)
To tyle ględzenia, Radosnej końcówki Świąt dla Wszystkich, bezwypadkowego Nowego Roku i do zobaczenia na trasie!
Robert vel Miedziany
VOLVO 240 POLAR '92
VOLVO 240 POLAR '92
Ostatnio zmieniony 22 czerwca 2021, 11:47 przez Miedziany, łącznie zmieniany 4 razy.
4 x
- dom?n
- Administrator
- Posty: 3045
- Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: VOLVO 240 POLAR '92
Cześć Robert! Fajnie że zawitałeś. Zazdroszczę przebiegu
Miałem kiedyś 185/85/14 na tylnej osi i wszystko się zgadzało.
Miałem kiedyś 185/85/14 na tylnej osi i wszystko się zgadzało.
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW
-
- Posty: 1750
- Rejestracja: 01 października 2014, 22:24
- Lokalizacja: Ustrzyki D. Zielonka Warszawa Iława
Re: VOLVO 240 POLAR '92
Cześć, dobrze rozumiem, że skoro auto trafiło do Gliwic, to jesteś gdzieś z okolic?
0 x
Re: VOLVO 240 POLAR '92
@takijedenkuba to z nerką to taka aluzja do cen oryginalnych akcesoriów, zamierzam polować i jak się trafi okazja to kupię
@jacek0306 tak, z Katowic - pojawię się kiedyś pod Ikeą, ale niestety wieczory poniedziałkowe mam zajęte i nie będzie tak łatwo
@jacek0306 tak, z Katowic - pojawię się kiedyś pod Ikeą, ale niestety wieczory poniedziałkowe mam zajęte i nie będzie tak łatwo
0 x
Re: VOLVO 240 POLAR '92
Mam dokładnie to samo, od ponad pół roku próbuję się tam wybraćMiedziany pisze: @jacek0306 tak, z Katowic - pojawię się kiedyś pod Ikeą, ale niestety wieczory poniedziałkowe mam zajęte i nie będzie tak łatwo
0 x
- clarksontop
- Posty: 887
- Rejestracja: 05 stycznia 2015, 22:28
- Lokalizacja: KRA
Re: VOLVO 240 POLAR '92
To na wiosnę fajny zlot 200-tek w Katowicach będzie:)
Gratki z zakupu i ciekawą opis
Gratki z zakupu i ciekawą opis
0 x
Re: VOLVO 240 POLAR '92
To i 740/760 zawitaclarksontop pisze:To na wiosnę fajny zlot 200-tek w Katowicach będzie:)
0 x
Re: VOLVO 240 POLAR '92
Rzóg ma fajne tablice, to i 200seta tez musi mieć takowe + łośki
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego