Strona 16 z 22

Re: 745 USA

: 02 grudnia 2018, 09:15
autor: endriugto
erni35 pisze:
endriugto pisze:Przygotowuję się na ciemne zimowe czasy. Jest już włącznik i przekaźnik teraz trzeba tylko połączyć wszystko przewodami :D
Poka jak wykminiłeś mocowanie halogenów do zderzaka?
Właśnie myślałem że jest jak w 240 czyli belka jest ceownikiem i bez problemu przywale to od spodu nakrętką ale okazało się że to profil zamknięty...
Kolejna sprawa to to że nakładka z tworzywa nie przylega do belki tylko odstaje jakieś prawie centymetr.
U mnie skończyło się na nitonakrętce M10 pod oryginalny uchwyt halogenu. Na to poszerzane podkładki żeby wyszło równo z plastikiem i jest ok. Poszycie rozwiercilem otwornicą prawie idealnie pod średnicę poszerzanej podkładki.

Re: 745 USA

: 02 grudnia 2018, 09:27
autor: endriugto
re5pect pisze:To ja podpytam o halogeny, bo czeka mnie podobny zabieg.

Po lokalizacji halogenów wnioskuję że są one dalekosiężne. Planujesz załączać je automatycznie razem z długimi światłami, czy osobno?

Ja myślałem o "wspólnym" załączaniu bez używania przekaźnika, czy to dobry (legalny) pomysł? ;)
Są to halogeny przeciwmgłowe bosch profi 210. Bardziej interesuje mnie efekt wizualny niż funkcyjny tych lamp
Chociaż teraz i przeciwmgłowe lampy często są zintegrowane w ogólnej lampie.
Do uruchamiania mam ori przycisk na desce po lewej stronie obok przeciwmgłowych tylnych.
Jeśli chodzi o legalność podłączenia to nie mam pojęcia ale tak czy inaczej dałbym to przez przekaźnik.

Re: 745 USA

: 03 grudnia 2018, 00:32
autor: fonderal
Od strony prawnej instalacja elektryczna wygląda tak, że musi być wyłącznik dodatkowych drogowych i musi być kontrolka załączenia, to wszystko. Paragrafów już nie pamiętam, ale temat przeorałem zanim założyłem swoje.

Natomiast przekaźnik może być albo i nie, to już zależy od obciążalności wyłącznika. Przy 8-10A (2x55W) oryginalny włącznik raczej wytrzyma, ale moim zdaniem przekaźnik jest zawsze wskazany, niezależnie od wszystkiego. U siebie sterowanie przekaźnikiem zrobiłem przewodem 1mm^2, podłączyłem się pod przełącznik przy kierownicy. Natomiast część prądowa to 4mm^2 bezpośrednio z akumulatora do przekaźnika (z bezpiecznikiem) i potem do reflektorów. Masy odpowiednio. Nie mam spadków napięcia, a włącznik przeżyje samochód.

Też mam Profi 210, inne pewnie świeciłyby lepiej (liczba cechowania 17,5), ale zależało mi na zgodności z oryginałem, a te reflektory były sprzedawane jako akcesoria, ze znaczkiem volvo.

Re: 745 USA

: 23 grudnia 2018, 12:16
autor: endriugto
Ostatnio autko było na kolejnym przywracaniu do pełnej świetności u mechanika i parę rzeczy zostało znowu poprawionych i wymienionych. O tym za kilka dni.
Z tych dla mnie ciekawszych to chłopaki podłączyli mi profesjonalnie halogeny. A dzisiaj założyłem sobie jakiś bagażnik który przeleżał u mnie w garażu dwa lata. Kupiłem go z tym autem jest z epoki i ma napisane made in Sweden więc tym bardziej cieszy i pasuje teraz do auta z halogenami.

Re: 745 USA

: 23 grudnia 2018, 20:03
autor: jinx
Pełna fabryka panie, teraz można fruwać po lasach!

Re: 745 USA

: 11 stycznia 2019, 07:55
autor: endriugto
Spiszę sobie co tu robiłem ostatnio mechanicznie żeby mieć po tym ślad :)
Wahacze przód wymiana wszystkich tulei
Aparat zapłonowy wymiana uszczelnień i regulacja
Klaksony
Podłączenie halogenów
Stabilizatory przód
Wymiana rozrządu
I z tym rozrządem ciekawostka. Robiłem go dwa lata temu równo jak kupiłem auto.
Mechanik jak wracał z ostatniej objazdówki po pracach coś go zaintrygowało popiskiwanie więc otworzył pokrywę rozrządu. Pasek w połowie zsunął się z zębatek i opierał się o pokrywę. Okazało się że nie było pierścienia ustalającego na kółku wału. Albo mechanik u którego robiłem zgubił kółko podczas montażu albo co mi się nie wydaje kółka nie było od początku. Generalnie nieprzewidziane i niepotrzebne koszta ale tak to już jest z starociami :)

Re: 745 USA

: 15 stycznia 2019, 12:24
autor: endriugto
:twisted:

Re: 745 USA

: 15 stycznia 2019, 15:06
autor: jinx
Było latane, prawidłowo!

Re: 745 GL 1992 USA B230F AW70

: 12 kwietnia 2019, 08:25
autor: endriugto
Chłodnica mi się rozszczelniła. Złożyło się to z wymianą oleju i filtrów więc przynajmniej to na plus że raz auto do mechanika zostawione.
Piszę to aby uczulić Was podczas takiej operacji żeby na 100% upewnić się co do modelu waszej chłodnicy. U mnie okazało się że mam już wentylator elektryczny i mam chłodnicę z 940. We wszystkich katalogach wg modelu powinienem mieć wąską chłodnicę a okazało się że mam szeroką. Warto szukać jednak części po numerze VIN żeby jak ja dwa razy do hurtowni nie jeździć :)

Re: 745 GL 1992 USA B230F AW70

: 14 listopada 2019, 01:07
autor: endriugto
Znów coś. Nagrzewnica się rozszczelniła. Wentylator wyzionął ducha. Złość we mnie wstąpiła. Nagrzewnica naprawiona. Wentylator wymieniony. Były chęci sprzedaży ale jak się zasiadło, włączyło ogrzewanie i zrobiło się tak jakoś ciepło i przytulnie to pojawiło się znowu uczucie. No kocham tą cegłę :D