745 GL 1992 USA B230F AW70

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
xjtdi
Posty: 1065
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: 745 GL 1992 USA B230F AW70

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

nie chce Ciebie martwić ale ta seria - rozszczelniona chłodnica, później nagrzewnica - sprawdź korek z zbiorniczka wyrównawczego czy dobrze reguluje ciśnienie, u mnie podobna seria zakończyła się po wymianie uszczelki pod głowicą...
0 x
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: 745 GL 1992 USA B230F AW70

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

xjtdi pisze:nie chce Ciebie martwić ale ta seria - rozszczelniona chłodnica, później nagrzewnica - sprawdź korek z zbiorniczka wyrównawczego czy dobrze reguluje ciśnienie, u mnie podobna seria zakończyła się po wymianie uszczelki pod głowicą...
Głowica niestety też mnie czeka pewnie na wiosnę bo lekko sączy się olej a lubię mieć silnik suchy. Ale trop z korkiem sprawdzę. Dzięki!
0 x
Awatar użytkownika
baron
Posty: 663
Rejestracja: 02 sierpnia 2019, 13:58

Re: 745 GL 1992 USA B230F AW70

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: baron »

endriugto pisze:Znów coś. Nagrzewnica się rozszczelniła. Wentylator wyzionął ducha. Złość we mnie wstąpiła. Nagrzewnica naprawiona. Wentylator wymieniony. Były chęci sprzedaży ale jak się zasiadło, włączyło ogrzewanie i zrobiło się tak jakoś ciepło i przytulnie to pojawiło się znowu uczucie. No kocham tą cegłę :D
zaraz, zaraz.
jak to naprawiłeś nagrzewnicę ot tak, o? wymieniłeś ją?
przecież to nawet małe dzieci wiedzą, że projekt 240 rozpoczął się od postawienia na taborecie nagrzewnicy, a potem obudowania jej autem. i nikt, włącznie z dziećmi, nie wie jak potem zabrano taboret.

tego się nie wymienia.
z tym się walczy.
0 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1283
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: 745 GL 1992 USA B230F AW70

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

No ale on ja wymienił w 740, nie 240.
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: 745 GL 1992 USA B230F AW70

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

baron pisze:
endriugto pisze:Znów coś. Nagrzewnica się rozszczelniła. Wentylator wyzionął ducha. Złość we mnie wstąpiła. Nagrzewnica naprawiona. Wentylator wymieniony. Były chęci sprzedaży ale jak się zasiadło, włączyło ogrzewanie i zrobiło się tak jakoś ciepło i przytulnie to pojawiło się znowu uczucie. No kocham tą cegłę :D
zaraz, zaraz.
jak to naprawiłeś nagrzewnicę ot tak, o? wymieniłeś ją?
przecież to nawet małe dzieci wiedzą, że projekt 240 rozpoczął się od postawienia na taborecie nagrzewnicy, a potem obudowania jej autem. i nikt, włącznie z dziećmi, nie wie jak potem zabrano taboret.

tego się nie wymienia.
z tym się walczy.
Znajomy mechanik wymieniał. Fakt jest to pracochłonne a co za tym idzie kosztogenne ale się udało. Tak nagrzewnicę naprawiałem miała tylko małe rozszczelnienie. Zarówno mechanik jak i spec od nagrzewnic powiedzieli że ogólnie jest w idealnym stanie. Po naprawie powinna działać kolejne 25 lat czego nie można powiedzieć o współczesnych zamiennikach.
0 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3078
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: 745 GL 1992 USA B230F AW70

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

endriugto pisze:
baron pisze:
endriugto pisze:Znów coś. Nagrzewnica się rozszczelniła. Wentylator wyzionął ducha. Złość we mnie wstąpiła. Nagrzewnica naprawiona. Wentylator wymieniony. Były chęci sprzedaży ale jak się zasiadło, włączyło ogrzewanie i zrobiło się tak jakoś ciepło i przytulnie to pojawiło się znowu uczucie. No kocham tą cegłę :D
zaraz, zaraz.
jak to naprawiłeś nagrzewnicę ot tak, o? wymieniłeś ją?
przecież to nawet małe dzieci wiedzą, że projekt 240 rozpoczął się od postawienia na taborecie nagrzewnicy, a potem obudowania jej autem. i nikt, włącznie z dziećmi, nie wie jak potem zabrano taboret.

tego się nie wymienia.
z tym się walczy.
Znajomy mechanik wymieniał. Fakt jest to pracochłonne a co za tym idzie kosztogenne ale się udało. Tak nagrzewnicę naprawiałem miała tylko małe rozszczelnienie. Zarówno mechanik jak i spec od nagrzewnic powiedzieli że ogólnie jest w idealnym stanie. Po naprawie powinna działać kolejne 25 lat czego nie można powiedzieć o współczesnych zamiennikach.
Pod warunkiem, że masz w obiegu odpowiedni (pod względem chemicznym i krzepliwości) płyn chłodzący sze Pana.......
Aluminiowe chłodnice są zwyczaj tj obecnie zgrzewane punktowo, natomiast miedź była łączona cyną - podpowiem. Dodam na koniec że cynę tez udało się ichczasowym Inżynierom spierd...ć. Pewne nano płyny :lol: :lol: :lol: płyny rozpuszczają cynę ale nie szkodzą amelenium. taki szkopulik :mrgreen:
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: 745 GL 1992 USA B230F AW70

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

Sinuspi pisze:
endriugto pisze:
baron pisze:
zaraz, zaraz.
jak to naprawiłeś nagrzewnicę ot tak, o? wymieniłeś ją?
przecież to nawet małe dzieci wiedzą, że projekt 240 rozpoczął się od postawienia na taborecie nagrzewnicy, a potem obudowania jej autem. i nikt, włącznie z dziećmi, nie wie jak potem zabrano taboret.

tego się nie wymienia.
z tym się walczy.
Znajomy mechanik wymieniał. Fakt jest to pracochłonne a co za tym idzie kosztogenne ale się udało. Tak nagrzewnicę naprawiałem miała tylko małe rozszczelnienie. Zarówno mechanik jak i spec od nagrzewnic powiedzieli że ogólnie jest w idealnym stanie. Po naprawie powinna działać kolejne 25 lat czego nie można powiedzieć o współczesnych zamiennikach.
Pod warunkiem, że masz w obiegu odpowiedni (pod względem chemicznym i krzepliwości) płyn chłodzący sze Pana.......
Aluminiowe chłodnice są zwyczaj tj obecnie zgrzewane punktowo, natomiast miedź była łączona cyną - podpowiem. Dodam na koniec że cynę tez udało się ichczasowym Inżynierom spierd...ć. Pewne nano płyny :lol: :lol: :lol: płyny rozpuszczają cynę ale nie szkodzą amelenium. taki szkopulik :mrgreen:
To jak żyć? Jakiego płynu używać?
0 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3078
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: 745 GL 1992 USA B230F AW70

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

endriugto pisze:
Sinuspi pisze:
endriugto pisze: Znajomy mechanik wymieniał. Fakt jest to pracochłonne a co za tym idzie kosztogenne ale się udało. Tak nagrzewnicę naprawiałem miała tylko małe rozszczelnienie. Zarówno mechanik jak i spec od nagrzewnic powiedzieli że ogólnie jest w idealnym stanie. Po naprawie powinna działać kolejne 25 lat czego nie można powiedzieć o współczesnych zamiennikach.
Pod warunkiem, że masz w obiegu odpowiedni (pod względem chemicznym i krzepliwości) płyn chłodzący sze Pana.......
Aluminiowe chłodnice są zwyczaj tj obecnie zgrzewane punktowo, natomiast miedź była łączona cyną - podpowiem. Dodam na koniec że cynę tez udało się ichczasowym Inżynierom spierd...ć. Pewne nano płyny :lol: :lol: :lol: płyny rozpuszczają cynę ale nie szkodzą amelenium. taki szkopulik :mrgreen:
To jak żyć? Jakiego płynu używać?
IAT - z duża zwartością krzemianek, maks na 2 sezony.
1 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: 745 GL 1992 USA B230F AW70

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

Pogoda sprzyja. Czas zacząć dłubać.
Lewa lampka była już mocno zmęczona. Depo jakościowo jest ok ale żeby to dopasować tak żeby do auta słońce nie zaglądało ciężko...
Teraz lewa strona się błyszczy a prawa matowa. Chyba wariant ekonomiczny nie przejdzie...
Załączniki
IMG_20200222_132328.jpg
IMG_20200222_132328.jpg (2.38 MiB) Przejrzano 6810 razy
0 x
Awatar użytkownika
Mareek
Posty: 2010
Rejestracja: 01 października 2014, 13:33
Lokalizacja: Wawa/Otwock

Re: 745 GL 1992 USA B230F AW70

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Mareek »

Olać budget plan
0 x
Polecali zakup BMW, to się skusiłem
ODPOWIEDZ