Strona 1 z 14

Volvo 755 - nowoczesność w domu i zagrodzie

: 01 grudnia 2016, 23:27
autor: mac-pro
Pomysł na dość mocną siedemsetę z nowoczesnym T5 gdzieś tam nam chodził po głowach, nabrał rozpędu gdy na horyzoncie pojawił się piec. Do niego dokupiliśmy skrzynię, a na końcu zjawiła się ona: siedemseta.

Potrzebna była 745 z płaskim nosem, jak najlepsza buda i wnętrze.
Po długich poszukiwaniach w PL i EU wypłynęła znienacka takowa w gruby garage. Blacharsko i wnętrzarsko to co dokładnie potrzeba.
Zwłaszcza stan wnętrza jak na wiek i to co się ogląda w ogłoszeniach w tych pieniądzach (a często i sporo droższe) jest rewelacyjny.

Były bardzie idealne lakierniczo, lepiej wyposażone i bardziej oryginalne wizualnie (np. kolor) egzemplarze w EU ale niechętnie mieściły się w zakładanym na sam wóz budżecie no i były daleko. W PL nie natrafiliśmy na nic godnego uwagi.

Cierpi na klasyczną chorobę niezliczania kilometrów oraz falujący wskaźnik paliwa.
Podpora wału, jakieś drobne wycieki z mostu, cykająca szklanka.
To wszystko drobnostki, bo część tego wyleci a resztę się zrobi.

Siedemseta wygląda sobie tak:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Założenia na początek:
– silnik B5244T5 czyli 2.4T 260KM na grubej korbie i zmiennych fazach. Moc docelowa ok. 400KM/550 Nm.
Porting CNC głowicy (optymalizacja kanałów), wymiana uszczelniaczy zaworowych. Wałki rozrządu od R-ki lub seria – zobaczymy, które dadzą lepszą charakterystykę. Oczywiście nowy rozrząd.
Więcej zmian w samym silniku na dziś dzień w planach nie ma, poza lepszą uszczelką pod głowicę (Athena).
Umieszczony będzie on wzdłużnie rzecz jasna. Dorobione będą customowe łapy.

– miska olejowa z 960 R6 dopasowana do silnika czyli skrócona o jeden gar

– kolektor dolotowy seria, z powiększonym plenum

– turbo: miał być chińczyk GT29 na początek – będzie finalnie Garrett GT2876 (już jest)

– kolektor wydechowy z S60R jeśli się zmieści z nim turbo, jeśli nie to uspawamy custom – zmieści się, customa nie będzie

– skrzynia BMW N47 z 320d, 5 biegów

– sprzęgło: docisk i zamach z 850, tarcza 240 mm z BMW nabita nową, mocniejszą okładziną na grubość pasującą do osiemsetowych gratów, hydraulika zamiast linki

– sterowanie: standalone EMU – jeśli wystarczy w nim portów. Wygląda póki co, że wystarczy.

– most zaspawany na sztywno, przełożenie jeszcze w fazie ustalania

Do rozwiązania zostały:
– kwestia hamulców, seryjne zostać nie mogą. Jest wstępny plan na Brembo z Alfy.
– dobór przełożenia mostu
– koncepcja zawieszenia – na pewno lekka gleba ale na czym to się okaże dopiero, gwint odpada w przedbiegach.
– wydech
– koła - najpewniej szeroka stal, na pewno z dobrą oponą

Prace będą wykonywane w Kivi Racing Factory.
Ciśnienia czasowego brak, więc wóz gotowy będzie we właściwym czasie albo nieco później ;)

Na obecny moment "robią się": połączenie silnika ze skrzynią oraz porting głowicy.

Re: Volvo 755 - nowoczesność w domu i zagrodzie

: 01 grudnia 2016, 23:29
autor: Dirty Harry
Już widziałem ten temat na VF - powodzenia w realizacji!

Re: Volvo 755 - nowoczesność w domu i zagrodzie

: 01 grudnia 2016, 23:43
autor: takijedenkuba
obstawiam że to będzie drugie z najszybszych volvo 700 z w PL

Re: Volvo 755 - nowoczesność w domu i zagrodzie

: 03 grudnia 2016, 15:20
autor: kivi
No jeszcze jest moje, nie zapominaj:)

Re: Volvo 755 - nowoczesność w domu i zagrodzie

: 03 grudnia 2016, 16:27
autor: mac-pro
kivi, chyba Twoje Kuba policzył jako to pierwsze :)

Kuba, jak wszystko się uda to będzie szybkie.
Kaban dał mi do myślenia z Gripperem. Najmniej zachęca mnie jego cena. Będę myśleć i liczyć.

Tymczasem organizuję fruty powoli, nie ukrywam że po części liczę na pomoc i wiedzę Szanownych Forumowiczów w zdobyciu paru drobiazgów, takich jak np pompa sprzęgła i pedał pod hydraulikę.
Za okazaną dotychczas serdecznie dziękuję. Już macie jakiś udział w powstawaniu projektu (Grzesiek, Kuba), choć to dopiero początek.

Re: Volvo 755 - nowoczesność w domu i zagrodzie

: 03 grudnia 2016, 18:23
autor: takijedenkuba
kivi pisze:No jeszcze jest moje, nie zapominaj:)
Dla tego napisałem że drugie.
A mój to w ogóle.. porażka jakaś..
mac-pro pisze:Już macie jakiś udział w powstawaniu projektu (Grzesiek, Kuba)
Że niby ja...?
Raz go tylko widziałem i tyle.

Re: Volvo 755 - nowoczesność w domu i zagrodzie

: 03 grudnia 2016, 21:10
autor: kosini
Zapowiada się świetny projekt, kibicuję baaardzo!

Re: Volvo 755 - nowoczesność w domu i zagrodzie

: 04 grudnia 2016, 13:11
autor: wujek
Czekam na efekt fnalny :) Jakiś czas na ukończenie projektu jest konkretny czy neverending story forever?

Re: Volvo 755 - nowoczesność w domu i zagrodzie

: 04 grudnia 2016, 14:20
autor: mac-pro
Konkretnego nie ma ale neverending story to nie będzie na pewno :)
Przez zimę trzeba sfabrykować wszystkie połączenia silnik-skrzynia-buda, zrobić sprzęgło, poskładać piec, ogarnąć turbo i kolektory.
Tak aby na wiosnę można było ruszyć z upychaniem tego pod maskę. Wcześniej jeszcze trzeba będzie położyć wiązkę pod EMU.
Roboty jest sporo.

P.S. Dziś pozyskałem turbokratkę od Świtala (thx) oraz nabyłem trochę nieoczekiwanie felgi Borbet typ A do zastosowań daily. 7,5 i 8,5" x17, ET20 i 13. Powinny wejść bez dystansu.

Re: Volvo 755 - nowoczesność w domu i zagrodzie

: 09 grudnia 2016, 22:32
autor: konradko
U kogo będziesz robił te mody?