Volvo 755 - nowoczesność w domu i zagrodzie
: 01 grudnia 2016, 23:27
Pomysł na dość mocną siedemsetę z nowoczesnym T5 gdzieś tam nam chodził po głowach, nabrał rozpędu gdy na horyzoncie pojawił się piec. Do niego dokupiliśmy skrzynię, a na końcu zjawiła się ona: siedemseta.
Potrzebna była 745 z płaskim nosem, jak najlepsza buda i wnętrze.
Po długich poszukiwaniach w PL i EU wypłynęła znienacka takowa w gruby garage. Blacharsko i wnętrzarsko to co dokładnie potrzeba.
Zwłaszcza stan wnętrza jak na wiek i to co się ogląda w ogłoszeniach w tych pieniądzach (a często i sporo droższe) jest rewelacyjny.
Były bardzie idealne lakierniczo, lepiej wyposażone i bardziej oryginalne wizualnie (np. kolor) egzemplarze w EU ale niechętnie mieściły się w zakładanym na sam wóz budżecie no i były daleko. W PL nie natrafiliśmy na nic godnego uwagi.
Cierpi na klasyczną chorobę niezliczania kilometrów oraz falujący wskaźnik paliwa.
Podpora wału, jakieś drobne wycieki z mostu, cykająca szklanka.
To wszystko drobnostki, bo część tego wyleci a resztę się zrobi.
Siedemseta wygląda sobie tak:
Założenia na początek:
– silnik B5244T5 czyli 2.4T 260KM na grubej korbie i zmiennych fazach. Moc docelowa ok. 400KM/550 Nm.
Porting CNC głowicy (optymalizacja kanałów), wymiana uszczelniaczy zaworowych. Wałki rozrządu od R-ki lub seria – zobaczymy, które dadzą lepszą charakterystykę. Oczywiście nowy rozrząd.
Więcej zmian w samym silniku na dziś dzień w planach nie ma, poza lepszą uszczelką pod głowicę (Athena).
Umieszczony będzie on wzdłużnie rzecz jasna. Dorobione będą customowe łapy.
– miska olejowa z 960 R6 dopasowana do silnika czyli skrócona o jeden gar
– kolektor dolotowy seria, z powiększonym plenum
– turbo: miał być chińczyk GT29 na początek – będzie finalnie Garrett GT2876 (już jest)
– kolektor wydechowy z S60R jeśli się zmieści z nim turbo, jeśli nie to uspawamy custom – zmieści się, customa nie będzie
– skrzynia BMW N47 z 320d, 5 biegów
– sprzęgło: docisk i zamach z 850, tarcza 240 mm z BMW nabita nową, mocniejszą okładziną na grubość pasującą do osiemsetowych gratów, hydraulika zamiast linki
– sterowanie: standalone EMU – jeśli wystarczy w nim portów. Wygląda póki co, że wystarczy.
– most zaspawany na sztywno, przełożenie jeszcze w fazie ustalania
Do rozwiązania zostały:
– kwestia hamulców, seryjne zostać nie mogą. Jest wstępny plan na Brembo z Alfy.
– dobór przełożenia mostu
– koncepcja zawieszenia – na pewno lekka gleba ale na czym to się okaże dopiero, gwint odpada w przedbiegach.
– wydech
– koła - najpewniej szeroka stal, na pewno z dobrą oponą
Prace będą wykonywane w Kivi Racing Factory.
Ciśnienia czasowego brak, więc wóz gotowy będzie we właściwym czasie albo nieco później
Na obecny moment "robią się": połączenie silnika ze skrzynią oraz porting głowicy.
Potrzebna była 745 z płaskim nosem, jak najlepsza buda i wnętrze.
Po długich poszukiwaniach w PL i EU wypłynęła znienacka takowa w gruby garage. Blacharsko i wnętrzarsko to co dokładnie potrzeba.
Zwłaszcza stan wnętrza jak na wiek i to co się ogląda w ogłoszeniach w tych pieniądzach (a często i sporo droższe) jest rewelacyjny.
Były bardzie idealne lakierniczo, lepiej wyposażone i bardziej oryginalne wizualnie (np. kolor) egzemplarze w EU ale niechętnie mieściły się w zakładanym na sam wóz budżecie no i były daleko. W PL nie natrafiliśmy na nic godnego uwagi.
Cierpi na klasyczną chorobę niezliczania kilometrów oraz falujący wskaźnik paliwa.
Podpora wału, jakieś drobne wycieki z mostu, cykająca szklanka.
To wszystko drobnostki, bo część tego wyleci a resztę się zrobi.
Siedemseta wygląda sobie tak:
Założenia na początek:
– silnik B5244T5 czyli 2.4T 260KM na grubej korbie i zmiennych fazach. Moc docelowa ok. 400KM/550 Nm.
Porting CNC głowicy (optymalizacja kanałów), wymiana uszczelniaczy zaworowych. Wałki rozrządu od R-ki lub seria – zobaczymy, które dadzą lepszą charakterystykę. Oczywiście nowy rozrząd.
Więcej zmian w samym silniku na dziś dzień w planach nie ma, poza lepszą uszczelką pod głowicę (Athena).
Umieszczony będzie on wzdłużnie rzecz jasna. Dorobione będą customowe łapy.
– miska olejowa z 960 R6 dopasowana do silnika czyli skrócona o jeden gar
– kolektor dolotowy seria, z powiększonym plenum
– turbo: miał być chińczyk GT29 na początek – będzie finalnie Garrett GT2876 (już jest)
– kolektor wydechowy z S60R jeśli się zmieści z nim turbo, jeśli nie to uspawamy custom – zmieści się, customa nie będzie
– skrzynia BMW N47 z 320d, 5 biegów
– sprzęgło: docisk i zamach z 850, tarcza 240 mm z BMW nabita nową, mocniejszą okładziną na grubość pasującą do osiemsetowych gratów, hydraulika zamiast linki
– sterowanie: standalone EMU – jeśli wystarczy w nim portów. Wygląda póki co, że wystarczy.
– most zaspawany na sztywno, przełożenie jeszcze w fazie ustalania
Do rozwiązania zostały:
– kwestia hamulców, seryjne zostać nie mogą. Jest wstępny plan na Brembo z Alfy.
– dobór przełożenia mostu
– koncepcja zawieszenia – na pewno lekka gleba ale na czym to się okaże dopiero, gwint odpada w przedbiegach.
– wydech
– koła - najpewniej szeroka stal, na pewno z dobrą oponą
Prace będą wykonywane w Kivi Racing Factory.
Ciśnienia czasowego brak, więc wóz gotowy będzie we właściwym czasie albo nieco później
Na obecny moment "robią się": połączenie silnika ze skrzynią oraz porting głowicy.