242DL z Chicago

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
elpress
Posty: 8
Rejestracja: 15 listopada 2016, 05:38
Lokalizacja: Chicago, IL

Re: 242DL z Chicago

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: elpress »

W końcu znalazłem chwilę żeby napisać co się dokładnie wydarzyło.

Stara jednostka napędowa, mimo że była sprawna (poza tym że turbo miało wysrane uszczelniacze), nie dostarczała już wystarczającej frajdy a biedne turbo K24 przy 25PSI zaczynało pokazywać że jego żywotność wkrótce się skończy.

Tak więc zaczął zostać realizowany plan "5 cylindrów". W sumie taki był plan od pierwszego dnia jak kupiłem 242, ale jakoś tak wyszło że nie dało rady tego wykonać wcześniej.

Tak więc.

Silnik z 2003 S60 T5 B5234T3, rozwiercony do 81.5
Kute tłoki WISECO,
Kute korbowody H Beam CXRacing,
Miska olejowa z 960 obcięta i zmodyfikowana pod 5 cylindrów,
Wtryski ID1300cc,
Sensor flex fuel/E85,
Turbo Borg Warner S362,
Skrzynia M90 z 960 sprowadzona z Niemiec,
Komputer MaxxECU Street,
Mocowania silnika LMR 240/T5,
Pompa paliwa Walbro 450,

To z grubszych rzeczy.

Wszystko było wykonane u mnie w garażu, oprócz wiadomo rozwiercania bloku, no i wał musiałbyć wydłużony o jakieś 30cm więc też oddałem to w ręcę profesjonalistów którzy się na tym znają i zajmują na codzień.
7 x
2004 Volvo S60R - Sprzedane
2011 Subaru WRX STI - Sprzedane

1984 Volvo 242DL
2005 Volvo S60R
Awatar użytkownika
nckpol
Posty: 724
Rejestracja: 05 sierpnia 2015, 15:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: 242DL z Chicago

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: nckpol »

a zapłony itd? jak wyglądała kwestia strojenia? kto ile podejść? jak rozwiązana została kwestia łap silnika, jakieś kwiatki po drodze się pojawiały? takie smaczki są zawsze w cenie :)
0 x
elpress
Posty: 8
Rejestracja: 15 listopada 2016, 05:38
Lokalizacja: Chicago, IL

Re: 242DL z Chicago

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: elpress »

nckpol pisze:a zapłony itd? jak wyglądała kwestia strojenia? kto ile podejść? jak rozwiązana została kwestia łap silnika, jakieś kwiatki po drodze się pojawiały? takie smaczki są zawsze w cenie :)
Cewki z S60, sterowane przez MaxxECU,
Cała mapa zrobiona przeze mnie, póki co "street tune". Plan jest żeby porządnie go zestroić na hamowni w tym roku, ale to się okaże.

Łapy silnika, gotowiec od Szwedów - https://www.l-m-r.se/p/volvo/240/motord ... o-240.html

Wiadomo że były po drodze trudności, ale nic czego młotek i spawarka nie potrafiły naprawić :D
Cały uchwyt mocowania skrzyni musiałbyć praktycznie zrobiony od podstaw.
1 x
2004 Volvo S60R - Sprzedane
2011 Subaru WRX STI - Sprzedane

1984 Volvo 242DL
2005 Volvo S60R
elpress
Posty: 8
Rejestracja: 15 listopada 2016, 05:38
Lokalizacja: Chicago, IL

Re: 242DL z Chicago

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: elpress »

Po małej sesji na hamowni.
Obrazek


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
4 x
2004 Volvo S60R - Sprzedane
2011 Subaru WRX STI - Sprzedane

1984 Volvo 242DL
2005 Volvo S60R
Awatar użytkownika
wujek
Posty: 954
Rejestracja: 20 października 2015, 18:51
Lokalizacja: Lublin

Re: 242DL z Chicago

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: wujek »

I tyle w temacie.
0 x
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.

16 GARAGE
'88 744+ @1,7bar
ODPOWIEDZ