Strona 8 z 16

Re: Volvo 960 2.0 16v turbo

: 25 września 2018, 21:44
autor: Milco
clarksontop pisze:to jeszcze niech Kolega poda Ci numer czesci, bedzie szybciej ;)
Z tą rzeczą jest ciekawa sytuacja, bo ciężko to znaleźć. Ja kiedyś w ogóle nie wiedziałem, że takie z „960” były. Przypadkiem znalazłem 1 grafikę, ale bez numeru. Później numer sam przypadkiem się znalazł. Proszsz ;) 3538439.

Re: Volvo 960 2.0 16v turbo

: 25 września 2018, 21:55
autor: bnw
Dzięki! Czy przypadkiem znalazłeś powiększoną wersję tej grafiki, którą mam w podpisie?

Wrzucający podpisał, że widział je w... Indonezji. Sparowane z 2.5. Pewnie oryginalnie był tam sam 2.5 i ktoś sobie ściągnął i dokleił. Inna sprawa - że się mu chciało...

Re: Volvo 960 2.0 16v turbo

: 25 września 2018, 22:06
autor: Milco
bnw pisze:Dzięki! Czy przypadkiem znalazłeś powiększoną wersję tej grafiki, którą mam w podpisie?

Wrzucający podpisał, że widział je w... Indonezji. Sparowane z 2.5. Pewnie oryginalnie był tam sam 2.5 i ktoś sobie ściągnął i dokleił. Inna sprawa - że się mu chciało...
Tak (to chyba jedyny wynik graficzny w Google). Przed zakupem musiałem się upewnić co zamawiam i jak już był numer, to poszło szybciej. Według tabeli z częściami, ten emblemat szedł do 960 z B204ft. To jedyny fabryczny turbo motor w tym modelu. * edit / było jeszcze 960 z B230ft.

Re: Volvo 960 2.0 16v turbo

: 25 września 2018, 22:20
autor: bnw
Ciekawe zatem, że nie udało się upolować żadnego zdjęcia wozu z takim emblematem -> szło przez bardzo krótki okres, czy na specjalne zamówienie?

Co ciekawe, katalog części podaje dwa emblematy, 3538439-5 i 3538445-2. Ten pierwszy ma być do sedana, ten drugi - do kombi. Jest też emblemat 16 valve, ale nie mam pojęcia, czy szedł z B204FT czy B234F.

Re: Volvo 960 2.0 16v turbo

: 25 września 2018, 23:29
autor: Milco
bnw pisze:Ciekawe zatem, że nie udało się upolować żadnego zdjęcia wozu z takim emblematem -> szło przez bardzo krótki okres, czy na specjalne zamówienie?

Co ciekawe, katalog części podaje dwa emblematy, 3538439-5 i 3538445-2. Ten pierwszy ma być do sedana, ten drugi - do kombi. Jest też emblemat 16 valve, ale nie mam pojęcia, czy szedł z B204FT czy B234F.
Nie wiem. W „740”, „940” przykładowo jest jeden rodzaj do sedana i kombi. Wygląda jak ten do „960ki” (układ itd.) Nie mam pomysłu, czym mogą się różnić i czy faktycznie się różnią w „960”.. Ale wszystko jest możliwe ;) „16 valve” do B204ft i do B234f pewnie opcjonalnie.

Re: Volvo 960 2.0 16v turbo

: 06 grudnia 2018, 23:38
autor: Milco
;)

Re: Volvo 960 2.0 16v turbo

: 27 grudnia 2018, 18:54
autor: Milco
Cześć.
Ogólnie to nic specjalnego się nie dzieje ostatnio, poza tym, że stuknęło 444 444 km nalotu. Przez ten rok był względnie spokój.
Z nowinek, jakiś czas temu wleciało radio. To co było zaczęło grymasić, stąd zmiana. No i chciałem jednak ori. Coś mi wpadło w oko i...nie mogłem nie wziąć.
Wymieniłem również TPS na nowy. Po takim przebiegu ten element bywa mocno zużyty (nie tylko w Volvo), a bywały okazjonalne problemy z obrotami - przy gwałtownym zdjęciu nogi z gazu na wciśniętym sprzęgle potrafił gasnąć, bo nie trzymał poziomu obrotów (chyba pisałem w innym wątku). To był strzał w 10-tkę, z czego bardzo się cieszę. Obroty są teraz w każdej sytuacji wzorcowe i reakcja na gaz lepsza.
Z rzeczy mniej przyjemnych, ostatnio coś mnie naszło, aby zajrzeć pod pokrywy pasków rozrządu. Pomyślałem sobie: "Dwa lata minęły, zobaczmy, czy myszy nie zeżarły." No i okazało się, że balansowy poszedł sobie w piz*u :x . Leżał sobie na dole obudowy poskręcany, a główny sobie o te resztki tarł (na szczęście główny pasek nietknięty). Narobiło to sporo pyłu z gumy i włókien wewnątrz obudowy. Szczęście w nieszczęściu, że nie wkręcił się w główny pasek, bo wtedy wiadomo, co by było.. :( . Przy robieniu rozrządu odradzano mi zakładanie tego. Ja chciałem mieć ori... Tak więc aktualnie jeżdżę bez napędu balansów. Oczywiście różnica na minus jest żadna (nawet nie wiem, kiedy strzelił), a nawet bym powiedział, ze jest lepiej (ale to może być placebo, lub efekt innych czynników, ale jakby nie patrzeć mniej żelastwa do napędzenia). W każdym razie jest to zbędny ficzer. Zdecydowałem, że nie będę tego shitu zakładał już, a na przyszłość, gdy silnik wyleci z komory przy okazji innych prac, jest plan, żeby w ogóle te wałki wywalić. No ale zobaczymy.
Na koniec dodam, że z okazji świąt zrobiłem trasę około 750 km obchodząc się dosyć płynnie z pedałem gazu i jadąc 80-110 km/h i jestem bardzo zadowolony ze spalania, które wyszło poniżej 8L (co mnie utwierdziło jeszcze bardziej w tym, że LPG...to nie dla mnie) ;)

Re: Volvo 960 2.0 16v turbo

: 27 grudnia 2018, 21:27
autor: re5pect
Bardzo fajna fura, 960 + kombi +16V turbo + manual. Do tego ten kolor to nie za częsta konfiguracja. Jeździłbym :mrgreen:
Milco pisze: Na koniec dodam, że z okazji świąt zrobiłem trasę około 750 km obchodząc się dosyć płynnie z pedałem gazu i jadąc 80-110 km/h i jestem bardzo zadowolony ze spalania, które wyszło poniżej 8L (co mnie utwierdziło jeszcze bardziej w tym, że LPG...to nie dla mnie) ;)
U mnie w b230ft rekord to okolice 10l LPG ;) 500km na jednym tankowaniu i zostało trochę zapasu :D

Re: Volvo 960 2.0 16v turbo

: 27 grudnia 2018, 22:15
autor: dom?n
Troszeczkę zazdroszczę tej fury. Dobrze że dbasz :)

Re: Volvo 960 2.0 16v turbo

: 27 grudnia 2018, 22:37
autor: Milco
dom?n pisze:Dobrze że dbasz :)
Dzięki. Po prostu lubię poruszać się sprawnym wozem. Lubię jak działa. Lubię nie mieć we wnętrzu syfu. Wiadomo, że te auta mają 20-pare lat i aby zrobić z niego nówkę, trzeba by władować kilkadziesiąt tysięcy minimum.
...Ale po tym, co ostatnio widziałem, co niektórzy „fani” marki są w stanie zrobić z takim autem :shock: :lol: ...to tak, muszę przyznać.. dbam.