Volvo 960 2.0 16v turbo

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
Awatar użytkownika
Milco
Posty: 216
Rejestracja: 29 października 2016, 19:24
Lokalizacja: Warszawa / Kędzierzyn-Koźle

Re: Volvo 960 2.0 16v turbo

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Milco »

dom?n pisze:Troszeczkę zazdroszczę tej fury
Ja też w sumie troszeczkę zazdroszczę 242. Fajny i mało ich. Ostatnio dwudrzwiowe bardziej mi się coś podobają (niż wcześniej) ;) Kryzys czy co :lol:
2 x
Awatar użytkownika
JoeM
Posty: 1839
Rejestracja: 23 listopada 2014, 15:49
Lokalizacja: Poznań / Wiry
Kontakt:

Re: Volvo 960 2.0 16v turbo

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: JoeM »

8 l na setkę. Wow ! Jak dasz lakierek new to będzie śliczność. Fajna wersja. Lubię ten grafitowy środek i sklepienie. Przy Twoim podejściu aż dziwię się, że chcesz wywalić wałki. Co stoi na przeszkodzie żeby one tam były? Szybko zużywa się ten pasek czy problem z dostępnością i założeniem? Tyle kilometrów zrobiłeś przez te dwa lata, że już pasek się skończył? Na Uberze dorabiasz :lol:
0 x
Awatar użytkownika
Milco
Posty: 216
Rejestracja: 29 października 2016, 19:24
Lokalizacja: Warszawa / Kędzierzyn-Koźle

Re: Volvo 960 2.0 16v turbo

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Milco »

JoeM pisze:Przy Twoim podejściu aż dziwię się, że chcesz wywalić wałki. Co stoi na przeszkodzie żeby one tam były? Szybko zużywa się ten pasek czy problem z dostępnością i założeniem? Tyle kilometrów zrobiłeś przez te dwa lata, że już pasek się skończył?
Wiesz dobrze, że tak na prawdę wolałbym je zachować. Wydałem na to pieniądze i fajnie jakby to pracowało jednak, a nie rdzewiało. Ale chciałbym być tego pewny, że nie strzeli znów. Bo jakby miało strzelić, to wolę je zdjąć. Jakby nie patrzeć, pasek nie powinien pęknąć po kilkunastu tysiącach. Nie był zużyty, tylko urwany. Włókna były wyciągnięte. Rolki są wszystkie nowe. Jest podejrzenie, że rolka napinająca się odkręciła. Podczas wymiany rozrządu, gwint jej śruby był naprawiany. Widziałem o tym, ale sądziłem, że się nic takiego nie ma prawa stać. Ale aby wiedzieć na pewno co się stało, trzeba będzie tam znów zajrzeć..
0 x
xjtdi
Posty: 1065
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: Volvo 960 2.0 16v turbo

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

Powiem tak, mam obecnie w 2 kantach B234F pod maską, w jednym z wałkami w drugim bez. Różnica w kulturze pracy jest ledwie odczuwalna, w zasadzie tylko na wolnych obrotach. Plus wywalenia wałków balansowych jest taki, że silnik nieco lepiej się zbiera i jak zaślepisz kanały olejowe więcej oleju trafia do głowicy co może mieć znaczenie jak silnik ma 500kkm lub więcej nalotu.
0 x
Awatar użytkownika
Milco
Posty: 216
Rejestracja: 29 października 2016, 19:24
Lokalizacja: Warszawa / Kędzierzyn-Koźle

Re: Volvo 960 2.0 16v turbo

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Milco »

xjtdi pisze:Różnica w kulturze pracy jest ledwie odczuwalna, w zasadzie tylko na wolnych obrotach. Plus wywalenia wałków balansowych jest taki, że silnik nieco lepiej się zbiera
Trudno to wyczuć i wymaga czasu, ale chyba mam bardzo podobne spostrzeżenia. i chyba bardziej mi odpowiadało, jak pracował wcześniej. Przyrost mocy jest dosyć mały według mnie. Nie jestem go pewny całkowicie. Coś tam leciutko.
xjtdi pisze:i jak zaślepisz kanały olejowe więcej oleju trafia do głowicy co może mieć znaczenie jak silnik ma 500kkm lub więcej nalotu.
a wyższe ciśnienie oleju nie staje się wtedy problemem?
0 x
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1279
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: Volvo 960 2.0 16v turbo

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Przede wszystkim zastanów się, na ile zależy Ci na oryginale, a na ile na bezproblemowości. Jeśli chodzi o przyrost mocy, tym bym się nie sugerował - zawsze możesz to uzyskać grzebiąc w sterowniku, wyniki będą lepsze.
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Volvo 960 2.0 16v turbo

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

Milco pisze:a wyższe ciśnienie oleju nie staje się wtedy problemem?
Ciśnienie oleju nie będzie wyższe od tego, na jakie pozwoli zawór w pompie oleju. Z wałkami czy bez - ciśnienie nie wzrośnie ponad zdefiniowane zaworkiem.
0 x
Awatar użytkownika
Milco
Posty: 216
Rejestracja: 29 października 2016, 19:24
Lokalizacja: Warszawa / Kędzierzyn-Koźle

Re: Volvo 960 2.0 16v turbo

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Milco »

bnw pisze:Przede wszystkim zastanów się, na ile zależy Ci na oryginale, a na ile na bezproblemowości. Jeśli chodzi o przyrost mocy, tym bym się nie sugerował - zawsze możesz to uzyskać grzebiąc w sterowniku, wyniki będą lepsze.
Przyrost mocy w tym przypadku w ogóle nie jest kryterium. Potwierdziłem jedynie, że coś tam niby czuć przy tej okazji.
W przyszłości nie wykluczam jakiś drobnych modyfikacji, ale chcę uniknąć czyszczenia silnika z osprzętu. Nie chcę odejmować elementów. W tej kwestii zależy mi na oryginalnym układzie. Na fabrycznym łączeniu nie powinno być problemetyczne.
Decyzję podejmę gdy dowiem się, jakie są opcje naprawy i szanse aby to porządnie i bezproblemowo poskładać.
0 x
Awatar użytkownika
Milco
Posty: 216
Rejestracja: 29 października 2016, 19:24
Lokalizacja: Warszawa / Kędzierzyn-Koźle

Re: Volvo 960 2.0 16v turbo

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Milco »

Cześć. Ostatnio zabrałem się za wymianę dolnych paneli deski w swoim 960. Stare były już mega kruche w miejscach mocowań, niektóre mocowania były połamane. Wkurzało mnie to. Myślałem o reanimacji (spawanie, klejenie).
Ostatecznie udało mi się znaleźć ładne i nowsze 2 sztuki w moim kolorze i ostatecznie zamontować.
Natomiast zauważyłem jeden mały problem podczas montażu - jeden pin (ten mały metalowy bolec) nie sięgał do spinki zamocowanej w panelu.
Konkretnie chodzi o skrajny prawy pasażera, umiejscowiony mniej więcej pod prawą kratką nawiewu. Kształty obu części (panelu i deski) są tak wyprofilowane, że nie da się panelu podnieść / docisnąć bardziej do spodu deski. Brakowało na oko z 3 mm (między metalowym bolcem, a spinką). Natomiast sam panel ładnie i odpowiednio przylegał do deski.
W starym panelu ten zatrzask miałem akurat połamany i panel trochę w tym rogu wisiał.
Ostatecznie jakoś to zatrzasnąłem (na patencie), ale zastanawiam się, czy nie dałoby się lekko podregulować, obniżyć, wykręcić tego bolca.
Bolec posiada sześciokątną obróbkę jakby u nasady w rozmiarze 8 i niby można go wykręcić. Jednak obraca się w koło i nic poza tym. Z drugiej zatopiony jest w plastik deski i nie za bardzo widać, jak to tam wygląda. Palcem wyczułem tylko jakby gwint, ale nie wyczułem żadnej nakrętki.
- Pytanie - czy da się te bolce ewentualnie wykręcić i jak to zrobić, żeby nic nie połamać?
Na zał. obrazku ów bolec, o którym mowa:
3AEF99AA-8552-44DD-9AE8-8F438F915C29.jpeg
3AEF99AA-8552-44DD-9AE8-8F438F915C29.jpeg (6.67 KiB) Przejrzano 6153 razy
3D47ED25-5914-435C-B8E7-D081B1F9627C.jpeg
3D47ED25-5914-435C-B8E7-D081B1F9627C.jpeg (110.63 KiB) Przejrzano 6153 razy
0 x
Awatar użytkownika
Milco
Posty: 216
Rejestracja: 29 października 2016, 19:24
Lokalizacja: Warszawa / Kędzierzyn-Koźle

Re: Volvo 960 2.0 16v turbo

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Milco »

Edit: Chyba już znalazłem jak jest przymocowany ten bolec. Z drugiej strony siedzi Retaining Clip. Czyli trzeba by go siłą wyszarpać.
Poniżej rys. pokazujący, co miałem na myśli w powyższym wywodzie. Tak wygląda mniej więcej to miejsce u mnie pod schowkiem.
Chyba mała podkładka umożliwi lekkie dopasowanie bolca:
46CD7FDA-2DB5-445E-BA5B-7CFA57C10886.jpeg
46CD7FDA-2DB5-445E-BA5B-7CFA57C10886.jpeg (93.93 KiB) Przejrzano 6124 razy
1BC4B497-73B1-4233-8859-A357A3F0B067.jpeg
1BC4B497-73B1-4233-8859-A357A3F0B067.jpeg (129.29 KiB) Przejrzano 6124 razy
1 x
ODPOWIEDZ