Strona 13 z 20

Re: Volvo 740 Turbo Stal

: 21 grudnia 2017, 01:01
autor: JoeM
Mareek pisze:Aleś nakombinował. Estetyka jak zawsze sie broni, ale reszta kurnikowej teorii mnie lekko drażni. Zamiast spać to pisze te słowa.. Pomyśl o lewym kolanie w czasie bocznego zderzenia.
Tak jak napisałem na wstępnie to irytują mnie wskźniki u góry i wolałem jakieś dyskretne miejsce. Bardziej tego schować nie mogłem ;) Pozostał tylko schowek. O kolano się nie martwię, już nie urośnie. Nie sięgam nim zegara.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

Re: Volvo 740 Turbo Stal

: 21 grudnia 2017, 09:24
autor: wujek
Z moich obserwacji i doświadczeń wynika jednoznacznie, że czy chcesz czy nie kurnik na słupku jest najlepszy jeśli chodzi o czytelność wskazań. Pod radiem nie ma racji bytu bo w manualu uderzam w nie dłonią przy wbijaniu trójki (łapa jak bochen chleba :D ) Miejsce nawiewów odpada - lubię jak mi w zimne dni wieje ciepłym na klate. Wciskanie tego między przełączniki halogenów - zaczyna mi swędzieć poczucie estetyki. Stopka za kierownicą zalatuje hondami..i tak wracam do pomysłu żeby to było jednak mimo wszystko na słupku, albo umocować zegar boosta na przyklejonej do konsoli stopce/płaskiej powierzchni między daszkiem oryginalnych zegarów a lewym słupkiem A. Mam tam zegar EGT i jest to najlepsze miejsce.
Umiejscowienie kubka przy lewym kolanie, ze względu na to kolano właśnie bym skreślił. Ja spięty w pasach, a daleko odsunięty w fotelu przy strzale w przód w inne auto - lewym kolanem połamałem deskę rozdzielczą...(o artroskopii nie wspomnę)...

Re: Volvo 740 Turbo Stal

: 21 grudnia 2017, 10:54
autor: JoeM
Dzięki za opinie. Póki co będę z tym żyć. Badziewny zegar i kurnik nie jest w pierwszym polu widzenia i to najważniejsze :) Trochę poszedłem z tym na łatwiznę. Roboty miałem na niecałą godzinę. Nie musiałem nic przerabiać z oryginału. Kolanem nie stukam co widać na poniższych zdjęciach. W czasie dzwona kolano weźmie go zapewne bokiem albo ześlizgnie się i połamie osłonę. Brałem pod uwagę kubek na stopce obok lusterka ale wolałem spróbować z tym bo właśnie czytelność nie była moim priorytetem a wszystkie inne miejsca burzyły mi porządek oryginału. Drugą opcją było wpasowanie go w miejsce włącznika świateł a jego samego przesunięcie bliżej kiery albo jako trzecia opcja miedzy włącznikiem szyberdachu a włącznikiem wentylatora. No ale czy warto rzeźbić dla kilku rzutów okiem w czasie trasy. Efekt wizualne jak dla mnie też dupy nie urywałby. Jeśli ktoś ma jakieś inne sugestie to ja bardzo chętnie. Kokpit centralny odpada. Ma być tam popielniczka, półeczka na telefon itd.

Obrazek
Obrazek

Re: Volvo 740 Turbo Stal

: 21 grudnia 2017, 11:23
autor: endriugto
Mi się Twoje miejsce podoba. Ale jak już pytasz to przychodzą mi do głowy dwa pomysły. Jeden znalazłem w internetach:

https://www.google.pl/imgres?imgurl=htt ... mrc&uact=8

Drugi to montaż Twojego uchwytu na suficie w okolicach lusterka osłon przeciwsłonecznych. W kilku znanych mi starych samochodach montowane były tam różne wskaźniki i wygląda to spoko.

https://www.google.pl/imgres?imgurl=htt ... mrc&uact=8

https://www.google.pl/imgres?imgurl=htt ... mrc&uact=8

Re: Volvo 740 Turbo Stal

: 21 grudnia 2017, 14:03
autor: JoeM
O pierwszym sposobie pisałem już. Opcja na suficie chyba nie do końca. Sporo by odstawał i chyba wartości przy tak długim przewodzie podcisnienia mogą być mało wiarygodne.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

Re: Volvo 740 Turbo Stal

: 21 grudnia 2017, 21:21
autor: sambo
Ja mam w tym samym miejscu zegar doładowania. Tylko bardziej profi zamontowany - na trytytke :)

Re: Volvo 740 Turbo Stal

: 21 grudnia 2017, 22:01
autor: JoeM
sambo pisze:Ja mam w tym samym miejscu zegar doładowania. Tylko bardziej profi zamontowany - na trytytke :)
też tak miałem :lol: Przeciągnąłem wężyk z ori zegara a plus i minus z klawisza przeciwmgielnych. Trytytka i gotowe. Miesiąc tak jeździłem.

A powie mi ktoś po co jest tam to wgłębienie z otworem i zaślepką ? Chodzi o to miejsce gdzie mam teraz zegar.

Re: Volvo 740 Turbo Stal

: 22 grudnia 2017, 11:38
autor: Sinuspi
JoeM pisze:Ale ja nie widzę powodu dlaczego miałbyś nie krytykować lokalizacji tym bardzie że ja już też wyraziłem swoja krytykę pisząc że lepiej było by mieć wskaźniki blisko siebie. Powody są oczywiste. Bezpieczeństwo. Napisałem też że wskaźnik ma charakter kontrolny i nie widzę powodu abym musiał na niego patrzeć dłużej niż na obsługiwane właśnie radio albo nawigację i zwracał na niego uwagę częściej niż na zegarek albo licznik kilometrów. Jest wiele rzeczy w samochodzie odciągających na dłużnej uwagę i jak dla mnie nie należy do nich dodatkowy zegar turbo. Równie dobrze wskaźnik mógłby być w popielniczce/nad albo w schowku. Jedyny wskaźnik turbo z jakiego korzystam na bieżąco to ten oryginalny który pełni głównie role ekonomizera :) Lokalizacja nad popielniczką była dla mniej mało wygodna (testowałem tą lokalizację przez miesiąc), a gdybym miał tam trzy wskaźniki to nie starczyłoby mi 2 sekund na ich ogarnięcie. Intuicyjnie i z lenistwa czyta się wszystkie wskaźniki, a przynajmniej ja tak robię. Wujka Łoś jest do zabawy i tam można się zamartwiać lokalizacją bo tamte moce trzeba już kontrolować. Moje klika extra koników osiągniętych z dodatkowych O,2 bara ma pomóc w bezpiecznym wyprzedzaniu i jestem w stanie kontrolować je w dużej mierze pedałem gazu :) Zgadzam się z tobą Sinuspi że lokalizacja mogła by być lepsza ale jak na moje potrzeby i preferencje jest to zbędne staranie. Tym bardziej że przy braku OEMowych rozwiązań w moim mniemamiu nie ma prawa to dobrze wyglądać.
JoeM, nie zawsze dostrzegam intencję o zastosowane rozwiązanie.
No tak no tak, ale przecież samoloty też jakoś latają a mają przecież czujniki które sprawdzają działanie czujników.......ale ja się wcześniej od Ciebie starzeje i mam inne spojrzenie ;)

Re: Volvo 740 Turbo Stal

: 22 grudnia 2017, 12:32
autor: JoeM
Spoko

Re: Volvo 740 Turbo Stal

: 08 stycznia 2018, 13:00
autor: nckpol
a ja nie rozumiem czemu nie korzystać z seryjnego zegara doładowania - wystarczy przecież zmienić tarczkę seryjnego na taką ze skalą - mam taką tarczę u siebie 3 rok - auto w serii i po tjuningach i zawsze wszędzie wyniki seryjnego zegara pokrywają się z podłączanymi czy też komputerowymi.
Mam jeszcze kilka takich tarczek na sprzedanie za jakieś groszowe sprawy - nie pamiętam już nawet ile za to płaciłem

Robiłem w PL na wzór Bartona : http://www.240turbo.com/740TurboBoostGauge.html