Volvo 740 Turbo Stal

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
Awatar użytkownika
sambo
Posty: 1033
Rejestracja: 06 października 2014, 10:49

Re: Volvo 740 Turbo Stal

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: sambo »

pięknie! a to wszystko z nieoceniona pomocą Velkopopovickego Kozela :)
1 x
Obrazek
Awatar użytkownika
JoeM
Posty: 1839
Rejestracja: 23 listopada 2014, 15:49
Lokalizacja: Poznań / Wiry
Kontakt:

Re: Volvo 740 Turbo Stal

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: JoeM »

Ale radość ! Wczoraj zabrałem się za wskaźnik paliwa i prace zakończyły się sukcesem. Cieszyłem się jak dzieciak gdy podniosła się wskazówka paliwa.
Po zakupie auta czyli prawie półtora roku temu przelutowałem licznik biorąc zimne luty za najczyściejszej spotykaną usterkę. Nie pomogło. Porzuciłem temat. Latem sprawdziłem zbiornik paliwa. Wykręciłem pompę i pływak. Sprawdziłem kable i nic to nie dało. Podpinając zbiornik pod drugie auto na liczniku kolegi pokazał się stan. Pozostała mi sprawdzenia instalacja tył-przód i wskaźnik. To pierwsze odrzuciłem. Szukałem samego wskaźnika ale mało intensywnie i chyba mało kto rozkręca liczniki i sprzedaje same wskaźniki. Jeśli już jakiś wskaźnik był do kupienia to nie było gwarancji że dział. Miesiące mijały. W końcu przy okazji jakiś zakupów napatoczył się wskaźnik z rocznika 86. Ogarnięty Szwed sprawdził działanie i dał gwarancję. Postanowiłem zakupić i sprawdzić na nim czy wykaże mi poziom paliwa. Operacja się udała :) Zakupiony wskaźnik jest wizualnie niemal identyczny. Tarcza różni się tylko podziałką. Inny łuk, pasek rezerwy i kreska na połowie zbiornika. Zastanawiam się tylko czy była jakaś różnica w pojemności zbiorników paliwa miedzy rocznikiem 90 a 86. Nowy wskaźnik rezerwę wykazuje wzorowo. Jest prawie na końcu czerwonego paska, a paliwa mam na jakieś 60km. Ciekawi mnie tylko jakie wskazanie na podziałce będzie gdy zaleje do pełna. A jakie będzie wskazanie gdy zaleje połowę zbiornika.


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
3 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3064
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Volvo 740 Turbo Stal

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

Minął rok ............a jak autko ?
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
JoeM
Posty: 1839
Rejestracja: 23 listopada 2014, 15:49
Lokalizacja: Poznań / Wiry
Kontakt:

Re: Volvo 740 Turbo Stal

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: JoeM »

W sumie bez większych zmian. Więcej kilometrów i rdzy na podłodze :) Gdzieś mi woda leci do środka i muszę to ogarnąć niebawem żeby ruda nie zagościła. Profilaktycznie zabezpieczyłem i zbieram wodę po każdych większych opadach i wizycie na myjni. Najpierw obowiązki później przyjemności. Klika fantów czeka no założenia ale to w swoim czasie.
1 x
Awatar użytkownika
JoeM
Posty: 1839
Rejestracja: 23 listopada 2014, 15:49
Lokalizacja: Poznań / Wiry
Kontakt:

Re: Volvo 740 Turbo Stal

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: JoeM »

JoeM pisze:Plan na łosia ? Nic nie robić :) Samochód bardzo zadbany i bez rdzy.
Nie aktualne. Nie taka była umowa :)

Nieszczelność szyby czołowej przyniosła szkody. W tym roku pozbyłem się kałuży na podłodze. Niestety trochę późno. Kałuże przywiozłem już zapewne z Holandii i tak sobie z tym jeździłem w błogiej nieświadomości. Wyglądało niegroźnie ale jak to zazwyczaj z podłogą bywa, dziurka okazuje się japą.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek



do tego doszło kawałek podłożnicy i podstawa akumulatora

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek



Lewy tył spoko

Obrazek

Obrazek



Cała prawa strona zdrowiutka.

Obrazek

Obrazek



Wjechała nowa szyba.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek



No i korzystając z okazji poprawiłem nieco wygłuszenie.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek



I gotowe. Od lutego tego roku jeździłem bez plastików na progach i słupkach. Miło po takim czasie wsiąść do auta złożonego.

Obrazek
2 x
Awatar użytkownika
clarksontop
Posty: 887
Rejestracja: 05 stycznia 2015, 22:28
Lokalizacja: KRA

Re: Volvo 740 Turbo Stal

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: clarksontop »

nie spodziewalbym sie az takich uszkodzen!
musze chyba na wiosne u siebie poogladac te miejsca
te filce nie beda ciagnely wilgoci?
0 x
Awatar użytkownika
JoeM
Posty: 1839
Rejestracja: 23 listopada 2014, 15:49
Lokalizacja: Poznań / Wiry
Kontakt:

Re: Volvo 740 Turbo Stal

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: JoeM »

clarksontop pisze: te filce nie beda ciagnely wilgoci?
Filc nie ma takich właściwościach. Fabrycznie też był zastosowany filc i na to szła pianka z gumolitem. No chyba, że chodzi Ci o to czy trzyma wilgoć. Jeśli tak, to owszem. Podobnie ori pianka. Też pije i trzyma wodę. Jeśli wejdzie tam woda to długo zostanie. Dlatego tak często powstają tam takie szkody. Przezornie filc położyłem na mate kałuczukową, żeby w razie namoknięcia był z dala od blachy i szybcie się suszył, a i też łatwiej sprawdzić czy jest tam woda. Gdyby było odwrotnie to matę przyklejoną musiałbym zrywać jeśli chciałbym wymacać wilgoć. Nie wiem czy jest w tym sens. Napewno nie zaszkodzi.
1 x
Awatar użytkownika
JoeM
Posty: 1839
Rejestracja: 23 listopada 2014, 15:49
Lokalizacja: Poznań / Wiry
Kontakt:

Re: Volvo 740 Turbo Stal

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: JoeM »

W tym roku kilka drobnych napraw typu regeneracja alternatora i na warsztat poszło zawieszenie przednie. Wymienione zostały wszystkie gumy, końcówki drążka itd.

Obrazek

Obrazek


Kilka dni temu taka sytuacja. Przewód układu chłodzenia się poddał. Tak, więc jeśli ktoś planuje jakiś dłuższy trip to warto przejrzeć, a przynajmniej kupić na zapas bo z tymi starymi gumami to nie znasz dnia i godziny.

Obrazek

Obrazek
1 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3064
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Volvo 740 Turbo Stal

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

Zazwyczaj puszcza przy opaskach a tak piźga np przy mocno nabitym ciśnieniu do układu...
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
JoeM
Posty: 1839
Rejestracja: 23 listopada 2014, 15:49
Lokalizacja: Poznań / Wiry
Kontakt:

Re: Volvo 740 Turbo Stal

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: JoeM »

Sinuspi pisze:Zazwyczaj puszcza przy opaskach a tak piźga np przy mocno nabitym ciśnieniu do układu...
Czyli to wina za dużego ciśnie, a nie węża? Przecież przy termostacie jest najcieplej, waż najbardziej pracuje bo obieg zalicza ścianę, co za tym idzie tam spodziewałbym się zużycia materiału. Dlaczego pęka przy opaskach, w którym miejscu? Pytam bo ja zauważyłem odmienne zwyczaje. Gdy termostat jest zamknięty pojawia się ciśnienie, a w momencie krytycznym, przy skrajnej temperaturze, zanim otworzy się termostat wzrasta i tu zachodzi próba dla starego węża. Tak mi podpowiada logika. Mylę się?

Obrazek
Obrazek
0 x
ODPOWIEDZ