Na początek trochę o mnie. Szymon, 24 lata, z Częstochowy. Od wielu lat zakochany jestem w japońskiej motoryzacji, głównie Nissany. Mimo młodego (dość) wieku miałem już kilkanaście samochodów, tylko jeden był wolnossący, większość rwd. To, że często zmieniam samochody wynika raczej z tego, że szybko się nimi nudzę. Chyba, że są to dłuższe projekty Coś tam driftuję, pomagałem w organizacji zawodów ligi Drift Open: byłem odpowiedzialny za przeglądy techniczne w tym cyklu, jestem również organizatorem imprez z cyklu Drifterzy Charytatywnie (przez rozwój swoich firm musiałem mocno zwolnić z aktywnością driftingową na wszelkich płaszczyznach). Przez moje ręce przewinęło się 7 sztuk 200sx s13, dwa mam do tej pory (i uwielbiam całkowicie!); Skyline r33, Toyota MR2 SW20, Subaru Impreza GT GC8, Honda Integra DA9. Można powiedzieć, że jakieś tam doświadczenia z mocnymi samochodami mam
Kilka zdjęć moich byłych. Z tych zostały ze mną tylko dwa Nissany 200sx s13.
Przechodząc jednak do tego jak tu się znalazłem. Od długiej już chwili choruję na stare, kanciate kombi. Od zawsze chodziło mi po głowie 240 kombi i takiego też szukałem. Niestety nie mogłem znaleźć niczego co jakoś by mi pasowało, aż natrafiłem na forum na ogłoszenie, które dodał Norbi. 740 b230ft. 240 to nie jest ale silnik jest tutaj dość dużym plusem. Z Częstochowy do Radomia około 200 km więc szybka decyzja - jadę oglądać. Obejrzałem, zostawiłem zaliczkę. Przyjechałem na spokojnie tydzień później i tak oto od soboty jestem właścicielem pięknej cegły.
Aktualnie wygląda tak:
Więcej zdjęć niestety nie posiadam, te wykonał Norbi.
Samochód posiada kilka defektów, które będę powoli eliminował. Do zrobienia próg z prawej strony, podłoga w kilku miejscach. Do wymiany tylna klapa i drzwi kierowcy. Do tego jakieś drobne ogniska korozji pod maską i na tylnych błotnikach. Auto musiało być uderzone w przód bo przednie błotniki, zderzak i maska są polakierowane ale dobór lakieru niekoniecznie się udał.
Tempomat nie działa, chciałbym ogarnąć klimę i wnętrze do zadowalającego poziomu.
Jako że zajmuję się profesjonalnie auto detailingiem oraz mam hurtownię z częściami do samochodów sportowych plany na najbliższe dni są jasne.
Jeśli chodzi o wygląd to na początek pójdzie porządne, detailingowe mycie samochodu oraz silnika później pranie i konserwacja tapicerki. Przed zimą zrobię jakąś szybką korektę lakieru i zaaplikuję jakiś porządny wosk. To w zasadzie tyle na ten moment jeśli chodzi o wygląd.
Po zimie trzeba zająć się blacharką i powłoką lakierniczą więc nie będę się jakoś mocno angażował w lakier.
Jutro chcę zamontować wydajniejszy intercooler (rdzeń 550x180x65) wraz z orurowaniem i silikonami. Do tego cały nowy układ dolotowy z jakimś dobrym filtrem i doprowadzeniem wystarczającej dawki zimnego powietrza. Gdzieś mi zalega Greddy Profec B Spec II, jak go znajdę to od razu wleci bo chciałem się pobawić boostem. W następne dni zegary do monitorowania pracy tego niemłodego przecież już silnika - boost pokaże mi ebc więc dorzucę ciśnienie i temperaturę oleju, temperaturę wody i EGT. Później muszę sobie zrobić jakiś przelotowy wydech. Myślę, że spokojnie wystarczy 2.5' jakoś sensownie wyciszony, żeby dało się to używać jako daily.
Oczywiście, żeby miało to ręce i nogi trzeba pomyśleć o paliwie. Nie wiem w jakim stanie jest aktualna pompa paliwa ale przypuszczam że ma już swoje za sobą i nie pompuje jak bym tego chciał, dlatego najpewniej wymienię na DeatschWorks + regulator ciśnienia.
Jutro wjadę też na podnośnik żeby zobaczyć jakich zabiegów wymaga zawieszenie. Na pewno wpadną Jamexy -60/-40, stan amortyzatorów ocenię jutro. Najwięcej jak się uda wymienię na poliuretany, czego nie znajdę, a będzie wymagało wymiany poleci po prostu gumowe. Do tego podwójny stabilizator na tył (ma ktoś do sprzedania?) oraz rozpórki, które pewnie ogarnę własnymi rękami. Muszę też ogarnąć szperę ale nie chciałbym jej spawać. Widziałem na forum fajny tutorial jak zrobić ciasną ale nie 100 % szperę i pewnie z tego rozwiązania skorzystam.
Dalej muszę wymienić hamulce. Jak auto będzie w górze zobaczę co z przewodami, jak trzeba będzie to nowe zakuję już w oplocie. Na ten moment muszę się zadowolić nowymi zestawami tarcze-klocki z przodu i z tyłu. Po zimie pomyślę nad jakimś big brake kitem. Koła planuję i tak 17' więc miejsca trochę do dyspozycji będzie. Chciałbym też wrzucić jakiś dyskretny, hydrauliczny hamulec ręczny.
Od Norbiego dostałem tylną klapę (z tej złazi lakier) oraz fotel kierowcy (ten jest poszarpany). To oczywiście zmienię w tak zwanym międzyczasie. Nie podoba mi się jak pracuje wspomaganie, pompa trochę już krzyczy. Muszę to sprawdzić i znaleźć sensowne rozwiązanie. Płyny ustrojowe, oleje itd pomijam bo wydaje mi się to oczywiste.
To chciałbym ogarnąć w ciągu miesiąca. W zimę chciałbym mieć trochę ponad 200 KM aby móc się trochę pobawić. W zimę planuję też kupić słupek, rozebrać do ostatniej śrubki i przygotować go na przyjęcie minimum 350 KM. Jeśli stan blacharki na to pozwoli to remont będzie dopiero po zimie i wtedy chciałbym też od razu go porządnie polakierować. Plan jakiś mi się układa ale pewnie do następnego sezonu pomysł zmienię jeszcze 20 razy więc nic w tym temacie zdradzać nie będę
Nie jestem jeszcze zupełnie biegły w temacie Volvo ale nadrabiam, proszę więc o wyrozumiałość.
Chciałbym aby auto było nietypowym democarem mojej hurtowni dlatego będę starał się aby jakość wykonania jak i sam wygląd prezentowały możliwie najwyższy poziom.
Mam nadzieję, że coś z tego będzie.
Pozdrawiam,
Szymon
Volvo 740 b230ft + m46 daily/street/drift
Re: Volvo 740 b230ft + m46 daily/street/drift
Pozazdrościć zapału do pracy. Gratulacje z zakupu i powodzenia przy pracach
0 x
- clarksontop
- Posty: 887
- Rejestracja: 05 stycznia 2015, 22:28
- Lokalizacja: KRA
Re: Volvo 740 b230ft + m46 daily/street/drift
Gratki i sukcesu w postępu prac!
dokumentuj to wszystko i wrzucaj tu to będzie ciekawy wątek,
z opowieści pasja do pracy jest
dokumentuj to wszystko i wrzucaj tu to będzie ciekawy wątek,
z opowieści pasja do pracy jest
0 x
-
- Posty: 1750
- Rejestracja: 01 października 2014, 22:24
- Lokalizacja: Ustrzyki D. Zielonka Warszawa Iława
Re: Volvo 740 b230ft + m46 daily/street/drift
Szanowny Kolego,kosini pisze:
Jako że zajmuję się profesjonalnie auto detailingiem oraz mam hurtownię z częściami do samochodów sportowych plany na najbliższe dni są jasne.
Dalej muszę wymienić hamulce. Jak auto będzie w górze zobaczę co z przewodami, jak trzeba będzie to nowe zakuję już w oplocie. Na ten moment muszę się zadowolić nowymi zestawami tarcze-klocki z przodu i z tyłu. Po zimie pomyślę nad jakimś big brake kitem. Koła planuję i tak 17' więc miejsca trochę do dyspozycji będzie. Chciałbym też wrzucić jakiś dyskretny, hydrauliczny hamulec ręczny.
Nie jestem jeszcze zupełnie biegły w temacie Volvo ale nadrabiam, proszę więc o wyrozumiałość.
Chciałbym aby auto było nietypowym democarem mojej hurtowni dlatego będę starał się aby jakość wykonania jak i sam wygląd prezentowały możliwie najwyższy poziom.
Mam nadzieję, że coś z tego będzie.
Pozdrawiam,
Szymon
mnie osobiście co prawda drifty i okołoklimaty nie kręcą, ale szanuję inną optykę (oprócz palenia papierosów) i muszę przyznać, że masz się czym pochwalić.
Mniemam, że to: http://www.argperformance.pl/ to twój bajzel
Czy zacytowane powyżej wypowiedzi z Twojego posta sugerują, że można Cię nawiedzić celem skorzystania z usług [prywata]?
0 x
- dom?n
- Administrator
- Posty: 3037
- Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Volvo 740 b230ft + m46 daily/street/drift
> 350km
> daily
Na pewno widzę tu pewien intrygujący dysonans
> daily
Na pewno widzę tu pewien intrygujący dysonans
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW
Re: Volvo 740 b230ft + m46 daily/street/drift
Intrygujące w rzeczy samej
0 x
Polecali zakup BMW, to się skusiłem
Re: Volvo 740 b230ft + m46 daily/street/drift
<--------------------- patrz mój avatat...Jamexy do 350 kucyków he he he he
0 x
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.
16 GARAGE
'88 744+ @1,7bar
16 GARAGE
'88 744+ @1,7bar
Re: Volvo 740 b230ft + m46 daily/street/drift
A z opisu nie wychodzi że jamexy będą "na teraz" razem z 200km żeby było na zimę?wujek pisze:<--------------------- patrz mój avatat...Jamexy do 350 kucyków he he he he
Pokrętło/przełącznik z mapami i bez potrzeby moc nie będzie się nudzić.dom?n pisze:> 350km
> daily
Na pewno widzę tu pewien intrygujący dysonans
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
0 x