Strona 22 z 23

Re: Volvo 240 Turbo Evolution

: 13 sierpnia 2022, 19:29
autor: kemizo
Cześć, projekt żyje, co roku coś tam mu dokładam. Od ostatniego postu w sumie trochę się zmieniło choć z zewnątrz wygląda podobnie, no może jest trochę niżej.
Ponieważ przez skrzynie/sprzęgło nie można było wykorzystać nowych osiągów zacząłem kompletować graty na swap m90. Myślałem że będzie najtaniej i najłatwiej ale przy obecnych cenach i dostępności skrzyń raczej bym w to drugi raz nie podszedł. Zmieniliśmy sterowanie z linki na hydraulikę, konwersja z dwumasy na jednomas z tarczą i dociskiem z diesla ( której też praktycznie nie da się kupić). Przy okazji przebicie kewlarem. Adapter wałka w skrzyni, adapter poduszki na belkę i adapter skrzynia - wał (+wyważenie wału i wymiana krzyżaków) i jakoś działa.
Następnie Volvo dostało całe kompletne zawieszenie gwintowane Bc racing z masą regulacji, camberami itp i dodatkowo rozpórki pod maskę. Uporządkowany też został układ paliwowy, ogarnięte hamulce i trochę porządków pod maską. W kolejce wydech trochę mniej "mlodziezowy", który może jeszcze zrobię w tym roku, trzebaby ściągnąć głowice i zobaczyć co tam w środku i ponieważ zameczylem trochę nadkola tylne chciałbym wspawac na ich miejsce przednie :) ale niewiem czy znajdę kaskadera który by to sensownie poprowadził.

Re: Volvo 240 Turbo Evolution

: 15 sierpnia 2022, 09:35
autor: sambo
kemizo pisze:Cześć, projekt żyje, co roku coś tam mu dokładam. Od ostatniego postu w sumie trochę się zmieniło choć z zewnątrz wygląda podobnie, no może jest trochę niżej.
Ponieważ przez skrzynie/sprzęgło nie można było wykorzystać nowych osiągów zacząłem kompletować graty na swap m90. Myślałem że będzie najtaniej i najłatwiej ale przy obecnych cenach i dostępności skrzyń raczej bym w to drugi raz nie podszedł. Zmieniliśmy sterowanie z linki na hydraulikę, konwersja z dwumasy na jednomas z tarczą i dociskiem z diesla ( której też praktycznie nie da się kupić). Przy okazji przebicie kewlarem. Adapter wałka w skrzyni, adapter poduszki na belkę i adapter skrzynia - wał (+wyważenie wału i wymiana krzyżaków) i jakoś działa.
Następnie Volvo dostało całe kompletne zawieszenie gwintowane Bc racing z masą regulacji, camberami itp i dodatkowo rozpórki pod maskę. Uporządkowany też został układ paliwowy, ogarnięte hamulce i trochę porządków pod maską. W kolejce wydech trochę mniej "mlodziezowy", który może jeszcze zrobię w tym roku, trzebaby ściągnąć głowice i zobaczyć co tam w środku i ponieważ zameczylem trochę nadkola tylne chciałbym wspawac na ich miejsce przednie :) ale niewiem czy znajdę kaskadera który by to sensownie poprowadził.
Przyjedź tym cackiem na zlot wreszcie :)

Re: Volvo 240 Turbo Evolution

: 03 stycznia 2024, 21:48
autor: kemizo
Troszkę nowości. Ładny cichy wydech 2.5" i otwarty most 3.91 po odświeżeniu z kompletnym ręcznym. Mam też poliuretany na całe auto więc w czasie montażu będę odświeżał części zawieszenia.

Re: Volvo 240 Turbo Evolution

: 10 stycznia 2024, 22:34
autor: kemizo
Jak już zrzuciłem całe to zawieszenie to zrealizowałem kilka pomysłów które chodziły mi po głowie :) przesunąłem punkt mocowania mostu w dolnych wahaczach troszkę do przodu i dodałem regulowane drążki górne co w zamyśle pozwoli na wrócenie kołem w środek nadkola (niestety przy obniżeniu koło ucieka w tył). Do tego regulowany panhard i stabilizator 19mm.
Z przodu tak duże obniżenie auta powoduje bardzo duży kąt wahaczy i drążków kierowniczych więc pod kolumnę wsadziłem 5cm spacer który obniża wahacz a drążki obniżyłem adapterami skrętu które dodatkowo zwiększają wychylenie kół. Łącznie z przeróbka przedniego zawieszenia na gwintowane chyba nie zostało już nic od spodu co nie jest w jakiś sposób zmodyfikowane.

Re: Volvo 240 Turbo Evolution

: 13 stycznia 2024, 14:49
autor: konradko
Ale czemu potrzebujesz aż takiej gleby? Ja mam -40mm wzgledem serii (krótsze sprężyny) plus żółte koni sport i 25mm stabilizatory i auto w zakręcie jeździ jak przyklejone.

Re: Volvo 240 Turbo Evolution

: 13 stycznia 2024, 20:43
autor: kemizo
Dziwne pytanie ale spróbuję odpowiedzieć :) . Generalnie im bardziej auto odbiega od seryjnych nastawów zawieszenia tym gorzej się to wszystko zachowuje. Jakby u Ciebie w aucie zostawić seryjna wysokość a dać "sportowy" amortyzator i sprężynę auto prowadziłoby się o niebo lepiej bo obniżając je namieszałes w kątach magiel / drążki i wahacz. No i wał teraz jest też w nienaturalnym położeniu. Więc w skrócie po co mi taka gleba ? Absolutnie po nic, wogole to auto jest mi do niczego nie potrzebne, taki projekt bez celu który realizuje sobie po woli od 2011 roku ;)

Re: Volvo 240 Turbo Evolution

: 14 stycznia 2024, 03:17
autor: konradko
To że ty namieszałeś i masz problem z kątami to ja wiem, po prostu myślałem że masz jakiś konkretny powód dla którego chcesz obcierać o krawężniki. Zazwyczaj modyfikacje zawieszenia mają usprawnić prowadzenie auta a nie je pogorszyć :D
A u mnie nie ma dużego problemu, do tego mam regulowane wahacze mostu i panharda żeby poprawić geometrię tyłu. Z przodu wszystko jest w normie, nawet nie trzeba podkładkować, jedyne co muszę jeszcze ogarnąć to regulacja tzw pre-loada za pomocą regulowanych sway bar endlinks.

Re: Volvo 240 Turbo Evolution

: 14 stycznia 2024, 09:24
autor: kemizo
Napisałem dwa posty wyżej jak wróciłem geometria układu kierowniczego i zawieszenia do seryjnych nastawów przy jednoczesnym obniżeniu, ale z racji tego że nie czytasz podsyłam zdjęcie jak poradzili sobie z tym problemem panowie przygotowujący 240 do grupy A i tak jest to rozwiązane również u mnie. W innym przypadku każde odejście od poziomu będzie mimo najszczerszych chęci pogarszać prowadzenie auta a nie usprawniać, ale jeżeli jesteś zadowolony ze swoich rozwiązań to dobrze dla Ciebie bo mi jest absolutnie wszystko jedno. Mam nadzieję że na tym zakończymy bo nie o tym temat.

Re: Volvo 240 Turbo Evolution

: 14 stycznia 2024, 17:51
autor: konradko
Bardzo ładnie zrobione i czytałem co pisałeś ale nie odpowiedziałeś na pytanie, a byłem ciekaw do czego będzie to auto używane na takiej glebie bo myślałem że to ma jakiś sens ale skoro nie ma to spoko.

Re: Volvo 240 Turbo Evolution

: 10 marca 2024, 21:41
autor: kemizo
Nonsensu ciąg dalszy :) felgi to cztery razy 18x9,5cala. Z przodu więcej jak 9 cali bym nie polecał natomiast z tyłu można by jeszcze dołożyć jakby ktoś się uparł :) no i żółta blaszka bo strefa wiadomo.