Volvo 240 Turbo Evolution

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
jajacek
Posty: 307
Rejestracja: 02 października 2014, 23:34
Lokalizacja: warszawa/grochów

Re: Volvo 240 Turbo Evolution

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: jajacek »

Panowie. Te rozterki nie dotyczą tylko dwusetek.
Łączę się w "buló".
Rozdarty posiadacz serii dziewięćset
0 x
Tel. 509 186 929
960 sedan 94r.
960 kombi 90r.
Awatar użytkownika
kemizo
Posty: 620
Rejestracja: 01 października 2014, 13:24
Lokalizacja: Warszawa

Re: Volvo 240 Turbo Evolution

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kemizo »

Obrazek
5 x
Awatar użytkownika
kemizo
Posty: 620
Rejestracja: 01 października 2014, 13:24
Lokalizacja: Warszawa

Re: Volvo 240 Turbo Evolution

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kemizo »

Tak to wygląda na docelowych dystansach które fitują te felgi z nadkolami w 240. Tyl za wysoko ale że dogaduje już inne felgi to chyba nie będę dostosowywał wysokości do tych kół. Jakby ktoś je chciał z dystansami to zapraszam ;)
Poprzednią dokładke popsułem ale znalazłem nową za 5 dych w kolorze :)
Obrazek
Obrazek
3 x
Awatar użytkownika
roxos
Posty: 128
Rejestracja: 07 października 2014, 13:35

Re: Volvo 240 Turbo Evolution

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: roxos »

Ta dokladka jest z 850 ?
0 x
grzesiekosmos
Posty: 760
Rejestracja: 21 listopada 2014, 11:14

Re: Volvo 240 Turbo Evolution

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: grzesiekosmos »

Zgadza się z 850
0 x
Awatar użytkownika
kemizo
Posty: 620
Rejestracja: 01 października 2014, 13:24
Lokalizacja: Warszawa

Re: Volvo 240 Turbo Evolution

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kemizo »

Widzę że Marek odkopał swój temat to i ja coś dodam.
Auto przestalo 2-3 lata trochę w garażu trochę pod płotem ale wciąż wygląda nienajgorzej. Zawsze skupiałem się na aspekcie wizualnym więc teraz podziałalismy coś z silnikiem. Zmierzyłem kompresję i z racji rokującego wyniku oddałem auto na kilka modyfikacji. Turbo 15g zregenerowane na 16t, wtryski zielone 440cc, duży cooler, przepustnica 3" z 960, nowa wiązka silnikowa i komputer sterujący ecumaster emu. Łącznie z poprzednimi modyfikacjami czyli wałkiem "A", regulowanym kółkiem i luźnym wydechem dało wynik 250km/350nm.
Kolejne modyfikacje silnikowe muszą poczekać na swap m90, upgrade zawieszenia i masę innych rzeczy.
Załączniki
IMG_20190812_213118.jpg
IMG_20190812_213118.jpg (2.98 MiB) Przejrzano 6917 razy
IMG_20200428_221708.jpg
IMG_20200428_221708.jpg (2.76 MiB) Przejrzano 6917 razy
6 x
Awatar użytkownika
Volvo 745 turbo
Posty: 734
Rejestracja: 04 października 2014, 19:05

Re: Volvo 240 Turbo Evolution

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Volvo 745 turbo »

Dobry wynik :) Sprzęgło seria? Daje radę?
0 x
Jest 745 87' B230FT USA
Awatar użytkownika
kemizo
Posty: 620
Rejestracja: 01 października 2014, 13:24
Lokalizacja: Warszawa

Re: Volvo 240 Turbo Evolution

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kemizo »

Volvo 745 turbo pisze:Dobry wynik :) Sprzęgło seria? Daje radę?
Tarcza była przebita kevlarową okładziną ale niewiem czy coś to wnosi.
Jak zrobiliśmy tak że bar był przed 3000 obrotów uslizgnelo się trochę sprzęgło więc póki co jest tak jak na wykresie. Według turbobricksow m47 znosi ~270nm także już nie będę nic kombinował i zbieram graty na m90 swap.
Jak rozwiąże kryzys skrzyniowy wrócę do pomysłu "dieslowej" charakterystyki.
0 x
konradko
Posty: 909
Rejestracja: 24 listopada 2016, 15:00

Re: Volvo 240 Turbo Evolution

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: konradko »

A ostatnio jechałem rowerem obok tej fury i się zastanawiałem czyja to. Bardzo ładnie wyglada na żywo.
1 x
AOW
Posty: 419
Rejestracja: 30 lipca 2020, 11:03

Re: Volvo 240 Turbo Evolution

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: AOW »

kemizo pisze:[.
kiedyś praktycznie codziennie wyzywałem ta piękną 240 ale firma się wyprowadziła... Cieszę się że projekt ewoluuje! Pozdr.
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
ODPOWIEDZ