Przedstawiam mojego zacnego Parzęcha.
Kupiony z początkiem tego roku, pod wpływem " musze kupić jakiegoś trupa bo mi smutno" zaraz po tym jak moja z założenia ostatnia cegła Paul odjechała do poznania
Auto u jednego właściciela ostatnie 12 lat tłukło się po krakowskich korkach. Serwisowany "na bieżąco" w Motomar kraków Po rozmowie z byłym właścicielem winę za zaniedbania zrzucam jednogłośnie na w/w warsztat.
Ogólnie
Model: 940 Turbo, Sedan "944"
Rok: 1990/91
Silnik:B230 FTX + LPG LandiRenzo ćośtam (jakiś wynalazek ale za 6000 zł to chyba będzie robił hm ??)
Skrzynia: Aisin K^@#^&%a (tak nawet jak sprawna) AW71 + ALD 4.10
Wyposażenie: Półskóra, grzane stołki, el. i grzane lusterka, wszystkie el. szyby, el. szyberdach, klima dilerska dokładana.
Ogólnie auto było "ładne", jako że jeździł nim inwalida miało różne przejscia-mocowania na linki w podłodze po stronie kierowcy, wiadomo + 20 lat i mamy dziury Początkowo miały być małe poprawki+ konserwcaja. Ale o tym dalej...
Mechanicznie średnio. Sporo nowych części w zawieszeniu, nowy alternator, wszystkie pompy. Magiel po regeneracji.
Niestety silnik po porządnym nagrzaniu lubi sobie pociągnąc glikolu, lubi też mieć problem z odpaleniem w porze zimowo-wiosennej. Trzeba kręcić nawet minute Skrzynia zmienia biegi powyżej 5000 obr. po odpuszczeniu gazu. (Zagnojony olej, rozwalony pancerz od linki, o dziwo ciśnienie sprawdzane jest takie jakie ma być ) Wszystkie kable i przewody WN są resztkami po obiedzie krakowskich kun.
Foty po zakupie jakoś :
Postępując dokładnie odwrotnie niż zwykle ( bo później jeżdżę sprawnym autem które wygląda jak kupa) rozebrałem co się dało i oddałem w ręce człowieka "który rdzy nie odpuści", miały być zrobione dziurki w podłodze po Austryjackim inwalidzie wojennym , konserwacja i polerka lakieru.
Skończyło się na kilku więcej dziurkach, wymianie progów (gięte na zamówienie blacha 2mm ocynk ekektro.), wycinaniu szyb, konserwacji wszystkich profili zamkniętych, konserwacji z każdej strony wszystkiego co dało się odkręcić, nowy lakier na całośći, nowa szyba przód itp itd... i w ogóle pomnożyłem cenę auta....
Nie mam wielu zdjęć bo nie było mnie w kraju cały czas, a prace trwały 4 miesiące
Ogólnie pierwszym etapem jako że mam wszystkie pierdoły tzn. felgi, chromy itp będzie doprowadzenie Parzęcha do takiego wyglądu:
Obecnie auto pomalowane i wypolerowane czeka na poskładanie do kupy, a następnie na uzdatnienie do jazdy tj.
remont silnika, wrzucenie manuala, wymiana hebli. Na jaki wariant wykonania tych prac pozwoli mi wolny czas i budżet nie wiem, ale będe się starał trzymać temat na bieżąco, choćby dla siebie bo nie mam pewności że komuś chce się to czytać
Będę też zadawał milion głupich pytań na forum w związku z tym że pierwszy raz podchodzę do tematu mechaniki zupełnie sam ze sobą, z moimi kluczami i piwem
944 '90 B230FTX Remont Parzęcha :)
944 '90 B230FTX Remont Parzęcha :)
0 x
Jak do kogoś nie doszła odpowiedz na PW tzn. że wpisałem ją ponownie w pole "dodaj odborcę"
Nie wiem czemu to robię
Nie wiem czemu to robię
- dom?n
- Administrator
- Posty: 3045
- Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: 944 '90 B230FTX Remont Parzęcha :)
Dobry plan. Trzymam kciuki
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW
Re: 944 '90 B230FTX Remont Parzęcha :)
Powodzenia! Czekamy na więcej zdjęć bo zapowiada się ciekawie.
0 x
Re: 944 '90 B230FTX Remont Parzęcha :)
widze roboty tyle co przy moim ,,pięknym" wozie, powodzenia
0 x
Re: 944 '90 B230FTX Remont Parzęcha :)
Auto odebrane od lakiernika, jeszcze nie polerowane, a już wyglada dobrze Wyglada na to że mam też duzo roboty z dopasowaniem uszczelek, szczególnie tylniej szyby, nie da się założyc ponownie starej... to na razie zostawiam. Na dniach wlatuje:
- skrzynia M47 od diesla
- nowe sprzęgło
- most 3.31 z blokadą eaton G80.
Silnika na razie nie dotykam poza filtrami, płynami i świeżym zapłonem(kopulka,palec,kable,swiece), muszę też przeczyścić odme.
Ciekawostką jest to że siedzi tam wałek VX.... Niespodzianka trzeba go wywalić ma za wysoko momnet, nie pasuje mi do koncepcji, tyle że nie mam na co, leżą mi tylko V i M. Zastanawiam się czasem czy nie wrzucić M-ki ? Jak to zagra z Turbo ? Z tego co pamiętam z jazdy B200 z wałkiem M ma nisko dość sporo "siły"
- skrzynia M47 od diesla
- nowe sprzęgło
- most 3.31 z blokadą eaton G80.
Silnika na razie nie dotykam poza filtrami, płynami i świeżym zapłonem(kopulka,palec,kable,swiece), muszę też przeczyścić odme.
Ciekawostką jest to że siedzi tam wałek VX.... Niespodzianka trzeba go wywalić ma za wysoko momnet, nie pasuje mi do koncepcji, tyle że nie mam na co, leżą mi tylko V i M. Zastanawiam się czasem czy nie wrzucić M-ki ? Jak to zagra z Turbo ? Z tego co pamiętam z jazdy B200 z wałkiem M ma nisko dość sporo "siły"
0 x
Jak do kogoś nie doszła odpowiedz na PW tzn. że wpisałem ją ponownie w pole "dodaj odborcę"
Nie wiem czemu to robię
Nie wiem czemu to robię
Re: 944 '90 B230FTX Remont Parzęcha :)
Chętnie kupie wałek VX
0 x
Blachy do montażu podwójnego stabilizatora
Rozpórki kielichów
Rozpórki dolne
Seria 700
Kontakt PW
Rozpórki kielichów
Rozpórki dolne
Seria 700
Kontakt PW
Re: 944 '90 B230FTX Remont Parzęcha :)
Chętnych na Walek jest wielu narazie zostaje w aucie z braku pomyslow
Dzisiaj założyłem zregenerowana turbo, nowe kable, świece, kopułkę, palec. Udalo sie tez wyczyścić odme. Usczelka pod glowica wygląda na cala bo skonczylo sie kopcenie, wrocila moc.
Aha chciałem sie przyznać ze naprawilem przez przypadek tego syfiatego aisina Aw71L Majac go demontowac odciąłem linke kikdowna o czym zapomniałem, i wsiadlem żeby przeparkowac, okazalo sie ze skrzynia działa jak nowa, zadowolony pojechałem na dłuższą przejażdżkę, wszystko jest ok pozatym ze nie ma kikdowna, skrzynia działa jak nowa zmienia biegi przy okolo 2300 obrotów, bez szarpniec, prawie niezauważalnie, wskazowka obrotomoerza nawet nie drgnie..... Wymieniłem olej, czekam na linke, filtr i uszczelki, skrzyni zostaje na razie......
Dzisiaj założyłem zregenerowana turbo, nowe kable, świece, kopułkę, palec. Udalo sie tez wyczyścić odme. Usczelka pod glowica wygląda na cala bo skonczylo sie kopcenie, wrocila moc.
Aha chciałem sie przyznać ze naprawilem przez przypadek tego syfiatego aisina Aw71L Majac go demontowac odciąłem linke kikdowna o czym zapomniałem, i wsiadlem żeby przeparkowac, okazalo sie ze skrzynia działa jak nowa, zadowolony pojechałem na dłuższą przejażdżkę, wszystko jest ok pozatym ze nie ma kikdowna, skrzynia działa jak nowa zmienia biegi przy okolo 2300 obrotów, bez szarpniec, prawie niezauważalnie, wskazowka obrotomoerza nawet nie drgnie..... Wymieniłem olej, czekam na linke, filtr i uszczelki, skrzyni zostaje na razie......
0 x
Jak do kogoś nie doszła odpowiedz na PW tzn. że wpisałem ją ponownie w pole "dodaj odborcę"
Nie wiem czemu to robię
Nie wiem czemu to robię
- saabauto
- Posty: 655
- Rejestracja: 02 listopada 2014, 12:16
- Lokalizacja: www.naprawavolvo.pl
- Kontakt:
Re: 944 '90 B230FTX Remont Parzęcha :)
Żebyś sie nie zdziwił jak linkę założysz albo uszc zelka pomiędzy kasetą a płytą skrzyni wydmuchana, albo inna miła i przyjemna usterka przyzwyczaj się, ja po 70KKm zmieniam biegi operując gazem, linka wisi przy bębenku, ale nie pomaga to niczemu, jak przeciągał, tak przeciąga.byjek pisze: Aha chciałem sie przyznać ze naprawilem przez przypadek tego syfiatego aisina Aw71L Majac go demontowac odciąłem linke kikdowna o czym zapomniałem, i wsiadlem żeby przeparkowac, okazalo sie ze skrzynia działa jak nowa, zadowolony pojechałem na dłuższą przejażdżkę, wszystko jest ok pozatym ze nie ma kikdowna, skrzynia działa jak nowa zmienia biegi przy okolo 2300 obrotów, bez szarpniec, prawie niezauważalnie, wskazowka obrotomoerza nawet nie drgnie..... Wymieniłem olej, czekam na linke, filtr i uszczelki, skrzyni zostaje na razie......
0 x
Re: 944 '90 B230FTX Remont Parzęcha :)
Sam jestem ciekaw co będzie. I tak juz zmienilem pedaly, zalozylem pompkę sprzęgła a skrzynia z walem leżą w bagażniku Zyskam teraz na czasie żeby zrobić inne rzeczy a jest ich masa....
0 x
Jak do kogoś nie doszła odpowiedz na PW tzn. że wpisałem ją ponownie w pole "dodaj odborcę"
Nie wiem czemu to robię
Nie wiem czemu to robię
Re: 944 '90 B230FTX Remont Parzęcha :)
Po dłuższej przerwie, kilku dniach składania i przejechanych kilku tyś. km jestem bardzo zadowolony. Nie mam czasu wszystkiego dokończyć na 100%, auto cierpi na różne pierdoły po "zmartwychwstaniu" ale powoli będę się tym zajmował. Na chwile obecną wygląda i jezdzi zgodnie z planem
0 x
Jak do kogoś nie doszła odpowiedz na PW tzn. że wpisałem ją ponownie w pole "dodaj odborcę"
Nie wiem czemu to robię
Nie wiem czemu to robię