97' 945 B230FK - śpiworek z klimatyzacją

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
Awatar użytkownika
fullsize
Posty: 564
Rejestracja: 08 października 2014, 20:21
Lokalizacja: Warszawa (WK)

Re: 97' 945 B230FK - śpiworek z klimatyzacją

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fullsize »

Nieszczególny, z takimi spostrzeżeniami, rekomendacja jest niepotrzebna, dzięki!
Twoja argumentacja (poparta praktyką) dotycząca bagażnika na hak rzeczywiście jest przekonująca. Jeśli natomiast chodzi o bagażnik na dachu, to do tej pory największym argumentem "na nie" była dla mnie kwestia istotnie zwiększonego spalania, co przy dystansie rzędu 4000 km ma spore znaczenie...mógłbyś w ogóle rozwinąć ten wątek? Z jakimi prędkościami przelotowymi z tymi rowerami na dachu się poruszasz? Czy próbowałeś policzyć realną różnicą w spalaniu? Ja teraz policzyłem spalanie u siebie (standardowo, czyli pod korek, 100 km i pod korek) i wyszło mi dokładnie i w ruchu poza miejskim, z prędkkościami ok. 100-120km/h, z czasem włączoną klimą wyszło mi 8,7 l Pb/100km. To jest wartość przed pakietem startowym (czyli świece, przewody, olej, filtry, hample, zawory) więc po cichutku liczę na to, że, że to jeszcze nie jest ostatnie słowo ;) Jeżeli natomiast po zapakowaniu szpeju na dach, podskoczy to o te 1,5 - 2 litry, to mnożąc to przez 1,5 euro za litr/100km i przez taki dystans jak napisałem powyżej, robi się już konkretna kwota. Wiem, ze takie dywagacje zalatują forum Octavii, ale jeżeli śpiworek ma być kamperem, to trzeba takie rzeczy wziąć pod uwagę.
Cenowo to jak widzę wychodzi podobnie: Stopy 951 z zamkami to ok. 300 zł, na olx używane squarebary idzie dorwać za stówkę, a Freeride'y 530 mam namierzone za 300 zł za dwie sztuki. Jakiś sensowny używany Thule na hak z opcją odchylania, to mniej więcej 600-700 zł.
0 x
Chevy Caprice Wagon '88
_______________________
Ex: Volvo 945 B230FK '98
Ex: Volvo 945 B200F '94
Ex: Volvo 945 B230FK '97
Ex: Volvo 945 B200F '93
Ex: MB W123 240D '78
Ex: Oldsmobile Delta 88 Royale '84
Ex: MB W123 240D '84
Ex: Chevy Caprice Wagon '86
Nieszczególny
Posty: 73
Rejestracja: 16 stycznia 2015, 15:38
Lokalizacja: Wrocław

Re: 97' 945 B230FK - śpiworek z klimatyzacją

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Nieszczególny »

Ach! Jesteś jednym z nielicznych, jeżdżących po bożemu - na benzynie ;)

Trochę czytałem, na znanych Ci forach rowerowych, o spalaniu z bagażnikiem dachowym. Ktoś przytaczał testy ADAC chyba, z których wynikało, że może to być nawet 40% więcej.

Mnie się nie udało tyle osiągnąć. Liczyłem chyba tylko raz. Przejazd z jednym rowerem, 180km, na drodze S prędkość do 120 km/h maksymalnie, w terenie zabudowanym 40-60 km/h, poza zabudowanym nie więcej niż 90 km/h.
Nie pamiętam dokładnie, ale spalanie wyszło nie większe niż 13-14l LPG.

Volvo od jakiegoś czasu jeżdżę rzadziej. Częściej, plastikowym Passatem kombi. Na tej samej trasie pasztecik (w tedeiku rzecz jasna) spala 5,2 do 5,8l ON. Na dachu bardzo nieopływowe belki SquareBar, box wysoki na 38cm, zapakowany po brzegi, i rower - 13 albo 15kg. Nie wiem skąd się biorą te dane o kosmicznym spalaniu. A może ja mam jakąś strasznie lekką nogę.

Szkoda, że mieszkasz tak daleko, użyczyłbym Ci zestawu do sprawdzenia, bo nie korzystam z niego ostatnio często. Lepiej, żebyś nie znalazł się wśród tych, którym spalanie wzrasta o 40% ;)
0 x
deejay.ftb
Posty: 236
Rejestracja: 02 października 2014, 16:09
Lokalizacja: WWL

Re: 97' 945 B230FK - śpiworek z klimatyzacją

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: deejay.ftb »

Nieszczególny pisze:Ach! Jesteś jednym z nielicznych, jeżdżących po bożemu - na benzynie ;)
a mozesz mnie objasnic co jest nie-po-bozego w jezdzie na tanszym paliwie? :lol:


(obraca sie do publicznosci)
- tak, mozecie isc po popcorn :)
Ostatnio zmieniony 16 maja 2016, 14:45 przez deejay.ftb, łącznie zmieniany 1 raz.
0 x
"he who shall be last, shall be sideways and smiling"
~Jezza, 19:3

wiele rzeczy sie skonczylo, inne jeszcze trwaja ale i to juz niedlugo
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: 97' 945 B230FK - śpiworek z klimatyzacją

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

A jak ktoś nie wierzy w boga a jeździ na benzynie to jak wtedy jeździ? 8-)
0 x
Awatar użytkownika
Mataj
Posty: 180
Rejestracja: 30 lipca 2015, 22:07

Re: 97' 945 B230FK - śpiworek z klimatyzacją

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Mataj »

A jak ktoś wierzy w Boga to może równie dobrze jeździć bez benzyny i bez lpg... Cuda się w końcu zdarzają :-P

Starannie wydziergane na Tapatalku.
0 x
Nieszczególny
Posty: 73
Rejestracja: 16 stycznia 2015, 15:38
Lokalizacja: Wrocław

Re: 97' 945 B230FK - śpiworek z klimatyzacją

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Nieszczególny »

deejay.ftb pisze:a mozesz mnie objasnic co jest nie-po-bozego w jezdzie na tanszym paliwie? :lol:


(obraca sie do publicznosci)
- tak, mozecie isc po popcorn :)
Wydawało mi się, że na końcu postawiłem emotikonę.
A jeśli obraziłem Ciebie lub Boga (albo boga), w którego wierzysz, to przepraszam. Nie zrobiłem tego specjalnie.

Ad rem - fullsize, policzyłem. Jeśli jeszcze nie zdecydowałeś, może się przyda.

Zrobiłem 111km, z czego 91 (w tym dwa razy jazda przez całe miasto w niedzielę rano - ruch niewielki, ale sygnalizacje świetlne włączone) z dwoma rowerami na dachu, w środku dwie osoby. Dzień wietrzny/bardzo wietrzny. Temperatura od 6 do 9 stopni. Prędkość maksymalna 100km/h, ale raczej 80-90 jechałem.

Po tankowaniu na stacji wyszło, że zużyło się około 15l LPG. Jazda tego typu, bez rowerów, to zużycie na poziomie 11-14l.
0 x
Awatar użytkownika
fullsize
Posty: 564
Rejestracja: 08 października 2014, 20:21
Lokalizacja: Warszawa (WK)

Re: 97' 945 B230FK - śpiworek z klimatyzacją

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fullsize »

Ee, nie będzie szitstormu... :D A co do jazdy Volvo na benzynie, to sumie nie mam w związku z tym żadnej ideologii - po prostu na razie skupiam się na doprowadzenia do stanu satysfakcjonującego całej reszty, a później przyjdzie czas na fanaberie w stylu +30KM czy sekwencja.

Nieszczególny, dzięks! W międzyczasie upolowałem na olx za stówę jakiś stary bagażnik Thule (stopy + belki), tylko kurka jedna śruba trzymająca belkę jest zapieczona na amen i mimo wypsikanej połowy puszki środka penetrującego, ani drgnie. Ktoś ma jakiś genialny pomysł, jak to ruszyć?

W ten weekend zaliczyliśmy we trójkę pierwszą dłuższą trasę, tj. Mazury. oczywiście bez łachy.

P.S.
Na razie trochę się wypstrykałem, ale jakby komuś zalegały proste, ale niekoniecznie ładne Novy albo Virgo (to tak najchętniej) i nie miał ciśnienia ze sprzedawaniem już, to może udałoby się dobić jakiegoś dila.
Załączniki
forum_20160515_165757.jpg
forum_20160515_165757.jpg (141.15 KiB) Przejrzano 6963 razy
forum_20160515_165600.jpg
forum_20160515_165600.jpg (192.51 KiB) Przejrzano 6963 razy
forum_20160515_165509.jpg
forum_20160515_165509.jpg (232.03 KiB) Przejrzano 6963 razy
0 x
Chevy Caprice Wagon '88
_______________________
Ex: Volvo 945 B230FK '98
Ex: Volvo 945 B200F '94
Ex: Volvo 945 B230FK '97
Ex: Volvo 945 B200F '93
Ex: MB W123 240D '78
Ex: Oldsmobile Delta 88 Royale '84
Ex: MB W123 240D '84
Ex: Chevy Caprice Wagon '86
Awatar użytkownika
Mataj
Posty: 180
Rejestracja: 30 lipca 2015, 22:07

Re: 97' 945 B230FK - śpiworek z klimatyzacją

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Mataj »

Hmm... a może sodą i octem ją? (tę śrubę)
Kurcze, muszę doprowadzić swoją lampę do stanu używalności - podobają mi się te tylne lampy...

Starannie wydziergane na Tapatalku.
0 x
Awatar użytkownika
sambo
Posty: 1033
Rejestracja: 06 października 2014, 10:49

Re: 97' 945 B230FK - śpiworek z klimatyzacją

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: sambo »

ładnie temu łosiowi w ładnym lesie ;)
0 x
Obrazek
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: 97' 945 B230FK - śpiworek z klimatyzacją

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

Uderzałeś już tę śrubę młotkiem? Temperatura może jeszcze pomóc.
0 x
ODPOWIEDZ