Strona 5 z 12

Re: Berta 780

: 28 grudnia 2016, 19:42
autor: fonderal
kupczas pisze:Do tej pory na szyby leciało a na reflektory nie a teraz nigdzie. Silniczek słychać, płyn jest. Jedyne co wymieniłem to zawór T od wężyków reflektorów. Wężyki są drożne.
Habilitowałem się na swoich wężykach:)

Na rurkach spryskiwaczy szyby i reflektorów są w sumie trzy trójniki, ale każdy jest inny.

Pierwszy siedzi zaraz za pompką, wetknięty w krótki kawałek wężyka idący od pompki. W jedną stronę leci na szyby, w drugą do reflektorów. To najzwyklejszy trójnik, bez zaworka zwrotnego i bez kryzy. Wygląda tak:

Obrazek

Za tym pierwszym trójnikiem na wężyku do reflektorów jest trójnik z zaworkiem i mosiężną kryzą, taką niby zaślepką z małym otworkiem. Króciec z kryzą to wejście, tam musi być podłączony wężyk od strony pierwszego trójnika, od pompki. Rozdziela płyn na prawy i lewy reflektor.

Obrazek

Z kolei na wężyku szyb (znajdziesz go od spodu maski, blisko dysz) jest trójnik z zaworkiem, ale bez kryzy.

Obrazek

Ważne, żeby wszystkie trójniki siedziały na swoich miejscach, wtedy wszystko powinno działać jak trzeba. Inaczej mogą się dziać dziwne rzeczy...

Re: Berta 780

: 29 grudnia 2016, 09:32
autor: kupczas
Zrobiłem schemat jak to u mnie wygląda:
sprysk..jpg
sprysk..jpg (233.2 KiB) Przejrzano 5981 razy
Nowy jest tylko ten trójnik rozdzielający płyn na reflektory. Nie wiem po co jest ten wężyk ze znakiem zapytania. Z Twojego opisu wygląda że mam jeden trójnik za dużo.
Mała aktualizacja. Zrobiłem podłączenie na krótko i chyba jednak pompka padła.

Re: Berta 780

: 29 grudnia 2016, 20:24
autor: fonderal
No tak, spryskiwacz zdecydowanie lepiej działa jak pompka pompuje :)
U mnie w 940 jest praktycznie tak samo z tą różnicą, że rolę pierwszego trójnika pełni filterek z jednym wejściem i dwoma wyjściami.
Wywaliłbym ten pierwszy trójnik, bo na logikę on tam po nic. Wg źródeł też go nie ma:

Obrazek

Re: Berta 780

: 30 grudnia 2016, 09:06
autor: kupczas
No fakt :D
Przy okazji wywaliłem zbiornik wylałem zawartość i umyłem. Jeszcze jedno pytanko. Od puszki filtra powietrza idzie do silnika rura aluminiowa(?) i mam ją pękniętą. Jest to do kupienia albo do dopasowania z jakiegoś innego materiału?

Re: Berta 780

: 30 grudnia 2016, 09:42
autor: dom?n
Są nowe do kupienia. Chyba 45 złotych za sztukę. Ja też potrzebuję, możemy wziąć grupowo :)

Re: Berta 780

: 30 grudnia 2016, 10:42
autor: fullsize
Też ją muszę kupić. Na Skandiksie są dwie. różnią się długością i ceną, ale nie wiem, z czego wynika ta różnica w cenie.
http://www.skandix.de/a/1019018/
http://www.skandix.de/a/1014911/
Alternatywa, którą zastosowałem w pierwszym 940, to elastyczna rura aluminowa o średnicy używana do w kanałach/przewodach wentylacyjnych + dwa metalowe cybanty z podkładką gumową na obwodzie. Koszt: 20 kilka zł + stara dętka ;)
Minus tego rozwiązania jest taki, że taka rura jest dużo bardziej plastyczna (co w tym przypadku jest minusem), cieńsza i ogólnie bardziej podatna na uszkodzenia.
dom?n pisze:Są nowe do kupienia. Chyba 45 złotych za sztukę. Ja też potrzebuję, możemy wziąć grupowo :)
Z Drakena? Jak tak, to na 99% któraś z tych powyższych. Ciekawe tylko która.

Re: Berta 780

: 30 grudnia 2016, 12:26
autor: dom?n
http://allegro.pl/rura-przewod-waz-powi ... 71936.html

O ile pamiętam to 1m powinien wystarczyć.

Re: Berta 780

: 30 grudnia 2016, 12:57
autor: fullsize
To ja się piszę. Bajdełej: wrzuciłem w odpowiednim dziale wniosek racjonalizotrski o stworzenie działu "Zakupy grupowe". Teraz byłby jak znalazł ;)

Re: Berta 780

: 30 grudnia 2016, 13:03
autor: dom?n
W przypadku kupowania rury z allegro to zamówienie grupowe chyba jest bez sensu, proponowałem Kupczasowi taki dynks bo mam do niego 15 minut a nie 300 km ;)

Re: Berta 780

: 30 grudnia 2016, 14:32
autor: kupczas
dom?n bierzemy! Zamawiać?