Volvo 940 Turbo 1991

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 2427
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Volvo 940 Turbo 1991

Postautor: dom?n » 25 marca 2020, 15:58

Sinuspi pisze:Wymigaj.


To nie było takie proste:

Obrazek

Ale to żadne wyzwanie jak siedzi się w domu bez roboty od dwóch tygodni. Kwadrans później:

Obrazek

Kończą mi się opaski termokurczliwe, więc widać gdzie było robione. Gorzej, że wymiganie błędów w obu gniazdach dało wyniki 1-1-1. Czyli nadal nic nie wiem. Fura odpala teraz zupełnie losowo, czasem na ciepło za pierwszym obrotem, czasem na zimno za drugim, a czasem musi pochechłać chwilę. Jak trzeba długo kręcić, to odpala, ale nie umie utrzymać obrotów. Ostrożnie wciskany pedał gazu pomaga, po paru sekundach sztucznego podtrzymywania przy życiu wraca do normy.
2 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą

re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D

volvnietybombel
Posty: 352
Rejestracja: 09 października 2014, 20:10
Lokalizacja: Lublin

Re: Volvo 940 Turbo 1991

Postautor: volvnietybombel » 26 marca 2020, 07:46

sprawdź elementy układu paliwa i wężyki podciśnienia
0 x

Awatar użytkownika
gruszka2
Posty: 352
Rejestracja: 08 lutego 2017, 12:00
Lokalizacja: Łódź

Re: Volvo 940 Turbo 1991

Postautor: gruszka2 » 26 marca 2020, 20:38

Miałem chwilę temu idento z Padakom wywaliłem przewody ,świece , podmieniłem cewkę ,przepływomierz ,czujnik położenia wału wymieniłem .Wyczyściłem styki w kopułce była nowa tyle że producent nie figurował nawet w archiwum X. Łącze czujnika wału na stykach było mega zielone , podobnie jak łącze regulatora napięcia ,czyszczenie nie pomogło . Po wymianie kopułki która jak się okazało miała przebicie pacjent żyje . Przy okazji jeszcze sonda poleciała bo wyglądała jak rozerwana przez granat . Tyle dobrego że spalanie zmalało :D
0 x
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów…

945 B230FT 97r.

Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1089
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Volvo 940 Turbo 1991

Postautor: fonderal » 26 marca 2020, 23:07

dom?n pisze:Kończą mi się opaski termokurczliwe, więc widać gdzie było robione. Gorzej, że wymiganie błędów w obu gniazdach dało wyniki 1-1-1. Czyli nadal nic nie wiem. Fura odpala teraz zupełnie losowo, czasem na ciepło za pierwszym obrotem, czasem na zimno za drugim, a czasem musi pochechłać chwilę. Jak trzeba długo kręcić, to odpala, ale nie umie utrzymać obrotów. Ostrożnie wciskany pedał gazu pomaga, po paru sekundach sztucznego podtrzymywania przy życiu wraca do normy.


Stary kabelek od migadełka wygląda delikatnie mówiąc niepokojąco i wieszczy problemy ze swoimi kolegami.
W FT kable pod maską starzeją się szybciej niż w wolnossących, jest o wiele cieplej. Już po 20 latach izolacja potrafi zesztywnieć na tyle, że pęka przy poruszeniu, a to prosta droga do problemów. Po 30 latach tym bardziej...
Po mojemu nie pozostaje nic innego, jak sprawdzane wszystkiego po kolei, na szczęście dużo tego nie ma. Na pierwszy rzut oka wygląda na problemy z zapłonem, ale to może być wszystko.
0 x

Awatar użytkownika
MarcinS
Posty: 125
Rejestracja: 14 marca 2016, 21:47

Re: Volvo 940 Turbo 1991

Postautor: MarcinS » 27 marca 2020, 08:24

A w jakim stanie regulator ciśnienia paliwa? Jak u mnie popuszczał, to na zimno auto paliło z półobrotu, a na ciepło trzeba było chechłać.
0 x

Awatar użytkownika
JoeM
Posty: 1745
Rejestracja: 23 listopada 2014, 15:49
Lokalizacja: Poznań / Wiry
Kontaktowanie:

Re: Volvo 940 Turbo 1991

Postautor: JoeM » 27 marca 2020, 15:42

Sam jestem ciekaw bo mam te same objawy. Na zimno od tzw. strzała a na ciepłym po paru minutach kręcenie. Też myślałem ze to problem z ciśnieniem paliwa ale poprzedni właściciel jakiś czas temu wstawił nowy. Ja obstawiam czujnik temp. dla komp. bo po dłuższym staniu w zimne dni wchodzi na tryb ssanie i wyższe obroty, a w ciepłe dni nic wyższych obrotów i dłużnej kręci. Dlatego wydaje mi się, że dostaje ubogo paliwa, a tym zarządził czujnik. Wymieniałem już wszystko co Ty + sonde i czujnik oem 032 na zamiennik 069.
0 x

Awatar użytkownika
MarcinS
Posty: 125
Rejestracja: 14 marca 2016, 21:47

Re: Volvo 940 Turbo 1991

Postautor: MarcinS » 27 marca 2020, 19:33

U mnie samo ciśnienie paliwa było ok, ale po zdjęciu przewodu podciśnienia od kolektora do regulatora w przewodzie było paliwo - regulator przepuszczał w dolot i mocno wzbogacało mieszankę.
0 x

Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 1927
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Volvo 940 Turbo 1991

Postautor: Sinuspi » 27 marca 2020, 19:38

MarcinS pisze:U mnie samo ciśnienie paliwa było ok, ale po zdjęciu przewodu podciśnienia od kolektora do regulatora w przewodzie było paliwo - regulator przepuszczał w dolot i mocno wzbogacało mieszankę.


od 20 lutego Mu to nie przeszkadza :)
0 x
VOLVO - ZAWSZE w drodze.
Bóg stworzył Volvo 2/7/9 bo miał gest, a inne samochody - no cóż miał też poczucie humoru.
K-Jetronic to mój konik ;)


Wróć do „Pokaż swoje Volvo!”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości