[740 GL] 88' Wiśnia

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
populus
Posty: 31
Rejestracja: 05 marca 2017, 23:41

[740 GL] 88' Wiśnia

Postautor: populus » 12 stycznia 2018, 08:37

Witam,
od września ub.r. jestem posiadaczem 740 z 1988 r. benzyna, automat, B230F, klima, tempomat, elektryczne szybyx4, webasto.
Samochód przyjechał do mnie ze Szwecji gdzie miał 2ch właścicieli.
Kupione auto (jako trzecie) ma służyć do wakacyjnych wojaży z całą 4 osobową rodziną. W dniu zakupu auta, udało się też nabyć garaż, który znów z racji braku czasu dopiero wczoraj skończyłem urządzać bo nie było w nim ani tynku, ani światła.
"Wiśnia" nie jest pozbawiona wad, ale biorąc pod uwagę wiek auta jest ich naprawdę bardzo mało. Z racji nietypowego wnętrza (beż) mam problem z zakupem plastików w kolorze, ale przymierzam się powoli do ściągnięcia ich z zagranicy, ewentualnie pospawam je przy użyciu spawarki do plastików, którą już kupiłem.
Z bieżących rzeczy, padł mi panel regulacji nawiewu - nie działa górny suwak, ale już jedzie do mnie używka. Ostatnio też przestał w ogóle działać nawiew gdzie po kilkunastu sekundach może i się załącza ale przeraźliwie wyje - czy to też problem z samym wentylatorem? Teraz przy odpalaniu czy gaszeniu auta słychać z środkowych kratek nawiewów charakterystyczne syczenie.
Klima działała do końca.

W kwestii rdzy nie ma jakiejś większej tragedii.
Na drzwiach pod uszczelką gumową na górnej części jednych drzwi są dwa niewielkie purchle (nieco zaginają uszczelkę), dodatkowo na dwóch drzwiach mam przy zgrzewach drzwi przy szybie widoczne oznaki korozji.
Obrazek
Jak najlepiej to zabezpieczyć?
Lewa strona auta. Błotnik przód wymieniany, drzwi przednie bez rdzy, tylne jw z rdzawkami na zgrzewie i pod uszczelką górna strona. Po zewnętrzej stronie w dolnej części drzwi mały purchel. Dalej nadkole tylne, miejscowo wyszła korozja poza rant nadkola. Z nadkola schodzi delikatnie w stronę tylnych drzwi. Próg bez korozji, podłużnica niewielkie plamki rdzy
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Prawa strona. Błotnik przód i drzwi przednie super. Tylne drzwi podobnie jak z drugiej strony z jednym nieco większym wykwitem. Błotnik tylny w podobnym stanie jak przy lewej stronie, również punktowo wychodzi rdza na rant blachy, rdza schodzi w kierunku progów, ale sam próg w dobrym stanie.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Czy przy tłumiku środkowym powinna być na łączeniach jakaś uszczelka czy tak to było montowane? Końcowy tłumik ok, przedni też, środkowy "portki" do zabezpieczenia. W czasie pracy silnika, w rezonans wchodzi mi jakaś blacha pod samochodem - sprawdzałem czy to rura wydechowa czy osłony, ale jeszcze nie znalazłem winowajcy.
Obrazek

W międzyczasie wymieniłem przewód paliwowy (przeciekał). Przestały działać wycieraczki i nie jest to wina bezpieczników, które sprawdziłem. Panel nawiewu klimy przestał działać - nie działają suwaki górne (zamówiłem już używkę do podmiany). Nie włącza się również nawiew - po załączeniu rusza z wyciem po kilkunastu (kilku) sekundach, mam wrażenie że coś syczy z kratek nawiewów.
Panowie w międzyczasie szukałem jakiegoś zamiennika elektrycznej anteny - podrzućcie czy są jakieś przyzwoite zamienniki. Jak ma się sprawa z wycieraczkami reflektorów? potrzebuje ramienia lewej wycieraczki i też jest nie dostępna...


Pozdrawiam
1 x

Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 2210
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: [740 GL] 88' Wiśnia

Postautor: endriugto » 12 stycznia 2018, 09:13

Piękna maszyna. Gratulacje!
Z tymi nie działającymi wycieraczkami i nawiewem to może być sprawka kostki stacyjki.
Włącz sobie wycieraczki albo/i nawiew i poruszaj kluczykiem w stacyjce.
Powodzenia! :)
1 x

populus
Posty: 31
Rejestracja: 05 marca 2017, 23:41

Re: [740 GL] 88' Wiśnia

Postautor: populus » 12 stycznia 2018, 09:16

endriugto pisze:Włącz sobie wycieraczki albo/i nawiew i poruszaj kluczykiem w stacyjce.
Powodzenia! :)

zapomniałem dodać, że tempomat nie działa, chociaż jest - to jest też na tym samym układzie (kostce)?
0 x

erni35
Posty: 99
Rejestracja: 13 marca 2017, 00:17

Re: [740 GL] 88' Wiśnia

Postautor: erni35 » 12 stycznia 2018, 14:17

Na FB w grupie bodajże Volvo 100/200/700/900 widziałem ktoś ostatnio sprzedawał beżowe plastiki wnętrza. Zerknij tam sobie, bo może coś znajdziesz
0 x

populus
Posty: 31
Rejestracja: 05 marca 2017, 23:41

Re: [740 GL] 88' Wiśnia

Postautor: populus » 12 stycznia 2018, 14:29

erni35 pisze:Na FB w grupie bodajże Volvo 100/200/700/900 widziałem ktoś ostatnio sprzedawał beżowe plastiki wnętrza. Zerknij tam sobie, bo może coś znajdziesz

Monitoruję i tam i olx, allegro, sprzedajemy, te z grupy to pewnie dalej ten sławny handlarz z Gdańska... jemu już podziękowałem. :roll:
0 x

populus
Posty: 31
Rejestracja: 05 marca 2017, 23:41

Re: [740 GL] 88' Wiśnia

Postautor: populus » 13 stycznia 2018, 22:06

populus pisze:
endriugto pisze:Włącz sobie wycieraczki albo/i nawiew i poruszaj kluczykiem w stacyjce.
Powodzenia! :)

Poruszałem i faktycznie działa ;) Dzięki! Myślisz, że wskazana wymiana kostki?!
0 x

Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 2210
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: [740 GL] 88' Wiśnia

Postautor: endriugto » 13 stycznia 2018, 22:47

Coś takiego
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7089359021
Tylko sprawdź czy na pewno podejdzie do Twojego modelu.
0 x

populus
Posty: 31
Rejestracja: 05 marca 2017, 23:41

Re: [740 GL] 88' Wiśnia

Postautor: populus » 06 maja 2018, 21:53

Witam,
w tym roku kiepsko z czasem, ale udało mi się dzisiaj w końcu wejść pod auto i zacząłem powoli odkręcać plastiki.
Okazało się w ogóle, że oprócz katalizatora który zaczyna dzwonić po rozgrzaniu, do roboty jest i wentylator który się nie załącza z rzadka tylko popiskując. Zanim jednak zacznę rozkręcać od środka, łącznie z wymianą panelu sterowania nawiewem, zabawę kontynuować będę póki co pod autem. Niestety po paru chwilach okazało się, że klimy niestety nie odpalę w tym aucie dopóki nie poskładam jej na nowo - jeden z przewodów poddał się... Obrazek Oprócz tego sama sprężarka ma luzy więc jak nie patrzeć i tak trzeba ją zdjąć i zregenerować.

W międzyczasie udało mi się zdobyć kilka korytek w beżowym kolorze, antenę elektryczną, wycieraczki reflektorów chociaż od 940 ale powinny pasować.

Kolejny temat do zrobienia to katalizator... ktoś może przerabiał ten temat? jakieś zamienniki w rozsądnych cenach szukać? zlecać dorobienie? Podpowiecie coś?
0 x

Awatar użytkownika
Miś
Posty: 491
Rejestracja: 11 lipca 2016, 20:40
Lokalizacja: Kalisz, UK

Re: [740 GL] 88' Wiśnia

Postautor: Miś » 07 maja 2018, 00:31

a skąd jesteś? w sprawie tłumików może pomogę ale ważna lokalizacja ;)
0 x
Zapraszam do odwiedzenia
VOLVO 240 "Gustaf"

Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 652
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: [740 GL] 88' Wiśnia

Postautor: fonderal » 07 maja 2018, 01:07

populus pisze:Niestety po paru chwilach okazało się, że klimy niestety nie odpalę w tym aucie dopóki nie poskładam jej na nowo - jeden z przewodów poddał się... Obrazek Oprócz tego sama sprężarka ma luzy więc jak nie patrzeć i tak trzeba ją zdjąć i zregenerować.


Patrząc na tę jedną rurkę wychodzi, że tu raczej wszystko jest do zrobienia od nowa, cała instalacja...

populus pisze:W międzyczasie udało mi się zdobyć [...] wycieraczki reflektorów chociaż od 940 ale powinny pasować.


Nie za bardzo. Nie podejdzie mechanicznie (inny wspornik), ale to jeszcze jest do obejścia. Natomiast w 940 jest sporo większy kąt obrotu ramienia, prawie 180 stopni. W 740 ne pamiętam, ale jakoś w okolicach 120 stopni. Kiedyś wrzucałem tu dwa filmy z wycieraczkami w 740 i 940, ale nie mogę znaleźć tego posta...

populus pisze:Kolejny temat do zrobienia to katalizator... ktoś może przerabiał ten temat? jakieś zamienniki w rozsądnych cenach szukać? zlecać dorobienie? Podpowiecie coś?


Prawo wygląda tak, że w aucie sprzed czerwca albo lipca 1995 roku roku nie musisz mieć kata. Możesz go całkiem legalnie zastąpić kawałkiem rury, a sam kat zanieść do skupu i się zwróci za spawanie.
Jeśli jednak chcesz go mieć a cena ma być rozsądna, to są dwa wyjścia. Jednym jest wstawienie uniwersalnego katalizatora w miejsce wyciętego, drugim zamówienie nowego zamiennika, np. BM. Firma jest całkiem przyzwoita, zbiera raczej dobre opinie. Ja kupuje na ebayu, do B230F kat bez homologacji kosztuje jakieś 300zł, z homologacją od 450. Już z wysyłką.
https://www.ebay.pl/sch/i.html?_from=R4 ... 5&_sacat=0
W Polsce te same katalizatory można czasem kupić od pośrednika, cena wzrasta o 200-300zł.
2 x


Wróć do „Pokaż swoje Volvo!”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 4 gości