[940 ACC] Jak naprawić rozdzielacz podciśnienia klap sterujących nawiewem

Miejsce dla autorów, którym niestraszne jest pisać dłuższe posty.
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3037
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

[940 ACC] Jak naprawić rozdzielacz podciśnienia klap sterujących nawiewem

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

Post autorstwa Olafa (AOW) przekopiowany za jego zgodą z grupy fejsbukowej.

Dotyczy Volvo 940 które mają automatyczną klimatyzację:
Jak "naprawić" rozdzielacz podciśnienia klap sterujących nawiewem.

1. Odkręcamy dwie śrubki od spodu (jedna to nakrętka)
2. "Odkręcamy" plastikowe kołki (3szt)
3. Zdejmujemy osłonę nad nogami (nie wyginać bo pęknie)
4. Otwieramy schowek, zdejmujemy zaślepki
5. Odkręcamy dwie śrubki torx po bokach schowka
6. Zdejmujemy schowek do góry i do siebie (uwaga na kabel od lampki)
7. Mamy już dostęp.
8. Zdejmujemy rurę doprowadzająca do prawnego nawiewu, składa się z dwóch części, zaczynajmy od strony kratki wentylacyjnej.
9. Widzimy rozdzielacz.
10. Odpinany kostkę - zielona
11. Odkręcamy 4 śrubki (nasadka 6)
12. Można zdjąć przewody podciśnienia, schodzą ciężko, będzie lepszy dostęp do jednej śrubki.
13. Odkręcamy dwie śrubki "krzyżak" i zdejmujemy blaszkę dociskową
14. Zdejmujemy/roszczepiamy przystawkę od dystrybutora, powinien temu towarzyszyć syk powietrza.
15. Poprawiany wszystkiego punkty lutowania
16. Czyścimy przystawkę (ja użyłem później wazeliny na elemencie gumowym.
17. Składamy wszystko.

Operacja będzie miała dwa sukcesy:

A. Dystrybucja powietrza będzie działać jak należy.
B. Nie połamiemy żadnego plastyku :)

Teraz co jeśli nadal nie działa:

1. Sprawdzamy dwa zaworki na grodzi, czy dmuchając mamy drożność tylko w jedną stronę.
2. W najgorszym przypadku, poszły mieszki na klapach inyu już mogiła... Ponoć ktoś łatał...



Powodzenia!
5 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
sambo
Posty: 1033
Rejestracja: 06 października 2014, 10:49

Re: [940 ACC] Jak naprawić rozdzielacz podciśnienia kłap sterujących nawiewem

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: sambo »

Domin,
a jakie pacjent miał objawy?
W moim 945, gdy turbo wchodzi w nadciśnienie, przestaje wiać zimnym :(
To też ten rozdzielacz, czy zawór zwrotny?
Ktoś to już pewnie naprawiał ;)
pozdrowienia
Sambo
0 x
Obrazek
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3037
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: [940 ACC] Jak naprawić rozdzielacz podciśnienia klap sterujących nawiewem

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

Naraję zaraz Olafa żeby opowiedział :)
1 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
kapsel
Posty: 224
Rejestracja: 11 listopada 2015, 20:19

Re: [940 ACC] Jak naprawić rozdzielacz podciśnienia kłap sterujących nawiewem

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kapsel »

sambo pisze:Domin,
a jakie pacjent miał objawy?
W moim 945, gdy turbo wchodzi w nadciśnienie, przestaje wiać zimnym :(
To też ten rozdzielacz, czy zawór zwrotny?
Ktoś to już pewnie naprawiał ;)
pozdrowienia
Sambo
Raczej zawór zwrotny. Ktoś o tym pisał już na forum.
1 x
AOW
Posty: 419
Rejestracja: 30 lipca 2020, 11:03

Re: [940 ACC] Jak naprawić rozdzielacz podciśnienia kłap sterujących nawiewem

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: AOW »

sambo pisze:Domin,
a jakie pacjent miał objawy?
W moim 945, gdy turbo wchodzi w nadciśnienie, przestaje wiać zimnym :(
To też ten rozdzielacz, czy zawór zwrotny?
Ktoś to już pewnie naprawiał ;)
pozdrowienia
Sambo
objaw jest taki, że ciągle wieje na nogi o lekko szybę. W razie uszkodzenia rozdzielacza, system automatyki ustawia klapy w położeniu serwisowym, tak samo jak zejdzie podciśnienie po wyłączeniu silnika. Jest to po to aby pasażerowie się nie udusili :) w starszych modelach była puszka kumulacyjna, której zadaniem było podtrzymanie podciśnienia na jakiś czas po wyłączeniu silnika.
U Ciebie najbardziej prawdopodobne jest uszkodzenie/nieszczelność na zaworze, który jest na grodzi, wejście do nagrzewnicy. Takie coś beczkowatego z wystającym ala siłownikiem.
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
ODPOWIEDZ