To ja też pojadę z bardzo wdzięcznym offtopicowym tematem
W każdej marce i modelu pojawiają się elementy konstrukcji, które powstały na zasadzie:
"- Sven/Hans/Pierre/Sergio/John, ale tego elementu nie możemy tego zostawić! To jest tak kretyńsko zaprojektowane, że klienci zrobią nam jesień średniowiecza w serwisach!
- Gunnar/Gunther/Pierre/Antonio/Harry, nie pie...dol, mamy tydzień na wypchnięcie tego do produkcji! Jak Prezes się dowie, że jest obsuwa przez to, że wymyśliliśmy sobie że przeprojektujemy tą krzywkę/dźwigienkę/włącznik, to do końca życia będziemy projektować spłuczki od kibli!"
W związku z powyższym proponuje opisywanie tutaj rzeczy, które wg Was Volvo na etapie projektowania nie przemyślało, nie dopracowało, albo które Was zwyczajnie wkurzają.
To ja zaczynam:
1. Umiejscowienie włącznika awaryjnych w 940. Ten kto to wymyślił miał albo dodatkowy staw w ręce, albo nie wiedział do czego służą awaryjne.
2. Włączanie się wycieraczek i spryskiwaczy lamp razem z włączeniem spryskiwacza przedniej szyby. Przez to płyn do spryskiwaczy w "brudne" pory roku znika w tempie ekspresowym.
3. Jakość plastików w 940. Nie chodzi mi o to że są twarde, bo to mi nigdy nie przeszkadzało i nie przeszkadza w starych furach, ale to że jest tak kruchy. Przy demontażu czegokolwiek naprawdę bardzo łatwo coś połamać.
To chyba wszystko co mi przychodzi do głowy. Teraz Wy
Co Volvo schrzaniło...
Co Volvo schrzaniło...
0 x
Chevy Caprice Wagon '88
_______________________
Ex: Volvo 945 B230FK '98
Ex: Volvo 945 B200F '94
Ex: Volvo 945 B230FK '97
Ex: Volvo 945 B200F '93
Ex: MB W123 240D '78
Ex: Oldsmobile Delta 88 Royale '84
Ex: MB W123 240D '84
Ex: Chevy Caprice Wagon '86
_______________________
Ex: Volvo 945 B230FK '98
Ex: Volvo 945 B200F '94
Ex: Volvo 945 B230FK '97
Ex: Volvo 945 B200F '93
Ex: MB W123 240D '78
Ex: Oldsmobile Delta 88 Royale '84
Ex: MB W123 240D '84
Ex: Chevy Caprice Wagon '86
Re: Co Volvo schrzaniło...
Moim zdaniem, w 240tkach jest kiepskie mocowanie rączek przy boczkach (tych pionowych rączkach) w drzwiach przednich. Użytkowników naszego volviego, proszę aby zamykali drzwi wyłącznie przy użyciu rączek poziomych, które są solidnie przykręcone.
0 x
Re: Co Volvo schrzaniło...
Rączka sama w sobie jest solidna, tylko płyta/boczek do którego jest przymocowana jest słabej jakości i po tylu latach może i często ma dość. U mnie w temacie boczków powodem do uśmiechu są odpadające maskownice głośników, ale to też wina wykonania boczków.
Poza tym pękające deski rozdzielcze, napęd na jedno koło, gdy nie ma szpery - to może być nawet inspiracja do zmiany nazwy forum na volvoowd.pl tj one wheel drive
Coś bym jeszcze znalazł, ale reszta wad mi chyba nie przeszkadza.
Poza tym pękające deski rozdzielcze, napęd na jedno koło, gdy nie ma szpery - to może być nawet inspiracja do zmiany nazwy forum na volvoowd.pl tj one wheel drive
Coś bym jeszcze znalazł, ale reszta wad mi chyba nie przeszkadza.
0 x
Polecali zakup BMW, to się skusiłem
- dom?n
- Administrator
- Posty: 3045
- Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Co Volvo schrzaniło...
Trudno mi powiedzieć jak oceniam mechanizm składania kanapy w 245, bo w obu autach miałem zdemolowane klamki i odblokowuję tę kanapę scyzorykiem. Jakaś żenada. Myślałem jak to zdrutować, ale nie wpadłem na żaden dobry pomysł.
Beznadziejne plastiki z których robiono kieszenie drzwi i konsolę środkową między fotelami.
Umiejscowienie wydechu który puszcza spaliny na tylne lewe światło - rozumiem, że z wiekiem płowieje, ale to błąd technologiczny, bo starczyłoby wypuścić wydech 10 cm w którąś stronę albo skierować końcówkę w dół.
Debilnie mało miejsca na nogi dla pasażerów tylnej kanapy.
Technologia podłączeń elektrycznych tylnej klapy i legendarnie przecierające się kable puszczone przez zawias. Oraz idiotyczna metodologia naprawy tychże.
Beznadziejne plastiki z których robiono kieszenie drzwi i konsolę środkową między fotelami.
Umiejscowienie wydechu który puszcza spaliny na tylne lewe światło - rozumiem, że z wiekiem płowieje, ale to błąd technologiczny, bo starczyłoby wypuścić wydech 10 cm w którąś stronę albo skierować końcówkę w dół.
Debilnie mało miejsca na nogi dla pasażerów tylnej kanapy.
Technologia podłączeń elektrycznych tylnej klapy i legendarnie przecierające się kable puszczone przez zawias. Oraz idiotyczna metodologia naprawy tychże.
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW
-
- Posty: 1750
- Rejestracja: 01 października 2014, 22:24
- Lokalizacja: Ustrzyki D. Zielonka Warszawa Iława
Re: Co Volvo schrzaniło...
Też tak mamDymitr pisze: Użytkowników naszego volviego, proszę aby zamykali drzwi wyłącznie przy użyciu rączek poziomych, które są solidnie przykręcone.
Ale to nie wina słabych boczków tylko właściwego zamocowania pochwytu.
Nie mocujemy go w boczku, tylko przez otwór w boczku w blacharce drzwi.
Wkurza mnie dodatkowo mega ślimacza prędkość pracy wycieraczek i dziwnie wygięte niektóre klamki
0 x
Re: Co Volvo schrzaniło...
Racja.. 100% racji Zbyt długo tam nie zaglądałem.takijedenkuba pisze: Ale to nie wina słabych boczków tylko właściwego zamocowania pochwytu.
Nie mocujemy go w boczku, tylko przez otwór w boczku w blacharce drzwi.
0 x
Polecali zakup BMW, to się skusiłem
Re: Co Volvo schrzaniło...
W 940:
-w schowku na rękawiczki idiotycznie wystający do środka i raniący dłonie zaczep zamka.
-konstrukcja i skuteczność hamulca ręcznego
w 245:
-za nisko otwierająca się klapa tylna.
-głośna praca dmuchawy w wersjach bez klimy
-rezygnacja z klap nawiewu powietrza na nogi w późniejszych modelach.
-w schowku na rękawiczki idiotycznie wystający do środka i raniący dłonie zaczep zamka.
-konstrukcja i skuteczność hamulca ręcznego
w 245:
-za nisko otwierająca się klapa tylna.
-głośna praca dmuchawy w wersjach bez klimy
-rezygnacja z klap nawiewu powietrza na nogi w późniejszych modelach.
0 x
-
- Posty: 1750
- Rejestracja: 01 października 2014, 22:24
- Lokalizacja: Ustrzyki D. Zielonka Warszawa Iława
Re: Co Volvo schrzaniło...
Dopiszę jeszcze w 240, świerszcze i chrobotanie w wentylatorach nawiewu
0 x
Re: Co Volvo schrzaniło...
W mojej 940 denerwują mnie w zimę klamki zewnętrzne. Często wpada w nie śnieg i zamarza Włącznik awaryjnych tłumaczę sobie na dwa sposoby. Volvo miało się nie psuć i uprzejmość w Szwecji jest naturalna. Nie trzeba dziękować Lamka oświetlenia wnętrza za mało oświetla tylną kanapę. Kto ma małe dziecko, ten wie o co mi chodzi. Chciałem dodać dodatkowe oświetlenie, ale Led to nie mój styl.
0 x
-
- Posty: 1750
- Rejestracja: 01 października 2014, 22:24
- Lokalizacja: Ustrzyki D. Zielonka Warszawa Iława
Re: Co Volvo schrzaniło...
Przy transporcie pokrywy bagażnika, plastik słupka środkowego dziś nie dał rady przy niewielkim naporze tejże klapy w zakręcie. Połamał się na tyle puzzli że nie warto tego sklejać ...
Inne złamane tylko po środku leżały, leżały, leżały w garażu, przykrył je kurz ... aż je wyrzuciłem w zeszły weekend
Teraz by się przydały te posrane plastiki
Inne złamane tylko po środku leżały, leżały, leżały w garażu, przykrył je kurz ... aż je wyrzuciłem w zeszły weekend
Teraz by się przydały te posrane plastiki
0 x