Skoro Wy się chwalicie ile żłopią Wam kanciaki to i ja się podzielę swoimi obserwacjami:
360 B200E LE Jetronic: poważnie pałowany pali ok 12/15l/100km, jeżdżąc w cyklu mieszanym z przewagą miasta zamyka się w 10l/100km. Ciekawe, że na wałku X jakby palił mniej niż standardowym A. I przy tej lekkiej budzie wałek X robi lepsze wrażenie niż A. PB 95.
ex 745 B230F LH 2.4 M47 i 3:54 1031: poważnie pałowany ok 15-18l/100km, jeżdżąc w cyklu mieszanym z przewagą miasta nie przekraczał 14l/100km. Najniżej udało mi się zejść ze spalaniem do niecałych 9l/100km przy jeździe 80-90km/h trasa ok 300km. Nigdy więcej nie udało mi się tego powtórzyć. Najbardziej efektywnie spalał LPG przy płynnej jeździe w trasie powyżej 140km/h. Wielokrotnie wychodziło ok 11l/100km. Średnio, uwzględniając trasy, miasto i krótkie odcinki wychodziło przeważnie 13,5l/100km.
945 B230FK M90: dziwny wóz, ale przyjemnie się nim jeździ. Prawie w każdych warunkach pali od 12 do 15l LPG/100km.
Teraz bujam się Subru Legacy BF EJ22 z 1994r i przy tym aucie widzę jak mało efektywny jest redblock. Subru waży tyle ile 745. Silnik 2212ccm, skrzynia MT5, 136KM i stały napęd na 4 koła (fantastyczna sprawa, nie jest tak zabawny jak RWD, ale ma ogromne rezerwy przyczepności i o wiele lepszy balans niż Volvo). Ostatnio zrobiłem trasę 550km i wyszło niecałe 9l pb na 100km. Połowa trasy to były ekspresówki i 150km/h na budziku, a druga połowa drogi wojewódzkie jechane subarowo
) Na stacji byłem bardzo pozytywnie zaskoczony. Szkoda tylko, że wygląda jak Toyota Carina II 2.0D, ale zaczynam traktować to jak zaletę...