Kupno 240

Wszystko, co nie jest związane z tematyką pozostałych for
nabassu
Posty: 129
Rejestracja: 09 lipca 2015, 09:48
Lokalizacja: Warszawa

Kupno 240

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: nabassu »

Witam Panów! (chyba tylko :P)
Noszę się z zamiarem kupna 240, lecz potrzebuję porad.
Do tej pory siedziałem i w sumie nadal siedzę w Mitsubishi (galant VR-4, legnum VR-4, Sigma 93', Peugeot 106 wydmuszka i Ducati samorób + projekt MX-5 NB dla rodziców)
Wydaje mi się że najbardziej kręci mnie pierwsza wersja z okrągłymi lampami.
Czy warto kupić diesla (stoi teraz za 1900 coś na OLX) i dopasować pod siebie, czy szukać docelowego rocznika?
Czy jest jakieś miejsce ukazujące różnice 240-ek?
Wiem że do pick-upa trzeba było kupić nawet maskę i błotniki pod stary przód.
Czy różnic jest więcej w perspektywie całego auta?
Robienie kundla totalnie mi nie przeszkadza.
Oczywiście nie będzie niebieskich LEDów i ryflowanych dywaników, ale seryjna cegła to by nie była :P
Mam nadzieję że nie zaśmiecam, a chociaż dam pretekst do oderwania się od pracy w ciągu dnia :)

ps uwielbiam grzebać, trochę spawałem i lakierowałem. Zajmuję się projektowaniem i korektą wizualną pojazdów w Wawrze.

Pozdrawiam cegłoholików!
0 x
=== Korekta wizualna pojazdów === Projektowanie i realizacja ===
Awatar użytkownika
Mareek
Posty: 2010
Rejestracja: 01 października 2014, 13:33
Lokalizacja: Wawa/Otwock

Re: Kupno 240

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Mareek »

Cześć! Szukaj czegoś niezgniłego, bo w cenie o której napisałeś jest to jedyne kryterium. Co to za korekty robisz?
0 x
Polecali zakup BMW, to się skusiłem
nabassu
Posty: 129
Rejestracja: 09 lipca 2015, 09:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kupno 240

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: nabassu »

Już się nauczyłem że zdrowa blacha to podstawa czegokolwiek :)
Silnik pewnie i tak docelowo będzie inny niż z fabryki.
Rozumiem że adaptacje przedliftowego przodu nie są problematyczne, a różnic w nadwoziu wiele nie jest?
Do tej pory zauważyłem że można mieć okrągłe reflektory i wąskie tylne lampy (kosztem spawania :P). Reszta unisex? (zderzaków itp nie licze)

Korekty robię następujące:
Polerowanie lakieru, plastiku (np zegary)
Sprzątanie precyzyjne :)
Pranie parą (zaraz dojdzie odkurzacz piorący)

Po za tym,
Wydumki typu laminat, zabudowa, adaptacja elementów z innego auta tak żeby wyglądało fabrycznie.
Generalnie rękodzieło wszelakie :)

Niedługo dojdzie lakierowanie i mam nadzieję malowanie proszkiem we własnym zakresie małych rzeczy.

Mam kilka dojść do lakiernika, polerowacza aluminium, lakierni proszkowej, piaskarni itp
0 x
=== Korekta wizualna pojazdów === Projektowanie i realizacja ===
nabassu
Posty: 129
Rejestracja: 09 lipca 2015, 09:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kupno 240

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: nabassu »

A, ulubiona moja mechaniczna czynność to remonty hamulców. Zaciski, jarzma i prowadnice.
Przy okazji mogę malować.
0 x
=== Korekta wizualna pojazdów === Projektowanie i realizacja ===
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3037
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Kupno 240

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

Cześć Nabassu

Sigma kombi to było kiedyś moje marzenie, niestety wpadłem w worek z Volvo i nie umiem wypaść ;)

Wiele zależy od tego, czy docelowy silnik ma być ze stajni Volvo czy spoza niej. Przekładki redblocków na redblocki to prościzna, w inną stronę to już więcej roboty. Jeśli ma być to mocny Redblock, to nie zaczynaj od diesla bo tam przerabiania będzie wuchta (to silnik z Volkswagen AG).

Przedliftowy przód pasuje do każdej 240, jedne, co zmieniono po lifcie w 1986 to podszybie - 98% ludzi nie zauważy różnicy. Stare podszybie miało jeden wklęsły wlot powietrza na środku, nowe ma dwa po bokach uwypuklenia. Jeśli mówisz o wąskich tylnych lampach, to rozumiem że mówisz o kombiaku - tu jest już pies pogrzebany i potrzeba dawcy albo rzeźby w metaloplastyce. Prawie wszystko o różnych frontach w 240 jest tutaj. Zderzaki pasują zamiennie.

No i podpisuję się wszystkimi kończynami pod tym, co napisał Maro - niezgniła buda to podstawa. Wiesz o co chodzi skoro lubisz japońszczyznę (gniję obecnie Miatę NA w ogródku).
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
nabassu
Posty: 129
Rejestracja: 09 lipca 2015, 09:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kupno 240

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: nabassu »

Swap najchetniej v8 no bo RWD i musi byc V. a jak V, to wiadomo...
Rozumiem ze jak wchodzi w gre przekladka obcego motoru to diesel juz moze byc?
jakies klimy? wspomagania?
reszte typu korby moge zniesc, ale klima musi byc! :)
0 x
=== Korekta wizualna pojazdów === Projektowanie i realizacja ===
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3037
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Kupno 240

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

Jeśli z obcej stajni, to i tak rzeźba, więc pewnie bez różnicy.
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
nabassu
Posty: 129
Rejestracja: 09 lipca 2015, 09:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kupno 240

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: nabassu »

fantastyczna ta strona z frontami!
sa inne tego typu?
0 x
=== Korekta wizualna pojazdów === Projektowanie i realizacja ===
Awatar użytkownika
Mareek
Posty: 2010
Rejestracja: 01 października 2014, 13:33
Lokalizacja: Wawa/Otwock

Re: Kupno 240

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Mareek »

nabassu pisze:Swap najchetniej v8 no bo RWD i musi byc V. a jak V, to wiadomo...
Rozumiem ze jak wchodzi w gre przekladka obcego motoru to diesel juz moze byc?
jakies klimy? wspomagania?
reszte typu korby moge zniesc, ale klima musi byc! :)


Kibicuję! Jeśli v8 od audi to diesel ok. Z klimą przy v8 z audi będzie problem, brakuje miejsca przez drobiazg zwany podłużnicą. No ale może Ty to tam byś upchnął.
0 x
Polecali zakup BMW, to się skusiłem
nabassu
Posty: 129
Rejestracja: 09 lipca 2015, 09:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kupno 240

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: nabassu »

nie wejdzie? "potrzymaj mi piwo!" ;)
0 x
=== Korekta wizualna pojazdów === Projektowanie i realizacja ===
ODPOWIEDZ