80zł na rok czy miesięcznie?rootolf pisze:Trzeba jeszcze opłacić składkę członkowską w automobilklubie, chyba 80 złdom?n pisze:Pamiętajmy o zniżce w PZU -70% dla zrzeszonych w automobilklubach (dla pojazdów powyżej 25 roku życia)!
Zabytkowe blachy
-
- Posty: 1750
- Rejestracja: 01 października 2014, 22:24
- Lokalizacja: Ustrzyki D. Zielonka Warszawa Iława
Re: Zabytkowe blachy
0 x
Re: Zabytkowe blachy
Na rok. Czasem jest jeszcze jakaś dodatkowa opłata za przystąpienie do automobilklubu.
0 x
-
- Posty: 1750
- Rejestracja: 01 października 2014, 22:24
- Lokalizacja: Ustrzyki D. Zielonka Warszawa Iława
Re: Zabytkowe blachy
Pytam tylko z czystej ciekawości.
Osobiście nie jestem za rejestracją na zabytek.
Osobiście nie jestem za rejestracją na zabytek.
0 x
Re: Zabytkowe blachy
@Kuba: ale zniżka PZU dotyczy aut także na białych, warunek to 25+ lat i przynależność do Automobilklubu.
BTW zmartwiliście mnie z tym niesumowaniem się zniżek
Już szukałem kolejnej fury z roczników 1990-
BTW zmartwiliście mnie z tym niesumowaniem się zniżek
Już szukałem kolejnej fury z roczników 1990-
0 x
-
- Posty: 1750
- Rejestracja: 01 października 2014, 22:24
- Lokalizacja: Ustrzyki D. Zielonka Warszawa Iława
Re: Zabytkowe blachy
Te wszystkie zniżki to ściema.
Trzeba po prostu podzwonić albo osobiście pogadać z 3/4 brokerami i na bank OC się znajdzie w dobrej cenie.
Trzeba po prostu podzwonić albo osobiście pogadać z 3/4 brokerami i na bank OC się znajdzie w dobrej cenie.
0 x
Re: Zabytkowe blachy
autem poruszam się na codzień więc tak mam zawsze wykupione OCsambo pisze:czesc,
ja mialem. Groszek ( 244 1976) byl na zoltych.
Glownie dlatego ,ze po sprowadzeniu ze Szwecji nie musialem placic akcyzy i oplacalo sie zaplacic za zolte blachy.
Zalety:
1. gdy nie jezdzisz rok lub dluzej ( np remont) to nie placisz OC "na legalu" .Ciaglosc OC nie jest wymagana.
mam gaz więc tutaj rzeczywiście by była zaleta2. Brak koniecznosci corocznych przegladow tez mozna uzanc za zalete.
auto i tak staram się utrzymywać w jak najlepszym stanie i specyfikacji seryjnej
szpan jest !3. Oczywiscie milo jest wyrozniac sie z tlumu bialych tablic
patrząc na odejście kosztów przeglądów powiedzmy, że jestem w stanie taki koszt przełknąćWady:
1.koszty rejestracji wyzsze,
czemu to jest wada? sugerujesz że ciężko znaleźć przychylnego rzeczoznawcę?2.opinia rzeczoznawcy (biala karta)
koszt czy sumienność?3.pierwszy przeglad,
jeśli może go wykonać dowolna SKP to wiem gdzie muszę się pojawićżeby go przejść [/b]
w sensie? jakoś inaczej liczone są zniżki?4. OC -w zeszlym roku - nie bylo ani jednej sensownej (konkurencyjnej) oferty OC na rynku.
zniżki mam maksymalne więc to ma znaczenie
nie sądzę, żebym miał z tym się kiedykolwiek borykać5. Problemy z ew. odsprzedaza za granice.
poza tym zostawiłbym ten temat ewentualnemu nabywcy
no właśnie tutaj ten argument jest bardzo istotnydom?n pisze:Podstawowy plus: auto na żółtych blaszkach jest traktowane dużo lepiej w przypadku kiedy zostanie uszkodzone. O ile potencjalne 240 z rocznika 1990 będzie wycenione przez ubezpieczyciela na 3000 zł lub mniej (tabelki sugerują że to po prostu stary złom), to mając w ręku żółte rejestracje możesz ubiegać się o adekwatną kwotę odszkodowania. W przypadku daily drivera to bardzo istotne, a nasze auta powoli przekraczają brzeg rzeki i zdobycie niektórych części będzie niedługo prawie niemożliwe.
sytuacja z wczoraj
czekałem w kolejce na myjnię,
pani stojąca przede mną ponieważ usłyszała, że trochę trzeba poczekać bo jest na razie komplet stanowisk zajętych chciała wycofać
no i zrobiła to, oczywiście bez patrzenia w lusterka
trafiła mnie w prawy przedni narożnik zderzaka
prędkość była na tyle niewielka, że ze zderzakiem nic się nie stało (możliwe, że jest jakaś delikatna wgniotka)
koniec końców kosztowało to panią trochę strachu, pękniętą ramkę i stówę
tyle że następny raz może nie być tak delikatny, następnym razem jakiś debil roz*urwi mi pół auta
i właśnie wtedy te "żółte blachy by się przydały
jeśli znajdziesz to poproszęW jednym z zeszłorocznych Classicauto była opowieść autora działu prawnego któremu sąsiad wjechał w tyłek jego Porsche 924. Pierwsza wycena szkody: 1200 zł. Wycena na podstawie tabelki cenowej z ASO pomniejszona o amortyzację. Gdzie był szkopuł? Ubezpieczyciela nie interesowało czy te części są w rzeczonym ASO dostępne, a oczywiście nie były, od 15 lat nikt nie widział niektórych elementów. Facet powołał się na fakt żółtych blach, wyciągnął armię argumentów (łącznie z moim ulubionym: jego auto było fabrycznie pomalowane farbami ołowiowymi, odmalowanie go dzisiejszymi bezołowiowymi wiąże się z zaburzeniem stanu oryginalności pojazdu). Cała operacja skończyła się powodzeniem, dostał większe odszkodowanie i bodajże naprawę w ASO (znajdę ten numer i przytoczę konkrety jeśli chcesz).
podpadam pod Pruszków, nie wiem czy to ma jakieś znaczenie czy i tak trafię do WarszawyKoszty przytoczone przez Sambo - rejestracja, biała karta, przegląd - są uciążliwe, ale praktycznie możesz przyjąć, że 240 na żółtych tablicach jest warte więcej niż analogiczne 240 na białych. A ile więcej - to już weryfikuje rynek i nabywcy
Myślę że zarejestruję moje GLT na żółte w tym lub następnym roku. Skoro i tak zimuje w garażu, a daily jest tylko poza sezonem solenia, to będę się czuł spokojniejszy ujeżdżając go na codzień w normalnym miejskim ruchu.
Problemem jest dość uznaniowy sposób działania wojewódzkich konserwatorów zabytków, są województwa gdzie nie da się zarejestrować Fiata 126p z początku produkcji (podobno dlatego, że jest ich już za dużo [WTF?]), a tymczasem w Czarnkowie jeździ BMW E38 z rocznika bodaj 1993 na żółtych. Zanim wystartujesz z całą operacją lepiej jest dowiedzieć się jakoś czy Twoje 744 ma szanse na wpis do ewidencji zabytków.
Nie pisz dwóch postów pod rząd, sklejaj je w jeden proszę. Wyedytowałem to za Ciebie, następnym razem nie będzie mi się chciało - Domin
0 x
-
Onlinedom?n
- Administrator
- Posty: 3040
- Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Zabytkowe blachy
Nie wiem czy przeglądy instalacji gazowej w zabytku nie są obowiązkowe jak w normalnym pojeździe.karax pisze: mam gaz więc tutaj rzeczywiście by była zaleta
To duży koszt.czemu to jest wada? sugerujesz że ciężko znaleźć przychylnego rzeczoznawcę?
w sensie? jakoś inaczej liczone są zniżki?4. OC -w zeszlym roku - nie bylo ani jednej sensownej (konkurencyjnej) oferty OC na rynku.
zniżki mam maksymalne więc to ma znaczenie[/quote]
Ubezpieczyciele nie oferują żadnych upustów za żółte tablice. Mimo faktu, że takie auta powodują znacznie mniej wypadków niż normalne i należałoby się im jakoś to ubezpieczenie wycenić atrakcyjniej.
Poszukam.jeśli znajdziesz to poproszę
Mazowiecki konserwator zabytków ma niezbyt korzystną opinię.podpadam pod Pruszków, nie wiem czy to ma jakieś znaczenie czy i tak trafię do Warszawy
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW
Re: Zabytkowe blachy
Za rok wracaj do PZU i nie wychodź dopóki Ci zniżki nie uznają Dla nich to zawsze wielki problem jak przyjmują 180zł za pełny rok, w tamtym roku chcieli mi wmówić że zmieniły się przepisy i że teraz potrzebne są żółte blachy, teraz sami przesyłają druk do kontynuacji OC. No chyba że rzeczywiście jest taka lipa że będzie to dalej działało jedynie dla samochodów które już są ubezpieczone, a nie dopiero zawierają.sambo pisze:Pamietajmy, ze nie laczy sie ona (jak przed rokiem 2014) z innymi znizkami.dom?n pisze:Pamiętajmy o zniżce w PZU -70% dla zrzeszonych w automobilklubach (dla pojazdów powyżej 25 roku życia)!
To byly czasy! -60% za bezskodowosc, nastepnie -70% za zabytek i do zaplaty za cegle 112 zl na rok
cholera, znowu nie mam polskiej czcionki
0 x
Kupię dyfer 3.31 do 700 lub zamienie na dyfer 3.73. PW.
Re: Zabytkowe blachy
Mam pytanie odnośnie PZU i PZM.
Mam tatę z kartą członkostwa PZM. Jest on jedynym właścicielem mojej cegły, ale nie o to chodzi.
Był dzisiaj w PZU i kobitka powiedziała mu, że samochód musi być eksploatowany 25 lat...
Mam w dowodzie pierwszą rejestrację w kraju w 1991r, ale samochód jest z 1979 w dowodzie, więc nie rozumiem o co chodzi kobitce. Z tego co ja wiem, samochód ma mieć co najmniej 25 lat?
Mówiła, że ma się jeszcze dowiedzieć i jutro ma ojciec przyjść. Na moje chyba coś nie teges jest.
Mam tatę z kartą członkostwa PZM. Jest on jedynym właścicielem mojej cegły, ale nie o to chodzi.
Był dzisiaj w PZU i kobitka powiedziała mu, że samochód musi być eksploatowany 25 lat...
Mam w dowodzie pierwszą rejestrację w kraju w 1991r, ale samochód jest z 1979 w dowodzie, więc nie rozumiem o co chodzi kobitce. Z tego co ja wiem, samochód ma mieć co najmniej 25 lat?
Mówiła, że ma się jeszcze dowiedzieć i jutro ma ojciec przyjść. Na moje chyba coś nie teges jest.
0 x
Re: Zabytkowe blachy
Bzdura
Popros ta pania, o zupelnie niewyeksploatowanym mozgu , zeby Ci pokazala gdzie jest tak napisane.
Tzn jaki dokladnie paragraf PZU lub ustawy o ubezpieczeniach obowiazkowych to okresla
Nie daj sie splawic, powodzenia!
Popros ta pania, o zupelnie niewyeksploatowanym mozgu , zeby Ci pokazala gdzie jest tak napisane.
Tzn jaki dokladnie paragraf PZU lub ustawy o ubezpieczeniach obowiazkowych to okresla
Nie daj sie splawic, powodzenia!
0 x