Zabytkowe blachy

Wszystko, co nie jest związane z tematyką pozostałych for
takijedenkuba
Posty: 1750
Rejestracja: 01 października 2014, 22:24
Lokalizacja: Ustrzyki D. Zielonka Warszawa Iława

Re: Zabytkowe blachy

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: takijedenkuba »

rootolf pisze:
dom?n pisze:Pamiętajmy o zniżce w PZU -70% dla zrzeszonych w automobilklubach (dla pojazdów powyżej 25 roku życia)!
Trzeba jeszcze opłacić składkę członkowską w automobilklubie, chyba 80 zł
80zł na rok czy miesięcznie?
0 x
barrtek
Posty: 119
Rejestracja: 11 października 2014, 21:20
Lokalizacja: Wiązowna

Re: Zabytkowe blachy

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: barrtek »

Na rok. Czasem jest jeszcze jakaś dodatkowa opłata za przystąpienie do automobilklubu.
0 x
takijedenkuba
Posty: 1750
Rejestracja: 01 października 2014, 22:24
Lokalizacja: Ustrzyki D. Zielonka Warszawa Iława

Re: Zabytkowe blachy

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: takijedenkuba »

Pytam tylko z czystej ciekawości.
Osobiście nie jestem za rejestracją na zabytek.
0 x
panrysiek
Posty: 330
Rejestracja: 16 listopada 2014, 20:00
Lokalizacja: Wro

Re: Zabytkowe blachy

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: panrysiek »

@Kuba: ale zniżka PZU dotyczy aut także na białych, warunek to 25+ lat i przynależność do Automobilklubu.
BTW zmartwiliście mnie z tym niesumowaniem się zniżek :(
Już szukałem kolejnej fury z roczników 1990-
0 x
takijedenkuba
Posty: 1750
Rejestracja: 01 października 2014, 22:24
Lokalizacja: Ustrzyki D. Zielonka Warszawa Iława

Re: Zabytkowe blachy

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: takijedenkuba »

Te wszystkie zniżki to ściema.
Trzeba po prostu podzwonić albo osobiście pogadać z 3/4 brokerami i na bank OC się znajdzie w dobrej cenie.
0 x
karax
Posty: 74
Rejestracja: 06 października 2014, 21:50

Re: Zabytkowe blachy

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: karax »

sambo pisze:czesc,
ja mialem. Groszek ( 244 1976) byl na zoltych.
Glownie dlatego ,ze po sprowadzeniu ze Szwecji nie musialem placic akcyzy i oplacalo sie zaplacic za zolte blachy.

Zalety:
1. gdy nie jezdzisz rok lub dluzej ( np remont) to nie placisz OC "na legalu" .Ciaglosc OC nie jest wymagana.
autem poruszam się na codzień więc tak mam zawsze wykupione OC
2. Brak koniecznosci corocznych przegladow tez mozna uzanc za zalete.
mam gaz więc tutaj rzeczywiście by była zaleta
auto i tak staram się utrzymywać w jak najlepszym stanie i specyfikacji seryjnej
3. Oczywiscie milo jest wyrozniac sie z tlumu bialych tablic :)
szpan jest !
Wady:
1.koszty rejestracji wyzsze,
patrząc na odejście kosztów przeglądów powiedzmy, że jestem w stanie taki koszt przełknąć
2.opinia rzeczoznawcy (biala karta)
czemu to jest wada? sugerujesz że ciężko znaleźć przychylnego rzeczoznawcę?
3.pierwszy przeglad,
koszt czy sumienność?
jeśli może go wykonać dowolna SKP to wiem gdzie muszę się pojawićżeby go przejść [/b]
4. OC -w zeszlym roku - nie bylo ani jednej sensownej (konkurencyjnej) oferty OC na rynku.
w sensie? jakoś inaczej liczone są zniżki?
zniżki mam maksymalne więc to ma znaczenie
5. Problemy z ew. odsprzedaza za granice.
nie sądzę, żebym miał z tym się kiedykolwiek borykać
poza tym zostawiłbym ten temat ewentualnemu nabywcy
dom?n pisze:Podstawowy plus: auto na żółtych blaszkach jest traktowane dużo lepiej w przypadku kiedy zostanie uszkodzone. O ile potencjalne 240 z rocznika 1990 będzie wycenione przez ubezpieczyciela na 3000 zł lub mniej (tabelki sugerują że to po prostu stary złom), to mając w ręku żółte rejestracje możesz ubiegać się o adekwatną kwotę odszkodowania. W przypadku daily drivera to bardzo istotne, a nasze auta powoli przekraczają brzeg rzeki i zdobycie niektórych części będzie niedługo prawie niemożliwe.
no właśnie tutaj ten argument jest bardzo istotny
sytuacja z wczoraj
czekałem w kolejce na myjnię,
pani stojąca przede mną ponieważ usłyszała, że trochę trzeba poczekać bo jest na razie komplet stanowisk zajętych chciała wycofać
no i zrobiła to, oczywiście bez patrzenia w lusterka
trafiła mnie w prawy przedni narożnik zderzaka
prędkość była na tyle niewielka, że ze zderzakiem nic się nie stało (możliwe, że jest jakaś delikatna wgniotka)
koniec końców kosztowało to panią trochę strachu, pękniętą ramkę i stówę

tyle że następny raz może nie być tak delikatny, następnym razem jakiś debil roz*urwi mi pół auta
i właśnie wtedy te "żółte blachy by się przydały
W jednym z zeszłorocznych Classicauto była opowieść autora działu prawnego któremu sąsiad wjechał w tyłek jego Porsche 924. Pierwsza wycena szkody: 1200 zł. Wycena na podstawie tabelki cenowej z ASO pomniejszona o amortyzację. Gdzie był szkopuł? Ubezpieczyciela nie interesowało czy te części są w rzeczonym ASO dostępne, a oczywiście nie były, od 15 lat nikt nie widział niektórych elementów. Facet powołał się na fakt żółtych blach, wyciągnął armię argumentów (łącznie z moim ulubionym: jego auto było fabrycznie pomalowane farbami ołowiowymi, odmalowanie go dzisiejszymi bezołowiowymi wiąże się z zaburzeniem stanu oryginalności pojazdu). Cała operacja skończyła się powodzeniem, dostał większe odszkodowanie i bodajże naprawę w ASO (znajdę ten numer i przytoczę konkrety jeśli chcesz).
jeśli znajdziesz to poproszę
Koszty przytoczone przez Sambo - rejestracja, biała karta, przegląd - są uciążliwe, ale praktycznie możesz przyjąć, że 240 na żółtych tablicach jest warte więcej niż analogiczne 240 na białych. A ile więcej - to już weryfikuje rynek i nabywcy :)

Myślę że zarejestruję moje GLT na żółte w tym lub następnym roku. Skoro i tak zimuje w garażu, a daily jest tylko poza sezonem solenia, to będę się czuł spokojniejszy ujeżdżając go na codzień w normalnym miejskim ruchu.

Problemem jest dość uznaniowy sposób działania wojewódzkich konserwatorów zabytków, są województwa gdzie nie da się zarejestrować Fiata 126p z początku produkcji (podobno dlatego, że jest ich już za dużo [WTF?]), a tymczasem w Czarnkowie jeździ BMW E38 z rocznika bodaj 1993 na żółtych. Zanim wystartujesz z całą operacją lepiej jest dowiedzieć się jakoś czy Twoje 744 ma szanse na wpis do ewidencji zabytków.
podpadam pod Pruszków, nie wiem czy to ma jakieś znaczenie czy i tak trafię do Warszawy

Nie pisz dwóch postów pod rząd, sklejaj je w jeden proszę. Wyedytowałem to za Ciebie, następnym razem nie będzie mi się chciało - Domin
0 x
Online
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3040
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Zabytkowe blachy

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

karax pisze: mam gaz więc tutaj rzeczywiście by była zaleta
Nie wiem czy przeglądy instalacji gazowej w zabytku nie są obowiązkowe jak w normalnym pojeździe.
czemu to jest wada? sugerujesz że ciężko znaleźć przychylnego rzeczoznawcę?
To duży koszt.
4. OC -w zeszlym roku - nie bylo ani jednej sensownej (konkurencyjnej) oferty OC na rynku.
w sensie? jakoś inaczej liczone są zniżki?
zniżki mam maksymalne więc to ma znaczenie[/quote]

Ubezpieczyciele nie oferują żadnych upustów za żółte tablice. Mimo faktu, że takie auta powodują znacznie mniej wypadków niż normalne i należałoby się im jakoś to ubezpieczenie wycenić atrakcyjniej.
jeśli znajdziesz to poproszę
Poszukam.
podpadam pod Pruszków, nie wiem czy to ma jakieś znaczenie czy i tak trafię do Warszawy
Mazowiecki konserwator zabytków ma niezbyt korzystną opinię.
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
David
Posty: 170
Rejestracja: 01 lutego 2015, 17:42

Re: Zabytkowe blachy

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: David »

sambo pisze:
dom?n pisze:Pamiętajmy o zniżce w PZU -70% dla zrzeszonych w automobilklubach (dla pojazdów powyżej 25 roku życia)!
Pamietajmy, ze nie laczy sie ona (jak przed rokiem 2014) z innymi znizkami.

To byly czasy! -60% za bezskodowosc, nastepnie -70% za zabytek i do zaplaty za cegle 112 zl na rok :shock:

cholera, znowu nie mam polskiej czcionki :oops:
Za rok wracaj do PZU i nie wychodź dopóki Ci zniżki nie uznają :) Dla nich to zawsze wielki problem jak przyjmują 180zł za pełny rok, w tamtym roku chcieli mi wmówić że zmieniły się przepisy i że teraz potrzebne są żółte blachy, teraz sami przesyłają druk do kontynuacji OC. No chyba że rzeczywiście jest taka lipa że będzie to dalej działało jedynie dla samochodów które już są ubezpieczone, a nie dopiero zawierają.
Obrazek
0 x
Kupię dyfer 3.31 do 700 lub zamienie na dyfer 3.73. PW.
Awatar użytkownika
heski997
Posty: 201
Rejestracja: 02 października 2014, 18:55
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Zabytkowe blachy

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: heski997 »

Mam pytanie odnośnie PZU i PZM.
Mam tatę z kartą członkostwa PZM. Jest on jedynym właścicielem mojej cegły, ale nie o to chodzi.
Był dzisiaj w PZU i kobitka powiedziała mu, że samochód musi być eksploatowany 25 lat...
Mam w dowodzie pierwszą rejestrację w kraju w 1991r, ale samochód jest z 1979 w dowodzie, więc nie rozumiem o co chodzi kobitce. Z tego co ja wiem, samochód ma mieć co najmniej 25 lat?
Mówiła, że ma się jeszcze dowiedzieć i jutro ma ojciec przyjść. Na moje chyba coś nie teges jest.
0 x
Awatar użytkownika
sambo
Posty: 1033
Rejestracja: 06 października 2014, 10:49

Re: Zabytkowe blachy

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: sambo »

Bzdura :!: :!: :!:
Popros ta pania, o zupelnie niewyeksploatowanym mozgu , zeby Ci pokazala gdzie jest tak napisane.
Tzn jaki dokladnie paragraf PZU lub ustawy o ubezpieczeniach obowiazkowych to okresla :lol:
Nie daj sie splawic, powodzenia!
0 x
Obrazek
ODPOWIEDZ