Bezpieczeństwo Volvo 200/700/900

Wszystko, co nie jest związane z tematyką pozostałych for
Awatar użytkownika
sambo
Posty: 725
Rejestracja: 06 października 2014, 10:49

Re: Bezpieczeństwo Volvo 200/700/900

Postautor: sambo » 02 lutego 2015, 21:35

rootolf pisze:Nie wiem czy jest sens porównywać samochód konstrukcyjne wywodzący się z lat 80 lub początku lat 90 do obecnych aut.
Kiedyś używano tylko jednego rodzaju blach do produkcji samochodów czyli blachy głębokotłocznej, dlatego można to spawać i łączyć MIG/MAG-iem i zgrzewać punktowo. Dwiema metodami obleci się całe auto.
Takie blachy mają wytrzymałość na rozciąganie poniżej 100 MPa.
Do obecnie produkowanych aut takiej stali używa się rzadko kiedy i to na elementy nie przenoszące dużych obciążeń (np błotniki).
Dzisiejsze auta składają się z kilku rodzajów blach, i mają one wytrzymałość od ok. 300 MPa do 1100 MPa!!!
Skład i struktura prawie nie do wypowiedzenia przez zwykłego śmiertelnika ;)
Takich blach już się nie połączy w garażu, bo trzeba je spawać laserem i nie wolno ich naprawiać, tylko wymieniać na nowe, bo jest ona sprzedawana w gotowych wytłoczkach i nie da się ich profilować w warsztatowych warunkach.
Dywagować możemy, ale to tak jakbyśmy chcieli porównywać konstrukcję D24 TiC z dzisiejszymi dieslami ;)


tak jest!
mozna dodac tylko ,ze dochodza do tego tysiace wirtualnych crash testow (CAD FEM).
Acha, co do stali typu PHS (press hardened steel ) to obecnie uzywane maja wytrzymalosc na rozciaganie
do 1600 MPa! Sa zgrzewalne ( zgrzewanie punktowe ) ale przegrzane pekaja jak szklo.
Wlasnie testuje taka kombinacje PHS 1,2 i PHS 1,1 mm. :geek:
sambo
0 x
The work of engineers forms the link between scientific discoveries and their subsequent applications to human and business needs and quality of life

barrtek
Posty: 112
Rejestracja: 11 października 2014, 21:20
Lokalizacja: Wiązowna

Re: Bezpieczeństwo Volvo 200/700/900

Postautor: barrtek » 16 lutego 2015, 14:40

Nieco odświeżę. Crash test m. in. 740 i innych fur z tamtych lat. youtube
Swoją drogą, audi, fakt faktem nieco nowsze, pomimo braku poduchy całkiem fajnie wypadło, jestem zaskoczony.
0 x

Awatar użytkownika
Volvo744GLT
Posty: 107
Rejestracja: 26 października 2014, 12:43
Lokalizacja: Wawa

Re: Bezpieczeństwo Volvo 200/700/900

Postautor: Volvo744GLT » 22 marca 2015, 10:37

200, należy dodać od razu,że nie pogniła- okazała się być całkiem bezpiecznym autem.
Wypełzłem z niej bez poważniejszych strat na ciele.
Prędkość- nieznana- drzemnąłem smacznie za kierownicą i zostałem szybko obudzony, widząc przed sobą coś żółtego.
Co istotne- najpierw trafiłem v 70 a potem w koło Solarisa.
Ogólnie- 200 poległa w chwale.
Załączniki
200 dach.jpg
200 dach.jpg (123.14 KiB) Przejrzano 1243 razy
200 vs. V70 i solaris.jpg
200 vs. V70 i solaris.jpg (67.46 KiB) Przejrzano 1246 razy
200 front vs.solaris.jpg
200 front vs.solaris.jpg (57.25 KiB) Przejrzano 1246 razy
0 x

Awatar użytkownika
sambo
Posty: 725
Rejestracja: 06 października 2014, 10:49

Re: Bezpieczeństwo Volvo 200/700/900

Postautor: sambo » 22 marca 2015, 13:12

Dobrze, że tylko dwuseta poległa, a Ty o własnych siłach...

Gdybyś potrzebował kastę daj znać na PW.

sambo
0 x
The work of engineers forms the link between scientific discoveries and their subsequent applications to human and business needs and quality of life

Awatar użytkownika
Brus
Posty: 182
Rejestracja: 10 października 2014, 00:02

Re: Bezpieczeństwo Volvo 200/700/900

Postautor: Brus » 22 marca 2015, 13:22

Szkoda gabloty, bo plany co do niej miałeś fajne, ale najważniejsze, że nadal będziesz kompletnym, nienaruszonym Jurkiem :D . Trzymaj się!
0 x

takijedenkuba
Posty: 1544
Rejestracja: 01 października 2014, 22:24
Lokalizacja: Ustrzyki D. Zielonka Warszawa

Re: Bezpieczeństwo Volvo 200/700/900

Postautor: takijedenkuba » 22 marca 2015, 14:01

Juurreekkk...
0 x

Awatar użytkownika
Volvo744GLT
Posty: 107
Rejestracja: 26 października 2014, 12:43
Lokalizacja: Wawa

Re: Bezpieczeństwo Volvo 200/700/900

Postautor: Volvo744GLT » 22 marca 2015, 14:15

Jak to się mawia, głupi zawsze ma szczęście..
Na "pace" wiozłem turboredblocka, który podczas dzwona przesiadł się na fotel pasażera wcześniej robiąc masakrę podsufitce.
Tak,że nie woźcie tak gratów w swoich wozach..
Fotel kierowcy ( i moje plecy) też trochę oberwały :|
Poza tym kolumna kierownicy przesunęła się jakieś 10 cm do środka..
Załączniki
200 podufitka.jpg
200 podufitka.jpg (51.18 KiB) Przejrzano 1217 razy
200 wnętrze.jpg
200 wnętrze.jpg (56.54 KiB) Przejrzano 1217 razy
0 x

Awatar użytkownika
Volvo 745 turbo
Posty: 544
Rejestracja: 04 października 2014, 19:05
Lokalizacja: Wieruszów

Re: Bezpieczeństwo Volvo 200/700/900

Postautor: Volvo 745 turbo » 22 marca 2015, 16:01

Ło kurde szkoda dwusetki, ale najważniejsze, że Ty jesteś cały.
Trzymaj się! Auto można kupić, ale życia nie..
0 x
Jest 745 B230FT+ USA

Awatar użytkownika
heski997
Posty: 199
Rejestracja: 02 października 2014, 18:55
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Bezpieczeństwo Volvo 200/700/900

Postautor: heski997 » 22 marca 2015, 18:18

Ja pitole :o
Szkoda cegły... Ale i tak spełniła zadanie ochrony życia. Jeszcze ten silnik na pace :shock:
Dobrze, że z Tobą wszystko w porząsiu i jesteś cały, bo patrząc po tej podsufitce to nieźle się tam zadziało w środku
0 x

Awatar użytkownika
clarksontop
Posty: 406
Rejestracja: 05 stycznia 2015, 22:28
Lokalizacja: Krzeszowice

Re: Bezpieczeństwo Volvo 200/700/900

Postautor: clarksontop » 22 marca 2015, 21:12

pozytywny crash test dla Ciebie to najważniejsze
0 x


Wróć do „Offtopic”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość