Strona 2 z 5
Re: Bezpieczeństwo Volvo 200/700/900
: 29 stycznia 2015, 23:30
autor: voglt
Trochę prawdy w tym filmiku jest.
Założenia konstrukcyjne aut z lat 80-90 były takie, że w czasie zderzenia strefa zgniotu powinna się stopniowo giąć aby uzyskać odpowiednie opóźnienie i nie przeciążać zwłaszcza głowy. Wprowadzając później poduszki powietrzne można było znacznie usztywnić nadwozie.
Mój własny przykład: uderzenie przy prędkości ok 40-45 km/h w bok astry. 940 (bez poduszki) wygląda żałośnie ale poskładała się książkowo i nie odniosłem najmniejszych obrażeń.
Re: Bezpieczeństwo Volvo 200/700/900
: 30 stycznia 2015, 01:28
autor: heski997
Jest w tym dużo prawdy odnośnie stref, ale co by nie patrzeć Astrę trafiłeś w oś/koło, czyli właściwie najgorzej jak mogłeś. Było trochę tego czy to na TVN turbo, czy po prostu gdzieś w internecie. Samochód trafiony w oś nie będzie wizualnie mocno uszkodzony, ale ten, który w tą oś trafi skasuje się dosyć mocno, bo to miejsce jest jednym z najmocniejszych w samochodzie. Jakby role się odwróciły to zdaje mi sie , że astra wyglądałaby podobnie
Re: Bezpieczeństwo Volvo 200/700/900
: 30 stycznia 2015, 11:29
autor: dom?n
940 wygląda całkiem przyzwoicie, szyba jest cała więc ta semi-klatka bezpieczeństwa działa
Re: Bezpieczeństwo Volvo 200/700/900
: 30 stycznia 2015, 13:43
autor: voglt
Mało tego, chłodnica cała, silnik chodzi i sam wjechał na lawetę
Re: Bezpieczeństwo Volvo 200/700/900
: 30 stycznia 2015, 15:09
autor: Mareek
Bo tam pod maską się mógł tylko połamać wiatrak i jego obudowa
Pewnie to był egzemplarz wcześniej "nie bity" jak sądzę po kolekcji
Re: Bezpieczeństwo Volvo 200/700/900
: 30 stycznia 2015, 20:41
autor: rootolf
Nie wiem czy jest sens porównywać samochód konstrukcyjne wywodzący się z lat 80 lub początku lat 90 do obecnych aut.
Kiedyś używano tylko jednego rodzaju blach do produkcji samochodów czyli blachy głębokotłocznej, dlatego można to spawać i łączyć MIG/MAG-iem i zgrzewać punktowo. Dwiema metodami obleci się całe auto.
Takie blachy mają wytrzymałość na rozciąganie poniżej 100 MPa.
Do obecnie produkowanych aut takiej stali używa się rzadko kiedy i to na elementy nie przenoszące dużych obciążeń (np błotniki).
Dzisiejsze auta składają się z kilku rodzajów blach, i mają one wytrzymałość od ok. 300 MPa do 1100 MPa!!!
Skład i struktura prawie nie do wypowiedzenia przez zwykłego śmiertelnika
Takich blach już się nie połączy w garażu, bo trzeba je spawać laserem i nie wolno ich naprawiać, tylko wymieniać na nowe, bo jest ona sprzedawana w gotowych wytłoczkach i nie da się ich profilować w warsztatowych warunkach.
Dywagować możemy, ale to tak jakbyśmy chcieli porównywać konstrukcję D24 TiC z dzisiejszymi dieslami
Re: Bezpieczeństwo Volvo 200/700/900
: 31 stycznia 2015, 00:20
autor: Brus
End of the story
!
Re: Bezpieczeństwo Volvo 200/700/900
: 31 stycznia 2015, 11:37
autor: Staszku
Re: Bezpieczeństwo Volvo 200/700/900
: 31 stycznia 2015, 12:46
autor: kemizo
Re: Bezpieczeństwo Volvo 200/700/900
: 31 stycznia 2015, 17:32
autor: Brus
"Do Lichenia! Znowu we mnie wjechali!"
Środek w podlinkowanej przez Ciebie 944 wygląda nawet przyzwoicie biorąc pod uwagę obrażenia zewnętrzne.