Bezpieczeństwo Volvo 200/700/900

Niekoniecznie o samochodach.
Awatar użytkownika
voglt
Posty: 90
Rejestracja: 13 października 2014, 19:51

Re: Bezpieczeństwo Volvo 200/700/900

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: voglt »

Trochę prawdy w tym filmiku jest.
Założenia konstrukcyjne aut z lat 80-90 były takie, że w czasie zderzenia strefa zgniotu powinna się stopniowo giąć aby uzyskać odpowiednie opóźnienie i nie przeciążać zwłaszcza głowy. Wprowadzając później poduszki powietrzne można było znacznie usztywnić nadwozie.
Mój własny przykład: uderzenie przy prędkości ok 40-45 km/h w bok astry. 940 (bez poduszki) wygląda żałośnie ale poskładała się książkowo i nie odniosłem najmniejszych obrażeń.
Załączniki
IMG_0938.JPG
IMG_0938.JPG (169.21 KiB) Przejrzano 8705 razy
IMG_0927 - Versión 2.JPG
IMG_0927 - Versión 2.JPG (195.4 KiB) Przejrzano 8705 razy
IMG_0928 - Versión 2.JPG
IMG_0928 - Versión 2.JPG (154.01 KiB) Przejrzano 8705 razy
0 x
Awatar użytkownika
heski997
Posty: 201
Rejestracja: 02 października 2014, 18:55
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Bezpieczeństwo Volvo 200/700/900

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: heski997 »

Jest w tym dużo prawdy odnośnie stref, ale co by nie patrzeć Astrę trafiłeś w oś/koło, czyli właściwie najgorzej jak mogłeś. Było trochę tego czy to na TVN turbo, czy po prostu gdzieś w internecie. Samochód trafiony w oś nie będzie wizualnie mocno uszkodzony, ale ten, który w tą oś trafi skasuje się dosyć mocno, bo to miejsce jest jednym z najmocniejszych w samochodzie. Jakby role się odwróciły to zdaje mi sie , że astra wyglądałaby podobnie :D
0 x
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3037
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Bezpieczeństwo Volvo 200/700/900

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

940 wygląda całkiem przyzwoicie, szyba jest cała więc ta semi-klatka bezpieczeństwa działa :)
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
voglt
Posty: 90
Rejestracja: 13 października 2014, 19:51

Re: Bezpieczeństwo Volvo 200/700/900

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: voglt »

Mało tego, chłodnica cała, silnik chodzi i sam wjechał na lawetę :D :D
0 x
Awatar użytkownika
Mareek
Posty: 2010
Rejestracja: 01 października 2014, 13:33
Lokalizacja: Wawa/Otwock

Re: Bezpieczeństwo Volvo 200/700/900

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Mareek »

Bo tam pod maską się mógł tylko połamać wiatrak i jego obudowa :) Pewnie to był egzemplarz wcześniej "nie bity" jak sądzę po kolekcji
0 x
Polecali zakup BMW, to się skusiłem
rootolf
Posty: 71
Rejestracja: 02 października 2014, 21:37
Lokalizacja: Ostrów Wlkp

Re: Bezpieczeństwo Volvo 200/700/900

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: rootolf »

Nie wiem czy jest sens porównywać samochód konstrukcyjne wywodzący się z lat 80 lub początku lat 90 do obecnych aut.
Kiedyś używano tylko jednego rodzaju blach do produkcji samochodów czyli blachy głębokotłocznej, dlatego można to spawać i łączyć MIG/MAG-iem i zgrzewać punktowo. Dwiema metodami obleci się całe auto.
Takie blachy mają wytrzymałość na rozciąganie poniżej 100 MPa.
Do obecnie produkowanych aut takiej stali używa się rzadko kiedy i to na elementy nie przenoszące dużych obciążeń (np błotniki).
Dzisiejsze auta składają się z kilku rodzajów blach, i mają one wytrzymałość od ok. 300 MPa do 1100 MPa!!!
Skład i struktura prawie nie do wypowiedzenia przez zwykłego śmiertelnika ;)
Takich blach już się nie połączy w garażu, bo trzeba je spawać laserem i nie wolno ich naprawiać, tylko wymieniać na nowe, bo jest ona sprzedawana w gotowych wytłoczkach i nie da się ich profilować w warsztatowych warunkach.
Dywagować możemy, ale to tak jakbyśmy chcieli porównywać konstrukcję D24 TiC z dzisiejszymi dieslami ;)
0 x
Awatar użytkownika
Brus
Posty: 182
Rejestracja: 10 października 2014, 00:02

Re: Bezpieczeństwo Volvo 200/700/900

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Brus »

End of the story :D !
Obrazek
0 x
Staszku
Posty: 184
Rejestracja: 26 listopada 2014, 23:14
Lokalizacja: Hishult

Re: Bezpieczeństwo Volvo 200/700/900

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Staszku »

Podrzucę coś od siebie:
https://www.youtube.com/watch?v=lVAECUAu3y4

Obrazek
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Prędkość była dość spora, auto wyprzedzane stwierdziło że jednak chce być na lewym pasie :/

Ogólnie w wypadkach przy dużych prędkościach raczej wygra auto ze strefami, ale jak na 20 letnie auto i tak daje radę, tutaj sporo tego widzę , auto może ciekawie po tym nie wygląda, ale ludzie zazwyczaj wychodzą z tego w dobrym stanie. A największą różnicę między 7/9xx( tych widziałem najwięcej) widać przy dachowaniach, wolałbym dachować w 940 lub w saabie niż w jakimś innym aucie. Oczywiście wolałbym nie dachować w ogóle :)
0 x
Awatar użytkownika
kemizo
Posty: 620
Rejestracja: 01 października 2014, 13:24
Lokalizacja: Warszawa

Re: Bezpieczeństwo Volvo 200/700/900

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kemizo »

Brus pisze:End of the story :D !
Obrazek

jaki babsztyl za kierownicą :o :shock: :lol:
0 x
Awatar użytkownika
Brus
Posty: 182
Rejestracja: 10 października 2014, 00:02

Re: Bezpieczeństwo Volvo 200/700/900

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Brus »

kemizo pisze:jaki babsztyl za kierownicą :o :shock: :lol:
"Do Lichenia! Znowu we mnie wjechali!" :D

Środek w podlinkowanej przez Ciebie 944 wygląda nawet przyzwoicie biorąc pod uwagę obrażenia zewnętrzne.
0 x
ODPOWIEDZ