Strona 1 z 14

tańsze OC

: 03 grudnia 2016, 13:31
autor: volvnietybombel
witam
pewnie nie wszystkim wiadomo, ale jest możliwość płacenia tańszego OC w sumie w prosty sposób
może ktoś skorzysta-perspektywa składek w przyszłym roku

auta 25 lat i więcej (większość aut na forum :))
PZU posiada w swojej ofercie pakiet -70% dla aut, które mają 25 lat i więcej (w latach 90 było ono w standardowej ofercie, potem na jakiś czas zawiesili), warunkiem jest bycie członkiem PZMot lub stowarzyszenia pod patronatem PZMot -w każdym większym mieście i nie tylko takie się znajdzie, fani dawnej motoryzacji, motocykli itp.
w PZM raczej nie ma problemów z zapisaniem się (podobno nawet nie pytają czy się posiada jakiś pojazd), w stowarzyszeniach bywa różnie, czasami wybrzydzają, a czasami można trafić na kogoś o podobnych zainteresowaniach i nie ma problemu
upraszczając:
-zapisujemy się do PZM
-płacimy składkę ok 50-70zł za cały rok
-dostajemy legitymację członkowską
-idziemy do PZU, żeby ubezpieczyć auto
-jeżeli posiadamy max zniżki tj 65% to od kwoty która pozostaje dzięki legitymacji przysługuje nam kolejne 70% (ja płacę za 245 2.3 ok 330zł za rok, za motocykl 36zł za rok, za motorynkę 16zł za rok :) itd )

auta powyżej 40 lat
tu przytoczę tekst z forum capri:
Witam wszystkich, nie wiem czy ten temat był już poruszany ale chciałem powiadomić wszystkich, bo może nie wszyscy wiedzą a może się to przydać. Możemy mieć samochody a nie płacić oc lub wykupić krótko terminowe bez konieczności rejestracji na zabytek, jedyny warunek to skończone 40 lat (pojazd historyczny)
Oto odpowiedź jaka dostałem od Ubezpieczeniowego Fundusz Gwarancyjnego:

uprzejmie informuję, że zgodnie z przepisem art. 23 ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (Dz. U. nr 124, poz. 1152, ze. zm.) obowiązek zawarcia umowy ubezpieczenia w zakresie OC i zachowania ciągłości ochrony z tytułu tego ubezpieczenia, ciąży na każdym posiadaczu pojazdu zarejestrowanego w RP, niezależnie od stanu technicznego, w jakim znajduje się ten pojazd ani od tego, czy, jak i gdzie jest on użytkowany.

Natomiast zgodnie z art. 29 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (Dz. U. z 2003 r. Nr 124, poz. 1152 z późn. zm.) posiadacz pojazdu historycznego (tj. starszego niż 40 lat) jest obowiązany zawrzeć umowę obowiązkowego ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych przed wprowadzeniem takiego pojazdu do ruchu.

Posiadacze pojazdów historycznych mogą również zawierać umowy ubezpieczenia OC na okres krótszy niż 12 miesięcy, ale nie krótszy niż 30 dni. Nie ma też w tym przypadku wymogu zachowania ciągłości ochrony z tytułu ubezpieczenia OC, pomiędzy umowami krótkookresowymi. Wg uznania mogą oni też zawierać umowy dwunastomiesięczne.

Jeśli Pana pojazd „ukończy” 40 lat, wówczas nie będzie Pan miał obowiązku zachowania ciągłości z tytułu tego ubezpieczenia OC jako jego posiadacz. Jeśli umowa dwunastomiesięczna będzie jeszcze trwała należy poczekać do końca okresu jej obowiązywania i co najmniej na dzień przed jej końcem złożyć wypowiedzenie, aby nie wznowiła się automatycznie. Ukończenie 40 lat (lub więcej) przez pojazd nie skutkuje jednoczesnym rozwiązaniem dotychczas obowiązującej 12-miesięcznej umowy ubezpieczenia. Nie ma obowiązku, aby wiek ukończenia przez pojazd 40 lat był stwierdzony odrębną opinią rzeczoznawcy, aby był on w świetle przepisów ww. ustawy uznany za pojazd historyczny.

Poniżej szczegóły liczenia wieku pojazdu i związanej z tym kwestii, do kiedy winien Pan zachować ciągłość ochrony z tytułu tego ubezpieczenia OC:

1. Jeśli pojazd został po raz pierwszy zarejestrowany w roku jego produkcji, to datą, od której liczy się wiek pojazdu jest data pierwszej rejestracji, (czyli jeśli rok produkcji pojazdu to 1972, data I rejestracji to 30.06.1972 r., to od 01.07.2012 r. pojazd taki jest w świetle przepisów ww. ustawy pojazdem historycznym). Do dnia 30.06.2012 r. jego posiadacz był zobowiązany do zachowania ciągłości ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych. Po tej dacie może zawierać umowy krótkookresowe.

2. Natomiast jeśli pojazd został wyprodukowany wcześniej niż w roku dokonania I rejestracji, wtedy datą od której liczony jest wiek pojazdu jest dzień 31.12. roku produkcji pojazdu. Jeśli pojazd został wyprodukowany np. w 1972 roku, wtedy od 01.01.2013 jest już pojazdem historycznym.

walczmy z dobrą zmianą :)
pozdrawiam

Re: tańsze OC

: 03 grudnia 2016, 13:51
autor: konradko
Dzięki! A czy wiesz o jakichś warunkach szczególnych do oferty -70%? Limit kilometrów, oryginalność auta, itd?

Re: tańsze OC

: 03 grudnia 2016, 13:53
autor: Miedziany
Moja skromna uwaga - lepsze od wykupienia zwykłego członkostwa w PZM jest zakup rocznego assistance za 78zł, w którego cenie zawiera się roczne członkostwo. Zakres takiej pomocy nie jest wielki, ale zawsze może się przydać (dotyczy nie konkretnego samochodu, tylko jest przypisane do osoby!).

link --> https://assistance.pzm.pl

Walczę obecnie z PZU o odpowiedź, ale może Wy pomożecie: data 1wszej rejestracji to 17/03/1992, zniżka 70% będzie w takim razie liczona od polisy zawartej po 17/03/2017, czy już od 1 stycznia (patrząc rocznikowo, tak jak w wypadku aut historycznych)? Jest gdzieś zapis traktujący o tym?

Re: tańsze OC

: 03 grudnia 2016, 14:00
autor: volvnietybombel
nie ma żadnych dodatkowych warunków, co lepsze co roku przysyłają wznowienie na zawartych wcześniej warunkach więc teoretycznie wystarczy być członkiem tylko rok :)

Re: tańsze OC

: 03 grudnia 2016, 14:03
autor: volvnietybombel
wg mnie liczy się rocznik i dobra wola ubezpieczyciela, ale jak to w Polsce do kompa idzie wiadomość o pierwszej rejestracji więc od tej chwili dla nich auto zaistniało- ty kończyłeś osiemnastkę w dniu urodzin a nie 1 stycznia (nie dotyczy szczególnego przypadku :) ) więc pewnie tak będzie i z autem

Re: tańsze OC

: 03 grudnia 2016, 14:04
autor: volvnietybombel
Miedziany
a czy dostajesz kartę członkowską ?

Re: tańsze OC

: 03 grudnia 2016, 14:21
autor: Adaśko
Z tymi 25 latami to tak nie do końca. Auto musi być pojazdem historycznym, bo inaczej w PZU wybrzydzają. Ale i tu jest rozwiązanie- opinia rzeczoznawcy samochodowego o wartości historycznej pojazdu. Jeśli rzeczoznawca uzna, że auto należy do takej grupy, wiek nie ma znaczenia. Polecam poczytać definicję pojazdu historycznego:
Pojazd historyczny pisze:Pojazd historyczny to określenie pochodzące z ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych OC. Pojazd musi spełniać co najmniej jeden z poniższych warunków by mógł być uznany za historyczny:

* pojazd, który został wpisany do rejestru zabytków lub który znajduje się w wojewódzkiej ewidencji zabytków, a także pojazd wpisany do inwentarza muzealiów (tzw. pojazd zabytkowy)
* lub pojazd mający co najmniej 40 lat
* pojazd mający co najmniej 25 lat pod warunkiem, że posiada większość oryginalnych części (minimum 75%, w tym główne podzespoły). Dodatkowo dany model samochodu musi być wycofany z produkcji od przynajmniej 15 lat.
* pojazd uznany przez uprawnionego rzeczoznawcę samochodowego za pojazd unikatowy lub mający szczególne znaczenie dla udokumentowania historii motoryzacji

Podstawa prawna:
Art. 2 ust. 1 pkt 11 ustawy z dnia 22.05.2003 r. o działalności ubezpieczeniowej w związku z art. 2 pkt 39 ustawy z dnia 20.06.1997 r. Prawo o ruchu drogowym.
Robiłem takie opinie na jakieś 12 aut. Dodatkowo można kupować OC na 30dni lub go w ogóle nie kupować, gdy auto np. zimuje lub się remontuje.

Re: tańsze OC

: 03 grudnia 2016, 15:32
autor: endriugto
Temat już był Panowie wystarczy na forum poszperać.

Re: tańsze OC

: 03 grudnia 2016, 16:27
autor: volvnietybombel
cytuję:
"O „żółte tablice” samochodu zabytkowego mogą ubiegać się właściciele pojazdów, które mają ponad 25 lat, nie są produkowane od 15 lat oraz posiadają minimum 75% części oryginalnych.

Samochody zabytkowe, jako jedne z nielicznych pojazdów mogą mieć wykupione krótkoterminowe ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej OC na okres krótszy niż 12 miesięcy, ale nie krótszy niż 30 dni.

Ubezpieczyciele, choć nie mogą odmówić ubezpieczenia OC, często odsyłają potencjalnych klientów z kwitkiem proponując bardzo zawyżone propozycje składek. Najlepszą ofertę OC na polskim rynku dla pojazdów zabytkowych ma PZU.
W związku z tym, że AC jest ubezpieczeniem nieobowiązkowym ubezpieczyciel może odmówić klientowi takiej ochrony. Nieliczni, jak np. Warta czy PZU, proponują polisy indywidualne, które są dość drogie.

Z wykupieniem ubezpieczenia OC na pojazdy starsze niż 25 lat ale nie posiadające „żółtych tablic” nie ma w Polsce większego problemu, istnieją jednak duże rozbieżności cenowe w proponowanych składkach. Podobnie jak w przypadku ubezpieczenia pojazdów zabytkowych PZU jest bezkonkurencyjne, jeśli chodzi o oldtimery."

pojazd historyczny traktowany jest jak pojazd zabytkowy na białych tablicach (tu potrzebna opinia) i tu mogą ubezpieczalnie grymasić -głównie chodzi o czasowe ubezpieczenia
podobnie z pojazdami unikatowymi-tu tylko opinia wchodzi w grę bo pojazd nie musi mieć 25lat
PS podobno pojazdy wyrejestrowane można ponownie zarejestrować na białe tablice, jeżeli spełniają warunki dla pojazdów historycznych -temat nie sprawdzony

wydaje mi się, że miałeś pecha bo już w kilku ubezpieczalniach i dla przeróżnych pojazdów wyznacznikiem był tylko wiek (przy ubezpieczeni na cały rok) i teraz legitymacja członkowska PZM (jak już pisałem dawniej w PZU to było standardem i sami mówili, że jest taka opcja)
będę niedługo ubezpieczał kolejne auto to zapytam co gość ma w kompie i jak zdefiniowana jest ta zniżka

czy temat był -nie wiem, ale warto go odświeżać
dla każdego kto ma cokolwiek starego i jest w temacie to sprawa oczywista, ale jak ktoś dopiero co kupił auto to nie wie

możesz wkleić linka, żeby się nie powtarzać w pewnych kwestiach

Re: tańsze OC

: 03 grudnia 2016, 17:00
autor: panrysiek
Jeśli chodzi o zniżkę -70% jedynymi warunkami są wiek (liczy się data pierwszej rejestracji), rok bezszkodowej jazdy i przynależność do PZMot (np wykupione Assistance). Nikt nie sprawdza przebiegu czy stopnia oryginalności.