Wycena wartości rynkowej serii 200/700/900 w PL

Niekoniecznie o samochodach.
Awatar użytkownika
Mareek
Posty: 2010
Rejestracja: 01 października 2014, 13:33
Lokalizacja: Wawa/Otwock

Re: Wycena wartości rynkowej serii 200/700/900 w PL

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Mareek »

I jedna z dwuset wzrosła o 76%
0 x
Polecali zakup BMW, to się skusiłem
Awatar użytkownika
Miś
Posty: 758
Rejestracja: 11 lipca 2016, 20:40
Lokalizacja: Kalisz, UK

Re: Wycena wartości rynkowej serii 200/700/900 w PL

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Miś »

Tylko trzeba wziąść pod uwagę specyfikę polskiego rynku, który kompletnie odbiega od rynków europejskich... tak pod względem kupujących jak i sprzedających.

Jeżeli handlarz zawyża wartość rynkowa sprzedawanego auta to dlaczego ma tego nie robić zwykły sprzedający. Każdy chce zarobić i ulega czarowi tego rynku! W końcu w Polsce auto jest i jeszcze długo będzie luksusem... a za luksus trzeba płacić! Rzadko kiedy cena auta jest adekwatna do stanu technicznego i faktycznej jego wartości... a rynek funkcjonuje wobec zasady... co sąsiad powie jak zobaczy!
0 x
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3038
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Wycena wartości rynkowej serii 200/700/900 w PL

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

Dlatego właśnie opublikowałem te tabele. Mógłbym podać Ci sto przykładów z tutejszego rynku jak pochrzanione są niektóre ceny, a dzieje się to między innymi dlatego że mało kto poważnie podchodzi do szacowania wartości tych aut. Z pomocą takich materiałów można sobie wyrobić opinię o tekstach typu "ten model zyskał na wartości 76%".

Absolutnie nie mam nic przeciwko handlowaniu autami i zarabianiu na tym prawdziwych pieniędzy. Mam za to dużo żalu do psucia rynku przez cwaniaków którzy nie mają pojęcia co robią. Od dwóch - trzech lat widziałem w Polsce może trzy 240 które chciałbym kupić. Jedną zresztą kupiłem :)
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
mikomaxi
Posty: 497
Rejestracja: 07 października 2014, 13:08

Re: Wycena wartości rynkowej serii 200/700/900 w PL

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: mikomaxi »

Śledzę na bieżąco rynek Volviaków na zachodzie, faktycznie ceny rosną ale ta cena musi być adekwatna do stanu. Za cene 10 tyś zł mozna kupic 2setke fajnie wyposazona ale najcześciej do interwencji blacharza i lakiernika. Cena musi odzwierciedlać stan lub dość cieżko osiągalna wersje która będzie kosztowac w stanie dobrym około 20 tys zł. Niestety czasy tanich 2/7/9setek sie skończyły i nie rozumiem zdziwienia że zadbane auto i wyposażone kosztuke 15-20 tyś to są realne ceny kto remontował lub doposażał auto wie ile to kosztuje. Sory jak kogoś nie stać to niech nie komentuje i nie dziwi sie ceny tylko kupi auto na jakie je stać.
0 x
takijedenkuba
Posty: 1750
Rejestracja: 01 października 2014, 22:24
Lokalizacja: Ustrzyki D. Zielonka Warszawa Iława

Re: Wycena wartości rynkowej serii 200/700/900 w PL

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: takijedenkuba »

dom?n pisze:Od dwóch - trzech lat widziałem w Polsce może trzy 240 które chciałbym kupić. Jedną zresztą kupiłem :)
Do Warszawy się nie wybierasz czasem?
Może mojego sedana byś chciał obejrzeć? :mrgreen:
1 x
Awatar użytkownika
kalor
Posty: 263
Rejestracja: 03 października 2014, 09:55
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wycena wartości rynkowej serii 200/700/900 w PL

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kalor »

mikomaxi pisze:Śledzę na bieżąco rynek Volviaków na zachodzie, faktycznie ceny rosną ale ta cena musi być adekwatna do stanu. Za cene 10 tyś zł mozna kupic 2setke fajnie wyposazona ale najcześciej do interwencji blacharza i lakiernika. Cena musi odzwierciedlać stan lub dość cieżko osiągalna wersje która będzie kosztowac w stanie dobrym około 20 tys zł. Niestety czasy tanich 2/7/9setek sie skończyły i nie rozumiem zdziwienia że zadbane auto i wyposażone kosztuke 15-20 tyś to są realne ceny kto remontował lub doposażał auto wie ile to kosztuje. Sory jak kogoś nie stać to niech nie komentuje i nie dziwi sie ceny tylko kupi auto na jakie je stać.
tu raczej nie jest mowa o WYREMONTOWANYCH wozach, a o parchach, które mają cenę wyssana z ...


tak miało być
Ostatnio zmieniony 16 września 2016, 13:37 przez kalor, łącznie zmieniany 1 raz.
0 x
Awatar użytkownika
knefel
Posty: 346
Rejestracja: 21 marca 2016, 19:06
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Re: Wycena wartości rynkowej serii 200/700/900 w PL

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: knefel »

odezwał sie ten od klapy za 1500 :lol: , no tak teraz jest dzieki temu złoty okres dla tych co kupują zgniłki i windują ceny za byle szkiełko no bo panie zabytek , no i od pasjonata
rynek jest masakrowany u nas i z tego co pamiętam to zaczeło sie to od legend prlu po obejrzeniu których paru wieśków z mirkami doszło do wniosku że na ,,kurniku" z dużego fiata można zarobić krocie , przecież jedyny taki wśród jedynych takich
nawet nie trzeba patrzeć na rynek volvo , najlepiej jest to widoczne po małych i dużych fiatach
a , no i żeby nie było że cośtam , niech sobie dwuseta czy siedemseta w bogatym setupie i idealnym stanie kosztuje te dwadzieścia klocków , w koncu mało już tego i wiadomo , co do dziewięćsetek kwestia sporna , ale dziurawe 740 czy 940 w full korbotronicu z b230f za dyche to już śmiech i płacz naraz
1 x
Awatar użytkownika
Miś
Posty: 758
Rejestracja: 11 lipca 2016, 20:40
Lokalizacja: Kalisz, UK

Re: Wycena wartości rynkowej serii 200/700/900 w PL

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Miś »

Polski rynek samochodowy juz dawno sięgnął dna! I nie do końca jest to wina handlarzy a bardziej kupujących... to oni dali przyzwolenie na kręcenie liczników i inne machlojki. Jeżeli z budżetem na auto kompaktowe celuje się w auto klasy średniej to coś tu jest nie tak! Handlarze wykorzystali tylko niszę i zapewnili klientowi to co chciał. Sytuacja jeszcze długo się nie zmieni... o ile w ogóle kiedykolwiek.

Doszliśmy tą drogą do końca ślepej uliczki na której stoją tylko trupy z których kapie PLAK i zamiast się w końcu obudzić to przemy dalej mimo tego, że już nie ma dokąd!

90% aut na rynku wtórnym ma cofnięty licznik... oburza to każdego ale tylko u "sąsiada" bo mój przecież nie jest kręcony chociaż pochodzi z tego samego komisu!!!

Tym sposobem również wśród 30 letnich Volvo nie ma co się dziwić, że jest podobnie bo przecież to również ten sam rynek... przykład:

Na giełdzie klasyków jest 244 czarna po projekcie, sporo ludzi wie o którą mi chodzi. Cena 23900... mimo, że kompletnie odrestaurowana to w opisie jest prawda... o przeszczepie silnika, zawieszeniu czy zmianie grilla. No i stoi sobie biedaczysko i jeszcze długo będzie stała. Ale gdyby tam w opisie było, że wszystko gitara i w ogóle pięknie... a najlepiej, że Niemiec który sprzedawał to do granicy gonił bo się rozmyslił... to już dawno tego auta by nie było!
0 x
takijedenkuba
Posty: 1750
Rejestracja: 01 października 2014, 22:24
Lokalizacja: Ustrzyki D. Zielonka Warszawa Iława

Re: Wycena wartości rynkowej serii 200/700/900 w PL

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: takijedenkuba »

Miś, ja to amator jestem, z innej niż motoryzacyjna branży, rzemieślnik raczej
Z handlem samochodami to jedynie coś wspólnego mam jako kupujący... niestety
Pytam z perspektywy sprzedającego.
Lepiej by było zmienić ten opis?
Nie sprzedałbym go bo to takie moje marzenie.
Ale "live is brutal" siano potrzebne...
0 x
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3038
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Wycena wartości rynkowej serii 200/700/900 w PL

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

takijedenkuba pisze:Miś, ja to amator jestem, z innej niż motoryzacyjna branży, rzemieślnik raczej
Z handlem samochodami to jedynie coś wspólnego mam jako kupujący... niestety
Pytam z perspektywy sprzedającego.
Lepiej by było zmienić ten opis?
Nie sprzedałbym go bo to takie moje marzenie.
Ale "live is brutal" siano potrzebne...
Ja Ci powiem tyle: skoro udało się człowiekowi z Poznania zrobić Fiata 125p w dwudrzwiowym nadwoziu i z silnikiem VW R32, a potem go sprzedać za bardzo dużo pieniędzy, to w końcu uda się puścić też Twoje 264 3.0. Ale głównie rozbija się to o cierpliwość.
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
ODPOWIEDZ