740 Turbo - Biała karta, kilka pytań.

Tu możesz napisać swoje uwagi do forum albo zapytać o jego funkcjonowanie
Awatar użytkownika
Dudes
Posty: 190
Rejestracja: 25 czerwca 2016, 14:04
Lokalizacja: Częstochowa

Re: 740 Turbo - Biała karta, kilka pytań.

Postautor: Dudes » 09 września 2016, 21:50

Miś pisze:Wiec tak... biała kartę drukuje się na papierze o podwyższonej gramaturze (180-240g/m2). Drukowana na papierze formatu A3 ale tylko jej okładka... pozostałe strony drukowane na papierze A4 o bezwzględnie tej samej gramaturze. Całość ma tworzyć tak jakby książeczkę.

Zdjęcia formatu 9×12, na błyszczącym papierze z fotolaba.

Wiesz nie dostałem jeszcze tego maila?

Ja nie dostałem adresu mail na który mam wysłać :D Czyli 1 strona ma być na formacie A3, reszta na A4? :)
0 x
1986 740 Turbo B200ET,1910881 KM : viewtopic.php?f=6&t=1094

Awatar użytkownika
Miś
Posty: 474
Rejestracja: 11 lipca 2016, 20:40
Lokalizacja: Kalisz, UK

Re: 740 Turbo - Biała karta, kilka pytań.

Postautor: Miś » 09 września 2016, 21:58

Oj tam... :oops: juz poszedł.

No dobra... odpowiedź mi na kolejne pytanie. Skoro chcesz mieć wpis do ewidencji zabytków a nie chcesz rejestrować auta jako zabytek to rozumiem, że rezygnujesz z prawa do bezterminowego przeglądu? Dodatkowo u ubezpieczyciela będziesz musiał zgłosić, że auto jest zabytkiem co podniesie Twoja składkę ubezpieczeniowa znacząco ale jednocześnie rezygnujesz z przysługującej Ci zniżki 75% na samochody zabytkowe jako członek jakiegokolwiek automobilklub należącego do PZMOTU?
0 x
Zapraszam do odwiedzenia
VOLVO 240 "Gustaf"

Awatar użytkownika
Dudes
Posty: 190
Rejestracja: 25 czerwca 2016, 14:04
Lokalizacja: Częstochowa

Re: 740 Turbo - Biała karta, kilka pytań.

Postautor: Dudes » 09 września 2016, 22:02

Miś pisze:Oj tam... :oops: juz poszedł.

No dobra... odpowiedź mi na kolejne pytanie. Skoro chcesz mieć wpis do ewidencji zabytków a nie chcesz rejestrować auta jako zabytek to rozumiem, że rezygnujesz z prawa do bezterminowego przeglądu? Dodatkowo u ubezpieczyciela będziesz musiał zgłosić, że auto jest zabytkiem co podniesie Twoja składkę ubezpieczeniowa znacząco ale jednocześnie rezygnujesz z przysługującej Ci zniżki 75% na samochody zabytkowe jako członek jakiegokolwiek automobilklub należącego do PZMOTU?

Obecnie auto jest zarejestrowane na dziadka, potem przerejestruje na siebie i właśnie zamierzałem skorzystać ze zniżki 75%. Rozumiem, że jak wpiszę auto do rejestru to stracę tą możliwość i będę mógł tylko po tym zabiegu ubiegać się o żółte tablice?
0 x
1986 740 Turbo B200ET,1910881 KM : viewtopic.php?f=6&t=1094

Awatar użytkownika
Miś
Posty: 474
Rejestracja: 11 lipca 2016, 20:40
Lokalizacja: Kalisz, UK

Re: 740 Turbo - Biała karta, kilka pytań.

Postautor: Miś » 09 września 2016, 22:24

Szanowni Państwo
Z przyjemnością informujemy, iż z dniem 1 sierpnia członkowie Polskiego Związku Motorowego nabyli prawo do skorzystania ze zniżki „Pojazdy Zabytkowe” PZU.
Przy zawieraniu (przedłużaniu) umowy należy przedstawić aktualną legitymację członkowską.
Dodatkowe warunki:
Zniżka ma zastosowanie wyłącznie w ubezpieczeniu OC ppm w wysokości 70%
Ze Zniżki może skorzystać wyłącznie posiadacz pojazdu będący osobą fizyczną nie prowadzącą działalności gospodarczej;
Zniżka ma zastosowanie przy zawieraniu (nowych oraz wznowionych) umów ubezpieczenia;
Zniżka nie może zostać udzielona w ubezpieczeniu w którym w ciągu ostatnich 12 miesięcy nastąpiła szkoda;
Zniżka nie ma zastosowania do umów ubezpieczenia zawieranych za pośrednictwem internetu lub telefonu;
Zniżka nie podlega łączeniu z innymi zniżkami promocyjnymi
Serdecznie zapraszamy posiadaczy pojazdów zabytkowych do odwiedzenia oddziałów PZU.


Powyższy cytat pochodzi ze strony internetowej PZMOTU.

Zawierając umowę ubezpieczenia musisz mieć ze sobą dowód rejestracyjny i legitymację członkowską. Nie wiem, czy udzielą Ci zniżki tylko na podstawie zaświadczenia od WKZ. Tą zniżkę otrzymasz tyko podpisując umowę w punkcie ubezpieczeniowym. Musisz się tam udać i dowiedzieć. Kolejna rzecz to kwestia rejestracji... musisz dowiedzieć się czy możesz poruszać się po drogach publicznych samochodem zabytkowym, nie zarejestrowanym jako zabytek... taka informację możesz uzyskać w Wydziale Komunikacji.

Kolejna rzecz to przeglądy techniczne. W okręgowej stacji diagnostycznej robisz przegląd jednorazowo... taki przywilej przysługuje zabytkom. Jednakże potwierdzenie takiego przeglądu musi zostać wbite w dowód rejestracyjny jako bezterminowe. .. a to tylko po rejestracji!

Jeżeli chodzi o Twoja kartę to z grubsza wydaje się ok ale mam kilka uwag do niej.
Ponieważ wstaje jutro o 4 rano do pracy to pogadamy o tym jutro ;)

Zastanów się, czy jeżeli i tak starasz się o wpis do ewidencji zabytków to nie warto pójść za ciosem i doprowadzić sprawę do końca i nie borykać się z jakimiś niedomowieniami. Kup auto od dziadka za grosze... i całą rejestracje zrób juz na siebie!
0 x
Zapraszam do odwiedzenia
VOLVO 240 "Gustaf"

Awatar użytkownika
Dudes
Posty: 190
Rejestracja: 25 czerwca 2016, 14:04
Lokalizacja: Częstochowa

Re: 740 Turbo - Biała karta, kilka pytań.

Postautor: Dudes » 09 września 2016, 22:34

Miś pisze:
Szanowni Państwo
Z przyjemnością informujemy, iż z dniem 1 sierpnia członkowie Polskiego Związku Motorowego nabyli prawo do skorzystania ze zniżki „Pojazdy Zabytkowe” PZU.
Przy zawieraniu (przedłużaniu) umowy należy przedstawić aktualną legitymację członkowską.
Dodatkowe warunki:
Zniżka ma zastosowanie wyłącznie w ubezpieczeniu OC ppm w wysokości 70%
Ze Zniżki może skorzystać wyłącznie posiadacz pojazdu będący osobą fizyczną nie prowadzącą działalności gospodarczej;
Zniżka ma zastosowanie przy zawieraniu (nowych oraz wznowionych) umów ubezpieczenia;
Zniżka nie może zostać udzielona w ubezpieczeniu w którym w ciągu ostatnich 12 miesięcy nastąpiła szkoda;
Zniżka nie ma zastosowania do umów ubezpieczenia zawieranych za pośrednictwem internetu lub telefonu;
Zniżka nie podlega łączeniu z innymi zniżkami promocyjnymi
Serdecznie zapraszamy posiadaczy pojazdów zabytkowych do odwiedzenia oddziałów PZU.


Powyższy cytat pochodzi ze strony internetowej PZMOTU.

Zawierając umowę ubezpieczenia musisz mieć ze sobą dowód rejestracyjny i legitymację członkowską. Nie wiem, czy udzielą Ci zniżki tylko na podstawie zaświadczenia od WKZ. Tą zniżkę otrzymasz tyko podpisując umowę w punkcie ubezpieczeniowym. Musisz się tam udać i dowiedzieć. Kolejna rzecz to kwestia rejestracji... musisz dowiedzieć się czy możesz poruszać się po drogach publicznych samochodem zabytkowym, nie zarejestrowanym jako zabytek... taka informację możesz uzyskać w Wydziale Komunikacji.

Kolejna rzecz to przeglądy techniczne. W okręgowej stacji diagnostycznej robisz przegląd jednorazowo... taki przywilej przysługuje zabytkom. Jednakże potwierdzenie takiego przeglądu musi zostać wbite w dowód rejestracyjny jako bezterminowe. .. a to tylko po rejestracji!

Jeżeli chodzi o Twoja kartę to z grubsza wydaje się ok ale mam kilka uwag do niej.
Ponieważ wstaje jutro o 4 rano do pracy to pogadamy o tym jutro ;)

Zastanów się, czy jeżeli i tak starasz się o wpis do ewidencji zabytków to nie warto pójść za ciosem i doprowadzić sprawę do końca i nie borykać się z jakimiś niedomowieniami. Kup auto od dziadka za grosze... i całą rejestracje zrób juz na siebie!

To już wolałbym wpisać siebie jako współwłaściciel. Co do tego wpisu... skoro dostanę zwyżkę ubezpieczenia to raczej nie warto składać tej białej karty. Właśnie chodzi głównie o to żeby dostać za stłuczkę przyzwoite pieniądze na naprawę, a nie jakieś grosze. Głównie to zamieszanie z kartą, bo opinia raczej niewiele da.
0 x
1986 740 Turbo B200ET,1910881 KM : viewtopic.php?f=6&t=1094

Awatar użytkownika
Miś
Posty: 474
Rejestracja: 11 lipca 2016, 20:40
Lokalizacja: Kalisz, UK

Re: 740 Turbo - Biała karta, kilka pytań.

Postautor: Miś » 09 września 2016, 22:44

Jeżeli chcesz mieć zabytek tylko po to żeby dostać wyższe odszkodowanie to faktycznie chyba lepiej sobie odpuść! Zabytek to nie zabawka... daje pewne prawa ale generuje za sobą ogrom obowiązków. Weź pod uwagę... że tak rozumować mógłby każdy... zgłaszać jako zabytek byle trupa i wystawiać go na dzwona i spokojnie czekać na pieniążki... ale niestety, nie tak to działa.

Pierwsza zasada... chcesz mieć wyższe odszkodowanie to płać wyższa składkę... nic za darmo!

Przemyśl to sobie i jeżeli nadal będziesz zainteresowany to odezwij się jutro.
Pozdrawiam.
0 x
Zapraszam do odwiedzenia
VOLVO 240 "Gustaf"

Awatar użytkownika
Dudes
Posty: 190
Rejestracja: 25 czerwca 2016, 14:04
Lokalizacja: Częstochowa

Re: 740 Turbo - Biała karta, kilka pytań.

Postautor: Dudes » 09 września 2016, 22:51

Miś pisze:Jeżeli chcesz mieć zabytek tylko po to żeby dostać wyższe odszkodowanie to faktycznie chyba lepiej sobie odpuść! Zabytek to nie zabawka... daje pewne prawa ale generuje za sobą ogrom obowiązków. Weź pod uwagę... że tak rozumować mógłby każdy... zgłaszać jako zabytek byle trupa i wystawiać go na dzwona i spokojnie czekać na pieniążki... ale niestety, nie tak to działa.

Pierwsza zasada... chcesz mieć wyższe odszkodowanie to płać wyższa składkę... nic za darmo!

Przemyśl to sobie i jeżeli nadal będziesz zainteresowany to odezwij się jutro.
Pozdrawiam.

Rozumiem, odezwę się jutro. Pozdrawiam!
0 x
1986 740 Turbo B200ET,1910881 KM : viewtopic.php?f=6&t=1094

barrtek
Posty: 115
Rejestracja: 11 października 2014, 21:20
Lokalizacja: Wiązowna

Re: 740 Turbo - Biała karta, kilka pytań.

Postautor: barrtek » 10 września 2016, 08:28

Ta zniżka w PZU jedyne co ma wspólne z zabytkiem to nazwa. Wystarczy że samochód ma 25 lat i już przysługuje. Dziadek ma tak ubezpieczone dwa stare mercedesy na białych blachach.

Jest coś takiego jak pojazd historyczny, o ile dobrze pamiętam. Interesowałem ie tym, bo nie chciałem swojego rejestrować na żółte tablice a nie miałem dokumentów. Z tego co pamiętam taki samochód jest wpisany do wojewódzkiej ewidencji zabytków (byle nie do rejestru, bo będziesz miał przerąbane, ale o ile to nie 7seta Wałęsy to raczej Ci to nie grozi) i dostaje normalne, białe tablice.
0 x

Awatar użytkownika
Miś
Posty: 474
Rejestracja: 11 lipca 2016, 20:40
Lokalizacja: Kalisz, UK

Re: 740 Turbo - Biała karta, kilka pytań.

Postautor: Miś » 10 września 2016, 10:27

Tylko weź pod uwagę, że jeżeli masz auto wpisane jako zabytkowe to musisz to powiedziec w chwili gdy podpisuje umowę o ubezpieczenie. Problem jest taki, że nie każda firma chce ubezpieczyć takie auto. A te które chcą to zrobić podbijają stawkę początkową. Juz na wstępie za auto zabytkowe masz zwyżkę.

Być może nie musi auto być zarejestrowane ale zniżka dla członków PZMotu nie łączy się z innymi zniżkami. Czyli te 70% ceny jest od te początkowej stawki.

byle nie do rejestru, bo będziesz miał przerąbane, ale o ile to nie 7seta Wałęsy to raczej Ci to nie grozi


Poza tym nie bardzo rozumiem co wy się tak sracie tych zabytków?
0 x
Zapraszam do odwiedzenia
VOLVO 240 "Gustaf"

Awatar użytkownika
wujek
Posty: 767
Rejestracja: 20 października 2015, 18:51
Lokalizacja: Lublin

Re: 740 Turbo - Biała karta, kilka pytań.

Postautor: wujek » 10 września 2016, 10:43

Bez sensu te kombinacje, mam dwa pojazdy jeden rocznik 77 a drugi 60. Obydwa z opinią jako pojazd historyczny na białej blaszce. OC ze zniżką z PZM wychodzi taniutko a w razie dzwona z racji opinii, wypłacają jak za zboże. Nie wiem po co tyle zachodu z żółtymi blachami.
0 x
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.

16 GARAGE
'88 744+


Wróć do „Forum”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości