Niebieska strzała pisze:Podepnę do tematu , pacjent 240 2.3 benzyna 112 km myślę w miejsce środkowego tłumika wspawać strumienice / strumieniokat / tłumik co wybrać aby nie pogorszyć a polepszyć .
Strumienica to w redblocku wolnossącym porażka dźwięk, z moich eksperymentów to jednak nie jest łatwo poprawić fabrykę.
Żeby było w miarę przepisowo co do głośności to masz w zasadzie dwie opcje:
- jeśli masz katalizator ceramiczny to możesz użyć przelotowego środkowego i komorowego/dużego przelotowego jako końcowego. Przelotowe muszą być długie z dużymi puszkami i nie za grubymi rurami tak do ~50mm, na nich będzie basowy pomruk jak dasz za małe puszki nie da się wytrzymać na dłuższej trasie i mogą być problemy z przeglądem/policją.
Średnica rur do 112KM nie więcej jak 52mm, ja użyłem mniej więcej takich:
http://allegro.pl/tlumik-puszka-przelot ... 82202.htmlhttp://allegro.pl/tlumik-sportowy-komor ... 61684.html- jeśli nie masz katalizatora lub masz katalizator metalowy do aut z LPG to niestety nawet 3 przelotowe tłumik dają za głośny, męczący/buczący w trasie dźwięk. Przy takim katalizatorze niestety tylko duży przelotowy jako środkowy + duży komorowy jako końcowy.
Ten z linka co podałem magnaflow ma całkiem przyjemny dźwięk, bierz z jak największą puszką.
Ja mam gdzieś tak od 3 lat te tłumiki z turboworksa jako środkowe i magnaflow jako końcowe + cały wydech wyspawany z rur z kwasówki, auta garażują pod blokiem jeżdżą na LPG a tłumiki wyglądają nadal jak by były założone z 2 tygodnie temu...