Modyfikacje układu wydechowego

Wszystko co ma poprawić albo zepsuć fabryczną konfigurację
konradko
Posty: 723
Rejestracja: 24 listopada 2016, 15:00

Re: Modyfikacje układu wydechowego

Postautor: konradko » 01 stycznia 2017, 23:43

wujek pisze:Polatałem wczoraj swoim i stwierdzam że pełny przelot na końcowym tłumiku (również pustym) jest dźwiękowo poprawny, ale za cichy :)


Dziwne bo miałem pełny przelot z wybebeszonych tylnym w Renault 19 16v (1.8l) i głośnosc wydechu urywała głowę a przy uruchamianiu silnika jak ktoś nie był przygotowany a stał na zew to podskakiwał. Chyba kolektor wydechowy ma też sporo do gadania?
0 x

Awatar użytkownika
wujek
Posty: 808
Rejestracja: 20 października 2015, 18:51
Lokalizacja: Lublin

Re: Modyfikacje układu wydechowego

Postautor: wujek » 02 stycznia 2017, 00:07

Turbo wycisza wydech. Ja mam FT na 3/2,5".
0 x
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.

16 GARAGE
'88 744+ @1,7bar

Awatar użytkownika
Dirty Harry
Posty: 224
Rejestracja: 25 sierpnia 2015, 12:37
Lokalizacja: Wrocław

Re: Modyfikacje układu wydechowego

Postautor: Dirty Harry » 02 stycznia 2017, 01:32

Mam FT na wszystkich rurach 60 mm z przednim tłumikiem od 960 i tylnym, mniejszym i bardziej płaskim niż oryginalny od Alfy GTV - i jest cichutko, ale wszystkie bebechy w puszkach zostały bez zmian.
0 x

Niebieska strzała
Posty: 9
Rejestracja: 01 stycznia 2018, 14:47

Re: Modyfikacje układu wydechowego

Postautor: Niebieska strzała » 28 stycznia 2018, 19:51

Podepnę do tematu , pacjent 240 2.3 benzyna 112 km myślę w miejsce środkowego tłumika wspawać strumienice / strumieniokat / tłumik co wybrać aby nie pogorszyć a polepszyć .
0 x

xjtdi
Posty: 320
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: Modyfikacje układu wydechowego

Postautor: xjtdi » 30 stycznia 2018, 09:56

Niebieska strzała pisze:Podepnę do tematu , pacjent 240 2.3 benzyna 112 km myślę w miejsce środkowego tłumika wspawać strumienice / strumieniokat / tłumik co wybrać aby nie pogorszyć a polepszyć .

Strumienica to w redblocku wolnossącym porażka dźwięk, z moich eksperymentów to jednak nie jest łatwo poprawić fabrykę.
Żeby było w miarę przepisowo co do głośności to masz w zasadzie dwie opcje:
- jeśli masz katalizator ceramiczny to możesz użyć przelotowego środkowego i komorowego/dużego przelotowego jako końcowego. Przelotowe muszą być długie z dużymi puszkami i nie za grubymi rurami tak do ~50mm, na nich będzie basowy pomruk jak dasz za małe puszki nie da się wytrzymać na dłuższej trasie i mogą być problemy z przeglądem/policją.
Średnica rur do 112KM nie więcej jak 52mm, ja użyłem mniej więcej takich:
http://allegro.pl/tlumik-puszka-przelot ... 82202.html
http://allegro.pl/tlumik-sportowy-komor ... 61684.html
- jeśli nie masz katalizatora lub masz katalizator metalowy do aut z LPG to niestety nawet 3 przelotowe tłumik dają za głośny, męczący/buczący w trasie dźwięk. Przy takim katalizatorze niestety tylko duży przelotowy jako środkowy + duży komorowy jako końcowy.
Ten z linka co podałem magnaflow ma całkiem przyjemny dźwięk, bierz z jak największą puszką.
Ja mam gdzieś tak od 3 lat te tłumiki z turboworksa jako środkowe i magnaflow jako końcowe + cały wydech wyspawany z rur z kwasówki, auta garażują pod blokiem jeżdżą na LPG a tłumiki wyglądają nadal jak by były założone z 2 tygodnie temu...
0 x


Wróć do „Modyfikacje osiągów”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości