Alufelgi 5x110 co? jak?

Wszystko co ma poprawić albo zepsuć fabryczną konfigurację
Awatar użytkownika
heski997
Posty: 201
Rejestracja: 02 października 2014, 18:55
Lokalizacja: Gdańsk

Alufelgi 5x110 co? jak?

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: heski997 »

W połowie zeszłego roku kupiłem sobie alufelgi.
Exip, 8x16, Et23, 65.1 zasiadały za swoich czasów (a są z 88 roku) w omedze i senatorze)
Obrazek

Zainspirowany forumowym wsadzaniem do cegieł 5x110 zakupiłem je sobie, bo bardzo mi się podobają.

Wyszło tak, że za żaden skarb nie chcą usiąść na piaście. Krzywo, od boku nachodzą na jeden zwój gwintu dwóch śrub.

Są one tak zrobione, że do dziur na śruby są wsadzone jakby "leje" nabijane (wybijają się normalnie przy użyciu młotka)
Trochę kombinując, rozwierciłem leje na wiertarce stołowej wiertłem stożkowym o skokach co 1mm każdy z lei i felgi wchodzą na piastę.

Tylko pytanie na ile jest to niebezpieczne?
Jeżeli trochę to spoko, jeżeli bardzo, to szukam pomysłu.

Z racji szerokości alufelg, znawcy wiedzą, że z przodu nie wchodzi, brakuję troszeczke (siada na mcphersonie).
Z tyłu natomiast wchodzi bez problemu.

Szukam porad, co miałbym zrobić, żeby w lato na nich śmigać?

Dystanse z wystającymi gwintami i zmianą rozstawu 5x108/5x110? Tylko gdzie i bez wydawania 1000zł.

Cegła ze względu na możliwości jakie daje jej
Obrazek

nie przekracza 100km/h (przy 140km/h mechaniczna pompa nie daje rady, więc jest ogranicznik)
i ogólnie jeździ mało.

Chciałbym je po prostu założyć tak, żeby nie wypadały po 10km.
Co 100 mogę je dokręcać :lol:

Po prostu szukam rozwiązania/pomysłu.
0 x
Awatar użytkownika
nckpol
Posty: 724
Rejestracja: 05 sierpnia 2015, 15:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: Alufelgi 5x110 co? jak?

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: nckpol »

nie potrzebnie rozwiercałeś - wkładasz koło pod kątem lekko pukasz z przeciwległej i musi wejść nie ma opcji! oczywiście dużo łatwiej wchodzi jak masz opony bo jest wtedy większa dźwignia.
Pokaż jak Ci wyszło to rozwiercanie to ocenimy czy jest niebezpiecznie czy bardzo niebezpiecznie :P

Kupuj nakrętki pływające (tylko nie szitowe z allegro, tylko lepiej coś droższego albo ori bodajże od fordów) na przód dystans 5 mm i będzie grało - wprawdzie głupio będą wyglądały przez pryzmat tyłu ale tam też możesz wrzucić 5 mm. powyżej 5 mm już musisz iść w przykręcane - czyli min 22mm - bo samo centrowanie na piaście ma ok 8mm. Przy dystansie 5mm fela jeszcze wskoczy delikatnie na otwór centrujący i względne bezpieczeństwo będziesz miał zachowane ;)
0 x
grzesiekosmos
Posty: 760
Rejestracja: 21 listopada 2014, 11:14

Re: Alufelgi 5x110 co? jak?

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: grzesiekosmos »

Dziwne że nie chciały wejść ja obecnie mam zimówki właśnie 5x110 z opla omegi/senatora i felgi wkładam na piaste bez problemu do 900 hmm
0 x
Staszku
Posty: 184
Rejestracja: 26 listopada 2014, 23:14
Lokalizacja: Hishult

Re: Alufelgi 5x110 co? jak?

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Staszku »

grzesiekosmos pisze:Dziwne że nie chciały wejść ja obecnie mam zimówki właśnie 5x110 z opla omegi/senatora i felgi wkładam na piaste bez problemu do 900 hmm
Też się jakiś czas temu zdziwiłem, bo wziąłem felgę od Saaba na przymiarkę i pasowała jak trzeba, a potem jak wziąłem od kuzyna jego felgi ( ten sam wzór tylko inny komplet) to już nie szło ich założyć jak trzeba. :/
Tak jakby w tej pierwszej był otwór bardziej zjechany i przez to był mm większy.

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
0 x
Awatar użytkownika
nckpol
Posty: 724
Rejestracja: 05 sierpnia 2015, 15:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: Alufelgi 5x110 co? jak?

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: nckpol »

stąd napisałem że musiałby wejść tylko trzeba być czasem mniej delikatnym ;)
ja kilka kpl 5x110 do siebie przymierzałem/wrzucałem i bywało różnie - niektóre wpadały od razu, a nie które trzeba było wrzucać pod mocnym kątem
0 x
Staszku
Posty: 184
Rejestracja: 26 listopada 2014, 23:14
Lokalizacja: Hishult

Re: Alufelgi 5x110 co? jak?

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Staszku »

Tamte mocno protestowały więc odpuściłem, tym bardziej że nie mam pływających śrub.
Moje dystanse maja gwint na debilny gwint z chyba volvo 850 12x1,75 o ile dobrze pamiętam i jak zobaczyłem cenę w porównaniu z 1,50 to odpuściłem.

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
0 x
Maczas
Posty: 222
Rejestracja: 26 stycznia 2015, 13:53

Re: Alufelgi 5x110 co? jak?

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maczas »

heski997 pisze:W połowie zeszłego roku kupiłem sobie alufelgi.
Exip, 8x16, Et23, 65.1 zasiadały za swoich czasów (a są z 88 roku) w omedze i senatorze)
Obrazek

Zainspirowany forumowym wsadzaniem do cegieł 5x110 zakupiłem je sobie, bo bardzo mi się podobają.

Wyszło tak, że za żaden skarb nie chcą usiąść na piaście. Krzywo, od boku nachodzą na jeden zwój gwintu dwóch śrub.

Są one tak zrobione, że do dziur na śruby są wsadzone jakby "leje" nabijane (wybijają się normalnie przy użyciu młotka)
Trochę kombinując, rozwierciłem leje na wiertarce stołowej wiertłem stożkowym o skokach co 1mm każdy z lei i felgi wchodzą na piastę.

Tylko pytanie na ile jest to niebezpieczne?
Jeżeli trochę to spoko, jeżeli bardzo, to szukam pomysłu.

Z racji szerokości alufelg, znawcy wiedzą, że z przodu nie wchodzi, brakuję troszeczke (siada na mcphersonie).
Z tyłu natomiast wchodzi bez problemu.

Szukam porad, co miałbym zrobić, żeby w lato na nich śmigać?

Dystanse z wystającymi gwintami i zmianą rozstawu 5x108/5x110? Tylko gdzie i bez wydawania 1000zł.

Cegła ze względu na możliwości jakie daje jej
Obrazek

nie przekracza 100km/h (przy 140km/h mechaniczna pompa nie daje rady, więc jest ogranicznik)
i ogólnie jeździ mało.

Chciałbym je po prostu założyć tak, żeby nie wypadały po 10km.
Co 100 mogę je dokręcać :lol:

Po prostu szukam rozwiązania/pomysłu.
Ja mam identyczne, tylko ATS i 5x108 ET 20...wyglądają ładnie, ale mycie ich to tragedia...
0 x
Awatar użytkownika
Mataj
Posty: 180
Rejestracja: 30 lipca 2015, 22:07

Re: RE: Re: Alufelgi 5x110 co? jak?

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Mataj »

Maczas pisze: Ja mam identyczne, tylko ATS i 5x108 ET 20...wyglądają ładnie, ale mycie ich to tragedia...
Ładne! A Prix od Tenzi próbowałeś? Bardzo ładnie czyści i nie trzeba szorować.

Starannie wydziergane na Tapatalku.
0 x
panrysiek
Posty: 330
Rejestracja: 16 listopada 2014, 20:00
Lokalizacja: Wro

Re: Alufelgi 5x110 co? jak?

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: panrysiek »

Podstawa to częste mycie. Ja na jednym z aut mam 14-ramienne, myję toto z 2 razy na tydzień aktywną pianą i nigdy nie ma tragedii. Kilka minut i umyte a i czyste zawsze.
0 x
Awatar użytkownika
koper
Posty: 368
Rejestracja: 15 października 2015, 15:12
Lokalizacja: Łomianki

Re: Alufelgi 5x110 co? jak?

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: koper »

heski997 pisze: Dystanse z wystającymi gwintami i zmianą rozstawu 5x108/5x110? Tylko gdzie i bez wydawania 1000zł.
Z kolegą Kemizo się skomunikuj.Ten człowiek ma dojścia...
0 x
ODPOWIEDZ