Nie jest to "step-by-step" ani "uturbienie cegły w weekend"
Za szkody na sobie, silniku i otoczeniu odpowiada majsterkowicz
B230 F LH 2.4 musi spełniać poniższe warunki:
- dobrą kompresje statyczna
- drożny układ odpowietrzenia skrzyni korbowej
- dobre ciśnienie oleju
Graty z turbo dawcy i nie tylko:
- ECU
- EZK (najlepszy jest "złoty" EZK)
- wtryskiwacze 0280 150 804 (zielone Bosche)
- przepływomierz
- zestaw oporników
- wałek ( A , T lub inny turbo)
- turbina
- przewody zasilania i spływu oleju (zalecane nowe)
- kolektor wydechowy
- down pipe ( z serii 7xx/ 9xx pasuje po skróceniu)
- IC
- uchwyty górne i dolne chłodnicy oraz IC
- zestaw przewodów powietrza filtr-turbo-IC-dolot
- przewód do odpowietrzenia skrzyni korbowej
- przewody podciśnienia
- osłona wentylatora lub wentylator elektryczny
- zbiornik wyrównawczy płynu chłodzacego
- filtr powietrza (np. jakiś sensowny stożek)
- skalowany wskaźnik nadciśnienia - zalecany
- chłodnica oleju wraz z podstawą
- spływ oleju z turbiny
- zasilanie turbiny olejem
- wpięcie turbiny do układu chłodzenia
- wlutowanie zestawu oporników
- przedłużenie wiązki MAF
- montaż IC
- podmiana reszty gratów
- regulacja luzów zaworowych po wymianie wałka
1. wyciągamy silnik, zdejmujemy miskę oleju , zabezpieczamy pompę oleju
2. zestaw wierteł i gwintowników oraz nypel dopasowany do przewodu spływowego
3. wiercenie i gwintowanie
4.
5. zasilanie olejem - wykręcamy zaślepkę kanału olejowego w bloku i podłączamy przewód zasilający
6. montujemy turbo, zasilanie i spływ oleju
7. montujemy miskę i wkładamy silnik do cegły
Nie ładujemy powyżej 1 bara i lejemy dobre paliwo aby uniknąć spalania stukowego.
sambo
PS: bardzo przepraszam za brak polskich znaków. Dodałem polskie znaki i uporządkowałem - domin