B230f- wszystko o modyfikacjach.

Wszystko co ma poprawić albo zepsuć fabryczną konfigurację
potoczasty
Posty: 302
Rejestracja: 02 października 2014, 22:45
Lokalizacja: Wrocław

B230f- wszystko o modyfikacjach.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: potoczasty »

Zakładam wątek, ktory biedzie opisywał co można zrobić z danym silnikiem, zeby go usprawnić i polepszyć osiągi, czy to wogóle daje wymierne wyniki czy odrazu swapowac na FT.
Sam jestem użytkownikiem b230f i przymierzam się do modyfikacji w celu poprawienia dynamiki.
Wiem, ze na forum jest dużo chłopaków z " doświadczeniem" w tej kwesti więc liczę na opisanie opcji jakie są.
Od wałków, regulowanych kółek, po dołożenie turbo. Fajnie by było wysłuchać / zobaczyć jak to wyglądało u was, co jest potrzebne, jak się zabrać do modów itp.
Ja od siebie moge dodać link z opisem uturbienia b230f dla totalnych laików, w języku angielskim bo z Turbobricks.
http://www.turbobricks.com/mods.php?content=art0024

Czekam na wasze doświadczenia.
0 x
swital
Posty: 406
Rejestracja: 02 października 2014, 19:27
Lokalizacja: Płock

Re: B230f- wszystko o modyfikacjach.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: swital »

Najtańszym i najszybszym sposobem na poprawienie osiągów b230f i ogólnie 2.3, 2.0 n/a jest założenie wałka T. Siedzi on seryjnie w uturbionych redblokach, a zwą go torque master :twisted: Do tego jak mamy zwykłe b230f to warto wsadzić kompy od fb i już zaczyna to jechać :)
0 x
2x 480,744 USA Turbo,744 USA,850 T-5R,245 USA D24T+IC+, 945, 2x 440, 855 eR, V70 heico
potoczasty
Posty: 302
Rejestracja: 02 października 2014, 22:45
Lokalizacja: Wrocław

Re: B230f- wszystko o modyfikacjach.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: potoczasty »

Ok. W takim razie poszukuje walka i komputera.
Czy modyfikacje wydechu maja tu jakies znaczenie? Przy jednostkach n/a raczej wiele nie zadziałają z tego co mi sie wydaje.
0 x
swital
Posty: 406
Rejestracja: 02 października 2014, 19:27
Lokalizacja: Płock

Re: B230f- wszystko o modyfikacjach.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: swital »

przy n/a można tylko coś popsuć jeżeli wydech nie jest odpowiednio policzony.
0 x
2x 480,744 USA Turbo,744 USA,850 T-5R,245 USA D24T+IC+, 945, 2x 440, 855 eR, V70 heico
potoczasty
Posty: 302
Rejestracja: 02 października 2014, 22:45
Lokalizacja: Wrocław

Re: B230f- wszystko o modyfikacjach.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: potoczasty »

No tak, tak samo miałem z moim 328.
A jak taka zmiana wpłynie na moja skrzynie aw70? Czy to raczej bez znaczenia.
Moment obrotowy był by miłe widziany bo teraz to nawet na mokrym nie zerwie ;)
0 x
Awatar użytkownika
Brus
Posty: 182
Rejestracja: 10 października 2014, 00:02

Re: B230f- wszystko o modyfikacjach.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Brus »

Opiszę swoje doświadczenia z modyfikacjami B230F na lh 2.4.

1. Zacząłem od przyspieszenia zapłonu masując piny 18 i 19 z ezk odpowiadające za sygnał z czujnika spalania stukowego i położenia wału korbowego. Efekt nie był porażający, ale z wałka M wiele tym sposobem nie zyskamy. Troszkę lepiej wchodził na obroty, ale puchł przy ok 4krpm - normalka.

2. Wymieniłem sterowniki na FBkowe, a pod pokrywką wylądował wałek V. Ta modyfikacja wywarła największy wpływ na poprawę osiągów. Maksymalny moment pojawia się przy ok 4krpm, ale zauważalnie już z samego dołu wkręca się lepiej niż wałek M +3*. Od 3500rpm do 5500rpm przyspiesza dość jednostajnie i naprawdę chyżo. Wyprzedzanie na 3biegu w przedziale 80-120km/h stało się znacznie bezpieczniejsze.
W konfrontacji z B230FB Rychu zauważalnie odjeżdża od samego początku.

3. Zmieniłem most z 3:73 na 3:54 subiektywnie nie zauważyłem żeby samochód wolniej przyspieszał, ale to pewnie efekt Placebo :D. Mogę natomiast rozwinąć wyższą prędkość przy analogicznej prędkości obrotowej silnika. Przy wyprzedaniu różnica zdecydowanie na plus.

4. Trochę z potrzeby zmieniłem wydech na 60mm z jednym tłumikiem (środkowym) i znów subiektywnie dostał skrzydeł, a dźwięk wydechu obiecywał co najmniej 200 patatajów :lol:.

Podsumowując polecam kompy z FB wałek V albo T i zapłon +3* na ezk + wydech 60mm ale koniecznie na dwóch tłumikach :D.
0 x
potoczasty
Posty: 302
Rejestracja: 02 października 2014, 22:45
Lokalizacja: Wrocław

Re: B230f- wszystko o modyfikacjach.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: potoczasty »

Ktory komputer wybrać
Volvo 240/740/940 komputery ECU EZK chipy
http://olx.pl/oferta/volvo-240-740-940- ... 6QI1B.html
0 x
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3045
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: B230f- wszystko o modyfikacjach.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

Pytać sprzedawcę (i załączyć pytanie czemu jeszcze go nie ma u nas na forum) ;)
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
Volvo 745 turbo
Posty: 734
Rejestracja: 04 października 2014, 19:05

Re: B230f- wszystko o modyfikacjach.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Volvo 745 turbo »

potoczasty pisze:Ktory komputer wybrać
Volvo 240/740/940 komputery ECU EZK chipy
http://olx.pl/oferta/volvo-240-740-940- ... 6QI1B.html
Jest na VF nick V945turbo :)
0 x
Jest 745 87' B230FT USA
potoczasty
Posty: 302
Rejestracja: 02 października 2014, 22:45
Lokalizacja: Wrocław

Re: B230f- wszystko o modyfikacjach.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: potoczasty »

a regulowane kółko w N/A daje coś?
0 x
ODPOWIEDZ