SWAP

Wszystko co ma poprawić albo zepsuć fabryczną konfigurację
Awatar użytkownika
Krzem
Posty: 48
Rejestracja: 03 października 2014, 12:35

Re: SWAP

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Krzem »

engineering porn o.O
0 x
jarecki_rze
Posty: 21
Rejestracja: 25 maja 2017, 11:03

Re: SWAP

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: jarecki_rze »

wujek pisze:Za kilka miesięcy powiem Wam ile kosztowało przełożenie b230ft do 740. Dosyć skrupulatny jestem jeśli chodzi o wydatki, więc będzie zapisany każdy koszt ;)
Hej odkopałem Twój post i jestem ciekaw jak poszło. Sam obecnie jestem na etapie planowania prac nad swapem FT do mojej przejściówki 740. Zakupy już zrobione udało się nabyć w komplecie motor, obydwa kompy, wiązkę, intercooler i resztę. W teorii kupiłem wszystko co potrzebne a w praktyce mam nadzieję, że od Ciebie dowiem się czego brakuje :) Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony 22 maja 2019, 13:30 przez jarecki_rze, łącznie zmieniany 1 raz.
0 x
Awatar użytkownika
wujek
Posty: 954
Rejestracja: 20 października 2015, 18:51
Lokalizacja: Lublin

Re: SWAP

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: wujek »

jarecki_rze pisze:
wujek pisze:Za kilka miesięcy powiem Wam ile kosztowało przełożenie b230ft do 740. Dosyć skrupulatny jestem jeśli chodzi o wydatki, więc będzie zapisany każdy koszt ;)
Hej odkopałem Twój post i jestem ciekaw jak poszło. Sam obecnie jestem na etapie planowania prac nad swapem FT do mojej poliftowej 740. Zakupy już zrobione udało się nabyć w komplecie motor, obydwa kompy, wiązkę, intercooler i resztę. W teorii kupiłem wszystko co potrzebne a w praktyce mam nadzieję, że od Ciebie dowiem się czego brakuje :) Pozdrawiam!
Odpowiedź brzmi: wyszło za dużo. Bo: fmic, silikony, wtryski 440, pompa walbro, hybryda 20T, przelot 3/2,5 cala, stand alone, głowica 531 + obróbka + duże zawory, chłodnica oleju, wałek, kolektor z kjeta + przepustnica 3cale + m90 + kevlar + jednomas i masa innych. Z nerwów przestałem zapisywać co i ile.
2 x
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.

16 GARAGE
'88 744+ @1,7bar
jarecki_rze
Posty: 21
Rejestracja: 25 maja 2017, 11:03

Re: SWAP

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: jarecki_rze »

Zakupy już mam zrobione, udało się kupić wszystko na jeden strzał (taką mam nadzieję że niczego nie brakuje). Mnie bardziej interesuje wkład pracy. Nurtuje mnie przede wszystkim sprawa wiązki silnika, czy trzeba będzie przekładać (teraz jest b230f z 89').

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 10 maja 2020, 03:47 przez jarecki_rze, łącznie zmieniany 1 raz.
0 x
xjtdi
Posty: 1065
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: SWAP

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

jarecki_rze pisze:Zakupy już mam zrobione, udało się kupić wszystko na jeden strzał (taką mam nadzieję że niczego nie brakuje). Mnie bardziej interesuje wkład pracy. Nurtuje mnie przede wszystkim sprawa wiązki silnika, czy trzeba będzie przekładać (teraz jest b230f z 89'). Puszka filtra powietrza jest ta sama, wystarczy przełożyć.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
Kwestia którą wersję LH-jetronika masz w tej B230f, akurat 89' rocznika nie miałem natomiast w 88' był LH2.2 = przekładka wiązki natomiast w roczniku 90' był już LH2.4 i jedyna przeróbka to wydłużenie wiązki do przepływomierza, z kombinacji z resiztor-packiem zrezygnowałem, użyłem wysokoomowych wtryskiwaczy więc wiązka od B230F pasowała p&p.
0 x
zachatąwujta
Posty: 118
Rejestracja: 15 lutego 2018, 15:03

Re: SWAP

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: zachatąwujta »

N/A inny TPS i dodatkowy przewód do ECU. Różnica polega na tym,że w wolnossaku ECU "widzi" nie tylko otwartą przepustnicę ale także "widzi" WOT. W turbo tego nie ma. Co do wtrysków. Mam pacjenta po swapie gdzie są wrzucone wyosokoomowe wtryski. Po uruchomieniu i w trakcie rozgrzewania jest OK. Czasy wtrysków ładnie schodzą. Kiedy silnik uzyska temp. roboczą nagle zaczyna go zalewać i czasy wtrysku są prawie dwukrotnie dłuższe nić powinny być w turbo czyli poziom 2.0-2.2ms. Praktycznie wszystko zostało sprawdzone i mam podejrzenie ,że albo ECU nie radzi sobie z dawkowaniem na wolnych przy niskich czasach albo zachipowane ECU coś miesza.
0 x
zachatąwujta
Posty: 118
Rejestracja: 15 lutego 2018, 15:03

Re: SWAP

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: zachatąwujta »

N/A inny TPS i dodatkowy przewód do ECU. Różnica polega na tym,że w wolnossaku ECU "widzi" nie tylko otwartą przepustnicę ale także "widzi" WOT. W turbo tego nie ma. Co do wtrysków. Mam pacjenta po swapie gdzie są wrzucone wyosokoomowe wtryski. Po uruchomieniu i w trakcie rozgrzewania jest OK. Czasy wtrysków ładnie schodzą. Kiedy silnik uzyska temp. roboczą nagle zaczyna go zalewać i czasy wtrysku są prawie dwukrotnie dłuższe nić powinny być w turbo czyli z poziomu 2.0-2.2ms leci na 3.6ms. Praktycznie wszystko zostało sprawdzone i mam podejrzenie ,że albo ECU nie radzi sobie z dawkowaniem na wolnych przy niskich czasach albo zachipowane ECU coś miesza.
0 x
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: SWAP

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

zachatąwujta pisze:N/A inny TPS i dodatkowy przewód do ECU. Różnica polega na tym,że w wolnossaku ECU "widzi" nie tylko otwartą przepustnicę ale także "widzi" WOT. W turbo tego nie ma.
Dodatkowy kabel tak, ale TPS jest ten sam, trzypinowy. Po prostu w turbo styk WOT nie jest podłączony.
0 x
zachatąwujta
Posty: 118
Rejestracja: 15 lutego 2018, 15:03

Re: SWAP

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: zachatąwujta »

Tak, trochę się źle wyraziłem. Same TPSy są takie same.
0 x
ODPOWIEDZ