Strona 18 z 20
Re: B200FT + M90 - co by tu jeszcze?
: 10 maja 2016, 21:15
autor: wujek
Podziękował
Re: B200FT + M90 - co by tu jeszcze?
: 12 maja 2016, 22:46
autor: wujek
volvnietybombel pisze:jak tylko do odpalenia to każdy może być (EZK)
co do wtrysków to "uogólniając"
tabelka może być (założenie 4cylindry poj. do 2,3)
310cc <--> 200~220whp
370cc <--> 220~280whp
440cc <--> 280~330whp
dorzucę wtryski bosch (T5/T6) (fabryczne w b230ft to coś pomiędzy 300-310cc -do 200 dają radę podobno)
0280155830 – 373cc
0280155868 -370cc
0280155766-350cc -te dobrałem dla siebie 220-230whp (wyższe ponoć leją na wolnych )
0280155968 -443cc
pozdrawiam i powodzenia z projektem
Na lh 2.2 wsadziłeś większe wtryski? Gdziś czytałem o jakimś resistor pack, ale Kuba w Yankesie do sterownika 541 dał wtryski 830 i nic nie zmieniał i nic nie popalił..
Re: B200FT + M90 - co by tu jeszcze?
: 13 maja 2016, 16:39
autor: takijedenkuba
resistor pack dla nisko omowych wtrysków.
Re: B200FT + M90 - co by tu jeszcze?
: 13 maja 2016, 21:30
autor: volvnietybombel
mam l.h 2.4 początkowo sterownik xxx563 teraz xxx984/ew.977 (zależy:))
wtryski mają różną rezystancję
OE w 940 s są nisko omowe więc jest w pakiecie pakiet rezystorów (włączony na masie z tego co pamiętam)
jak zmieniasz wtryski na inne (np z t5) to musisz znać wartość ich rezystancji (zazwyczaj są wysoko omowe ok 12-14 ohm) więc pakiet rezystorów nie jest potrzebny (z racji,że jest on na masie-z tego co pamiętam- to można przewody do kupy połączyć)
ZIELONY Wtryskiwacz benzyny jetronic BOSCH 0 280 150 804 0280150804
Regulator 0 280 160 294 0280160294 3.0 bar 300 kPa
0280150804 311cc/min 2.4 ohm
wtryski t5, t6 po 99r:
T5 - 12ohm, 373cc/min przy 3bar 0280155811 0280155868
T6 - 12ohm, 339cc/min przy 3bar 0280155831
VOLVO T5 - 0280155830 - 373ml/min dla 3bar (w volvo pracują na 3.8 -> 420ml/min) R=12 Ohm, wym: oring-oring=60,3mm, dł. całkowita=73mm
VOLVO T6 - 0280155831 - 339ml/min dla 3Bar (w volvo pracują na 3.8 -> 381ml/min) R=12 Ohm, wym: oring-oring=60,3mm, dł. całkowita=73mm
pozdrawiam
Re: B200FT + M90 - co by tu jeszcze?
: 13 maja 2016, 21:41
autor: takijedenkuba
hmm... co by tu jeszcze....?
Możnaby zwiększyć przepływ gazów spalinowych wymieniając zawory z gniazdami na większe oraz powiększyć kanał wydechowy.
Re: B200FT + M90 - co by tu jeszcze?
: 14 maja 2016, 08:23
autor: volvnietybombel
mm..mając to wszystko można by zmienić silnik na T5 (do 98r) i na starcie zacząć od pułapu mocy, na jakim zakończyliśmy pracę przy redblocku
można by... zakończyć etap myślenia "co by tu jeszcze" i powiedzieć sobie "na razie wystarczy"
wyjechać i objeździć auto po podstawowych modyfikacjach bo teoria to jedno a potem ogarnięcie auta do jazdy trwa 2 sezony
przeznaczenie aut po modyfikacjach można podzielić na:
-takie do codziennego użytku (wtedy pakiet do 200koni i jazda)
-takie na tor -wtedy siedzi się w garażu 2 miesiące po to, żeby raz na tor wyjechać i znowu do garażu poprawić to i owo
(niestety, tu bardzo często projekty kończą się na etapie rozdłubaniu auta i tyle-nie każdy ma tyle determinacji co Kuba:)-pozdrawiam)
nie ważne, którą drogę wybieramy -ważne, że VOLVO
Re: B200FT + M90 - co by tu jeszcze?
: 14 maja 2016, 08:56
autor: wujek
volvnietybombel pisze:mam l.h 2.4 początkowo sterownik xxx563 teraz xxx984/ew.977 (zależy:))
wtryski mają różną rezystancję
OE w 940 s są nisko omowe więc jest w pakiecie pakiet rezystorów (włączony na masie z tego co pamiętam)
jak zmieniasz wtryski na inne (np z t5) to musisz znać wartość ich rezystancji (zazwyczaj są wysoko omowe ok 12-14 ohm) więc pakiet rezystorów nie jest potrzebny (z racji,że jest on na masie-z tego co pamiętam- to można przewody do kupy połączyć)
ZIELONY Wtryskiwacz benzyny jetronic BOSCH 0 280 150 804 0280150804
Regulator 0 280 160 294 0280160294 3.0 bar 300 kPa
0280150804 311cc/min 2.4 ohm
wtryski t5, t6 po 99r:
T5 - 12ohm, 373cc/min przy 3bar 0280155811 0280155868
T6 - 12ohm, 339cc/min przy 3bar 0280155831
VOLVO T5 - 0280155830 - 373ml/min dla 3bar (w volvo pracują na 3.8 -> 420ml/min) R=12 Ohm, wym: oring-oring=60,3mm, dł. całkowita=73mm
VOLVO T6 - 0280155831 - 339ml/min dla 3Bar (w volvo pracują na 3.8 -> 381ml/min) R=12 Ohm, wym: oring-oring=60,3mm, dł. całkowita=73mm
pozdrawiam
Już wszystko wiem, czas usystematyzować wiedzę oraz nakreślić sytuacje w moim przypadku.
-b230f ---> b230ft
-wiązka z wolnossaka bez resistor packa (przeciągnięty kabel do przepływki na drugą stronę)
-wtryski wrzucam z t5 wysokoomowe --> nie potrzebuję kombinować z resistor packiem, bo po prostu go nie ma w mojej wiązce.
Dziękuję za pomoc.
A co do samego tematu "co by tu jeszcze", to ja myślę, że czas go może już w końcu odpalić
Re: B200FT + M90 - co by tu jeszcze?
: 14 maja 2016, 09:57
autor: Dirty Harry
volvnietybombel pisze: [...] przeznaczenie aut po modyfikacjach można podzielić na:
-takie do codziennego użytku (wtedy pakiet do 200koni i jazda) [...]
Kunie kuńmi - IMHO niutonometry w sumie ważniejsze do codziennego użytku w mieście. A jakby było trochę więcej niż 200 zdrowych kuni, to też nie zaszkodzi. Oczywiście nie mówimy tu o osiągach w rodzaju dzieła kiviego - 460 KM i 650 Nm - ale gdyby tak z połowa tego była...
Re: B200FT + M90 - co by tu jeszcze?
: 14 maja 2016, 17:22
autor: V945turbo
Dirty Harry pisze:volvnietybombel pisze: [...] przeznaczenie aut po modyfikacjach można podzielić na:
-takie do codziennego użytku (wtedy pakiet do 200koni i jazda) [...]
Kunie kuńmi - IMHO niutonometry w sumie ważniejsze do codziennego użytku w mieście. A jakby było trochę więcej niż 200 zdrowych kuni, to też nie zaszkodzi. Oczywiście nie mówimy tu o osiągach w rodzaju dzieła kiviego - 460 KM i 650 Nm - ale gdyby tak z połowa tego była...
O ile mnie się wiadomo to coś blisko 700 jest w aucie kivi
Re: B200FT + M90 - co by tu jeszcze?
: 23 maja 2016, 21:20
autor: Adam_Pisz
kivi objechał nową m5 albo m4 nie wiem co to było
swoim kredensem