B200FT + M90 - co by tu jeszcze?

Wszystko co ma poprawić albo zepsuć fabryczną konfigurację
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 1196
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18
Lokalizacja: Radom

Re: B200FT + M90 - co by tu jeszcze?

Postautor: Sinuspi » 25 stycznia 2016, 01:32

Wujek, a po co Ci ten naklejony statek ;) obok napisu 740 :roll: ;) :mrgreen:
0 x
Czy "+" czy "-" zawsze jest sinus.

Awatar użytkownika
wujek
Posty: 849
Rejestracja: 20 października 2015, 18:51
Lokalizacja: Lublin

Re: B200FT + M90 - co by tu jeszcze?

Postautor: wujek » 25 stycznia 2016, 09:04

A nie wiem. Był już jak go wziąłem. Podobno dodaje 5KM i 8Nm.
0 x
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.

16 GARAGE
'88 744+ @1,7bar

Awatar użytkownika
nckpol
Posty: 674
Rejestracja: 05 sierpnia 2015, 15:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: B200FT + M90 - co by tu jeszcze?

Postautor: nckpol » 25 stycznia 2016, 09:45

Kaban pisze:tak. Nawet T5 nie osiaga takich momentow jak Saabowe motorki :)

Jesli ktos planuje 300+ a przy okazji mialoby to sie prowadzic, to zaprzestancie w tej chwili. Nie ma za co.
A no dobra, jest wyjscie: 960 z multilinkiem I, gwint oraz wiele innych zawiasowych rzeczy na zamowienie + swap na T5 lub t6.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

ja rozumiem, że Wy wszyscy dyskutujecie o możliwościach tuningu danych jednostek a nie formie sprawnych serii?

Papier zestawia auta tak:
saab 9-3 2,3T 230 kuca 350 niutów 1380kg 6,8 sek do 100 (konstrukcja 2000-2002, buda HB)
850 2,3 T5R 240 kuca, 330 niutów, 1490 kg 6,9 sek do 100 (konstrukcja 1995 - 1997, buda sedan)
S70 2,3T 250 kuca, 350 niutów, 1473 kg, 6,7 sek do 100 (konstrukcja 1997 - 2000, sedan)
oczywiście można krzyczeć, że Volvo ma jeden cylinder więcej, ale te 100kg robi sporą różnicę (już o gabarytach auta nie wspomnę).
Miałem przyjemność jeździć 9-3 Viggen w wer. hirsch per. i faktycznie daje to radę ale miałem też przyjemność jeździć 850R i wcale nie uważam że jest pomiędzy nimi przepaść technologiczna. Nie uważam też że Volvo było lepsze lub gorsze od saaba - niestety latałem nimi jedynie po stolicy. Gdy jednak uda mi się kiedyś dogadać ze wszystkimi właścicielami polecimy zestawami na Poznań i chętnie się przekonamy gdzie konie lepiej gonią i przede wszystkim gdzie inżynierowie wykazali więcej wiedzy. A tak to można sobie dalej pitolić jak to cegły są spitolone a te saaby takie świetne, a bmw to już w ogóle boskie są (bo faktycznie sporej części nie wiele nie można zarzucić).

aha ja tam swojego 27latka ganiam na co dzień dokładnie tak samo jak każde inne auto jakie miałem (5,10, 2 latki, nowe) i nie uważam że jakoś specjalnie odbiega od nich trakcyjnie i reakcyjnie. Polecam zwyczajnie zainwestować w całe zawieszenie (pilibusze i skrócone jamexy to nie jest zawieszenie), zadbać o sztywność nadwozia i wtedy narzekać. Nie odpuszczam też nigdzie nowszym furom i zarówno ze świateł, na serpentynach jak i na torze poznań nigdy nie musiałem odpuszczać bardziej albo ratować się z opresji. Fakt, coupe to zupełnie inna konstrukcja niż 90% forumowych kombiaków - ale sorry Panowie sami wybieracie lodówki to i nie ma co płakać że to w każdej sytuacji pływa i żyje po swojemu
0 x

Awatar użytkownika
Kaban
Posty: 318
Rejestracja: 15 grudnia 2014, 03:22

Re: B200FT + M90 - co by tu jeszcze?

Postautor: Kaban » 25 stycznia 2016, 09:59

nckpol, mi wystarczy przejazdzka moim 944 i ojcowym s70, jest przepasc w stabilnosci pow pewnej predkosci. Oba auta sa w perfekt stanie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
0 x
.

byjek
Posty: 168
Rejestracja: 02 stycznia 2016, 22:19
Lokalizacja: Myślenice

Re: B200FT + M90 - co by tu jeszcze?

Postautor: byjek » 25 stycznia 2016, 10:21

nckpol, nie porównuj gołych danych silników, tu chodzi raczej o wrażenie ogólne niż osiągi na papierze. trakcja w 850/v70 T5 jest taka że przy porządnym starcie ze świateł trzeba pudziana do trzymania kierownicy. przy wyższych prędkośćiach 850 czy s/v70 wydają się niestabilne, w saabie myślisz że dalej jedziesz 80 ;) chodzi o odczucia nie osiągi faktyczne :)
Volvo ma taki problem że jakoś nie potrafiło (zostajemy w temacie aut starszych) zrobić dobrego FWD, przy okazji robienia s/v 70 zrypało też kompletnie jakość i po częsci styl. Prawda jest taka że oprócz sentymentalnych kształtów i brzmiących 5-6 cyl. volvo nie jest niczym niezwykłym, są znacznie lepsze"ogólnie" wozidła na rynku. miałem nowsze volviaki, pozbywałem się ich tak samo szybko jak kupowałem :?

a "najfajniejszym" volvo RWD dla mnie na zawsze pozostanie 340 :mrgreen: chociaż z volvo i osiągami miało tyle wspólnego co nic :lol:
0 x
Jak do kogoś nie doszła odpowiedz na PW tzn. że wpisałem ją ponownie w pole "dodaj odborcę" :lol: :lol: :lol:
Nie wiem czemu to robię :mrgreen: :|

Awatar użytkownika
nckpol
Posty: 674
Rejestracja: 05 sierpnia 2015, 15:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: B200FT + M90 - co by tu jeszcze?

Postautor: nckpol » 25 stycznia 2016, 11:08

ale ja właśnie o tym pisałem papier wszystko przyjmie a rzeczywistość swoją drogą - jeździłem jednym i drugim, nie czułem by 850 nosiło po szosie a saaba nie.
nie chce być źle odebrany - wcale nie bronię starej volvovskiej konstrukcji i nie uważam ją za super turbo, ale też nie ma co popadać w skrajności. Komfortu z wyższych sfer to tu na pewno człowiek nie uraczy (nie licząc wersji z multilinkami) ale wciąż uważam że nie jest z tym tak źle
0 x

Awatar użytkownika
Mataj
Posty: 180
Rejestracja: 30 lipca 2015, 22:07

Re: B200FT + M90 - co by tu jeszcze?

Postautor: Mataj » 25 stycznia 2016, 11:33

Forum RWD, a chłopcy słodko pierdzą od 3 stron na temat wyższości jednego FWD nad drugim i na deklasowaniu tym wszystkim RWD, które było wypuszczone ćwierć wieku przed wspomnianymi FWD.
Nieważne jak jeździ - ważne kto czego szuka. Jak paru znajomym powiedziałem, że w swoim mam działający, szczelny climatronic, elektryczne grzanie dupy i parę innych bajerów to szczękę zbierali z podłogi, a ja jak kupowałem, to owszem zwracałem na to uwagę, ale nie było to najistotniejsze.
Panowie - jeden patrzy na tyłek, drugi na możliwości oddechowe, a trzeci jest minimalistą. Jeszcze się taka nie urodziła, co by wszystkim dogodziła...

Ja już swojego RWD mam dość! Co poprawię, to się sp....li ;) Wymieniłem pompę wody, zregenerowałem wspomnagania, wymieniłem dwumasę na sztywne koło, sprzęgło, oleje, to teraz z tego co widzę będę wymieniał koło pasowe wału (przy okazji - może ktoś ma na zbyciu do 945 z climatronikiem), bo klepie.
Btw. poduszkę pod skrzynię też już nabyłem, a podporę wału planuję w najbliższym czasie.
0 x

Staszku
Posty: 183
Rejestracja: 26 listopada 2014, 23:14
Lokalizacja: Hishult

Re: B200FT + M90 - co by tu jeszcze?

Postautor: Staszku » 25 stycznia 2016, 11:47

Jak dla mnie to między Saabami a volvo nawet porównania nie ma :)
Porównując 9-5(w tym przypadku 2.3T kombi 220KM którego ma kuzyn i dość często z nim jeżdżę) do każdego volvo fwd. Saab wygrywa.
Osiągi są lepsze, co prawda jak to fwd na starcie brak trakcji do 3 biegu, przy zwykłych oponach, chociaż w zeszłym roku na wiosnę założyliśmy jakieś dobre Continentale i potem toyo w lato i wtedy już na trójce nie grzebał. Za to jak już nie gubi trakcji czyli od trzeciego biegu to większość aut spotykanych w mieście i na autostradach obrywa. A przy dynamicznej jeździe mieszanej i co jakiś czas przegonieniu kogoś do ~160-200 pali 8 litrów, przy spokojnej jeździe na autostradzie idzie zejść i utrzymać poniżej 7. A przy aero 250KM spalanie spada jeszcze trochę niżej.
W środku wygodniej, więcej przydatnych funkcji, opcji,możliwości. Audio też jest lepsze.

No fakt c70 jechałem tylko raz i to nie za dużo, ale nie sądzę żeby ono było dużo lepsze niż reszta.



Oj, ale offtop zrobiłem.

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
0 x

Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 1935
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: B200FT + M90 - co by tu jeszcze?

Postautor: dom?n » 25 stycznia 2016, 12:40

Ogólnie taniej, szybciej i łatwiej kupić sobie Audi S4, mniej kłopotów z trakcją, przetarte szlaki rozwijania kosmicznych mocy, a w fabryczne specyfikacji i tak pali mniej niż 940 Turbo.

Jeśli się nie mylę co najmniej połowa legendy Volvo RWD wynika z ich nieśmiertelności, a ta chyba nie idzie w parze z osiągami. Wsadzam chyba właśnie kij w mrowisko :mrgreen:

Mataj pisze:Forum RWD, a chłopcy słodko pierdzą od 3 stron na temat wyższości jednego FWD nad drugim i na deklasowaniu tym wszystkim RWD, które było wypuszczone ćwierć wieku przed wspomnianymi FWD.


+1
0 x
'79 volvo 242 DL · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą

re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D

Staszku
Posty: 183
Rejestracja: 26 listopada 2014, 23:14
Lokalizacja: Hishult

Re: B200FT + M90 - co by tu jeszcze?

Postautor: Staszku » 25 stycznia 2016, 12:49

Mataj pisze:Forum RWD, a chłopcy słodko pierdzą od 3 stron na temat wyższości jednego FWD nad drugim i na deklasowaniu tym wszystkim RWD, które było wypuszczone ćwierć wieku przed wspomnianymi FWD.


+1

Dlatego zamiast na siłę pchać się w paliwożerną oryginalność trzeba po swojemu to ogarnąć, poszukać polepić i zrobić coś co będzie lepsze i tańsze w utrzymaniu.

Ja muszę jeszcze dokupić jakieś ładne 945 i skrzynie r28 i trzeba będzie stworzyć coś co będzie miało ponad 100KM więcej a a paliło będzie mniej niż 940 turbo :)

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
0 x


Wróć do „Modyfikacje osiągów”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość