B200FT + M90 - co by tu jeszcze?

Wszystko co ma poprawić albo zepsuć fabryczną konfigurację
Awatar użytkownika
Dirty Harry
Posty: 233
Rejestracja: 25 sierpnia 2015, 12:37
Lokalizacja: Wrocław

B200FT + M90 - co by tu jeszcze?

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Dirty Harry »

Panowie Fachowcy! :mrgreen:

Mam prośbę o konsultację: co by tu jeszcze zrobić, żeby 945 B200FT z 1995 roku był żwawszy?

Samochód używany do codziennej jazdy, nie do upalania itp. Jeśli chodzi o prędkości autostradowe i wysokie obroty, to jest w porządku - zresztą na trasie nie jeżdżę z jakimiś zawrotnymi szybkościami ze względu na szacunek dla wieku auta i własnych uszu. Natomiast chciałbym, żeby był bardziej dynamiczny przy starcie i w jeździe miejskiej.

Z istotnych dla sprawy informacji, które mogą się przydać Wszystkim Szanownym Konsultantom: najechane 205 700 km, silnik w bdb stanie, rocznie przejeżdżam max 7 tys., samochód mam od 11 lat, kupiony z przebiegiem niecałych 130 tys. Przy 200 tys. wymieniona uszczelka pod głowicą ze wszystkim co się przy okazji robi: planowanie, sprawdzenie szczelności, wymiana rozrządu i uszczelniaczy zaworów oraz świec, a także uszczelek kolektora ssącego i wydechowego, oczywiście ustawienie luzu zaworów, do tego nowa kopułka i palec rozdzielacza oraz przewody wysokiego napięcia - czyli tzw. mały remont silnika. Nowa chłodnica i nowy jej wentylator. Turbina ponoć w bdb stanie, bez nadmiernych luzów. W zawieszeniu nowe tuleje drążków reakcyjnych, oczywiście ustawiona zbieżność, do tego rozpórka kielichów pod maską. Przednie amory po 73%, tylne 51 i 54%. Pompa wspomagania w bdb stanie. Dwa miesiące temu wymienione przednie tarcze hamulcowe i klocki (Bosch), rok temu wymienione miękkie przewody hamulcowe - oczywiście wszystko nowe.

Wałek rozrządu fabryczny - ponoć F. Skrzynia fabryczna, M90. Przy 204 tys. założony został zawór boost regulujący ciśnienie doładowania i katalizator zastąpiony tłumikiem przelotowym. Ciśnienie doładowania podobno jest ustawione na 0,9 bara - nie mam osobnego wskaźnika doładowania, mechanik który zakładał zawór regulował ciśnienie na tym fabrycznym wskaźniku umieszczonym na desce rozdzielczej tak, żeby strzałka dochodziła prawie do końca. Dało to 178 KM przy 6300 obr. i 232 Nm przy 3865 obr. - tu wykres z hamowni:

Obrazek

Oczywiście samochód zrobił się duuużo żwawszy, niż był wcześniej. Ale apetyt rośnie w miarę jedzenia i chciałbym jeszcze trochę...

No i tu moje pytanie do Forumowych Speców: co by tu jeszcze poprawić, żeby dynamika była lepsza bez utraty elastyczności? Oczywiście w sposób bezpieczny, tzn. żeby nie zabić silnika. Odpadają ekstremalne modyfikacje w stylu tuningu wyczynowego na 300 KM, kutych tłoków, pancernych korbowodów, rozbebeszania silnika do imentu i co tam jeszcze: to wciąż ma być samochód codziennego użytku, tylko dynamiczniejszy - tzn. bardzo dynamiczny. Ale nie rajdówka, której koszty tuningu, a potem eksploatacji mnie zabiją :?

Tak więc - co by tu jeszcze? :mrgreen:
0 x
jajacek
Posty: 307
Rejestracja: 02 października 2014, 23:34
Lokalizacja: warszawa/grochów

Re: B200FT + M90 - co by tu jeszcze?

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: jajacek »

A jakie przełożenie mostu?
0 x
Tel. 509 186 929
960 sedan 94r.
960 kombi 90r.
Awatar użytkownika
Dirty Harry
Posty: 233
Rejestracja: 25 sierpnia 2015, 12:37
Lokalizacja: Wrocław

Re: B200FT + M90 - co by tu jeszcze?

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Dirty Harry »

A ja wiem? Fabryczne! :mrgreen:

Aha, i auto oczywiście nigdy nie wąchało gazu - gdyby to było ważne dla kogoś.
0 x
Online
Awatar użytkownika
kemizo
Posty: 620
Rejestracja: 01 października 2014, 13:24
Lokalizacja: Warszawa

Re: B200FT + M90 - co by tu jeszcze?

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kemizo »

Jeżeli nie masz nic z ecu zrobione to 0,9 bara może być za ubogo, sprawdzałeś afr?

Ogólnie to zmień wałek , intercooler bo jest niewydajny i grzeje go chłodnica wody do której jest przykręcony, luźny wydech , turbo na 15g lub 16t i wystroić jakimś det'em na ponad 1 bar i powinno już coś jechać.
0 x
Awatar użytkownika
V945turbo
Posty: 782
Rejestracja: 16 listopada 2014, 23:09
Lokalizacja: Lublin/ Piaski

Re: B200FT + M90 - co by tu jeszcze?

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: V945turbo »

Podstawą był by jakiś wałek z regulowanym kołem, cokolwiek innego niż fabryczne gówno. Do tego trzeba to zawirusować żeby coś dolało paliwa, ja polecam chipsa bo to bez ingerencji w kable dłubanie i zawsze można wrócić do serii w poł godziny.
0 x
89' 744 B230FT+
89' 744 B234F
Awatar użytkownika
Dirty Harry
Posty: 233
Rejestracja: 25 sierpnia 2015, 12:37
Lokalizacja: Wrocław

Re: B200FT + M90 - co by tu jeszcze?

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Dirty Harry »

V945turbo - jaki wałek, jakie koło, jaki chip polecasz?

kemizo - w ECU nic nie było grzebane, składu mieszanki też nie sprawdzałem. Co to jest DET? Podpowiedz mi, proszę, coś więcej o wspomnianych dwóch sprężarkach. I jeszcze jedno. Przepraszam za głupie pytanie, bo po 11 latach użytkowania powinienem wiedzieć albo gdzieś zobaczyć pod maską. Ale nie wiem i nie widziałem, to zapytam - co mi tam, obnażę swą ignorancję: czy B200FT Low Pessure Turbo o fabrycznej mocy 155 KM ma w ogóle intercooler??? :shock:
0 x
Awatar użytkownika
sambo
Posty: 1033
Rejestracja: 06 października 2014, 10:49

Re: B200FT + M90 - co by tu jeszcze?

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: sambo »

Cześć
Intercooler to auto miało fabrycznie więc powinien być przed chłodnica silnika.
B230 i B200 opuszczały fabrykę z walkami T ( wałek F był to wyczynowy wałek do B20 z tego co pamietam.
Z najprostszych i najważniejszych zmian polecałbym tak jak kolega v945turbo regulowane kółko rozrządu
Oraz koniecznie chip do ECU i EZK. Polecam szwedzki Hi tunning. Jeżdzę od paru lat z chipami " stage 2"
I sprawdza sie to w moim B230f+T jako DD. Jeżeli sie zdecydujesz na chipa to daj znać na pw to pogadam
Z Peterem z Hi tunning o rabacie.
Sambo

Ps
Wycięcie katalizatora nie daje nic oprócz toksycznych spalin a my przecież nie jeździmy VW :lol:
0 x
Obrazek
Awatar użytkownika
Kaban
Posty: 317
Rejestracja: 15 grudnia 2014, 03:22

Re: B200FT + M90 - co by tu jeszcze?

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Kaban »

Cos malo tego momentu :| Zmien turbo na 15g z 850tki, walek A z regulowanym kolkiem + chip. Taniej osiagnac ~220-230km sie juz chyba nie da.

Wysłane z telefonu.
0 x
.
Awatar użytkownika
Dirty Harry
Posty: 233
Rejestracja: 25 sierpnia 2015, 12:37
Lokalizacja: Wrocław

Re: B200FT + M90 - co by tu jeszcze?

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Dirty Harry »

No niestety - moment taki, jak z fabryki :? Oryginalnie było 230 Nm przy 3600 obr., u mnie jest jak pisałem wyżej 232 Nm przy 3865 obr. Tylko moc wzrosła o 15% w stosunku do oryginalnej.

Znajomy miał wałek A bez chipa - dół ciągnął, ale od ok. 3500-4000 obr. silnik zdychał kompletnie i miało się wrażenie, że jedzie gorzej niż na oryginalnym wałku. Regulowane kółko coś tu pomoże?

Może być, że wałek T - o wałku F powiedział mi mechanik. Intercooler jest przed chłodnicą, czyli między kratką czołową a chłodnicą, tak? To pewnie jest... :oops:

Popatrzyłem na ofertę Hi Tunning - robią chipy do 2.0T 8V? Bo nie napisali w wykazie.
0 x
potoczasty
Posty: 302
Rejestracja: 02 października 2014, 22:45
Lokalizacja: Wrocław

Re: B200FT + M90 - co by tu jeszcze?

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: potoczasty »

sambo pisze:Cześć
Intercooler to auto miało fabrycznie więc powinien być przed chłodnica silnika.
B230 i B200 opuszczały fabrykę z walkami T ( wałek F był to wyczynowy wałek do B20 z tego co pamietam.
Z najprostszych i najważniejszych zmian polecałbym tak jak kolega v945turbo regulowane kółko rozrządu
Oraz koniecznie chip do ECU i EZK. Polecam szwedzki Hi tunning. Jeżdzę od paru lat z chipami " stage 2"
I sprawdza sie to w moim B230f+T jako DD. Jeżeli sie zdecydujesz na chipa to daj znać na pw to pogadam
Z Peterem z Hi tunning o rabacie.
Sambo

Ps
Wycięcie katalizatora nie daje nic oprócz toksycznych spalin a my przecież nie jeździmy VW :lol:
jakie to koszta chipa? Pytam bo chyba mnie to tez czeka.
0 x
ODPOWIEDZ